Skip to main content

Wij hebben een vreemd probleem. Sinds onze verhuizing in 2018 hebben we internet+tv van KPN.

Destijds door de KPN monteur aangesloten met door KPN geleverde Teleste internet over coax adapters. Dit heeft altijd probleemloos gefunctioneerd, nooit verstoringen in de ontvangst of vastlopers gehad. De adapters zijn geplaatst i.v.m. een kabeltraject wat zeer moeilijk te vervangen was.

 

Onlangs kregen wij de TV+ ontvanger. Nu valt 1 a 2 keer per week de verbinding weg en krijgen we de melding dat er geen verbinding is. Wifi op de telefoon e.d. werkt dan nog gewoon dus de modem doet het.

Ik heb ook wifi ingesteld op de ontvanger, het vreemde is dan dat de verbinding toch weg valt.

Na resetten van de modem+adapter werkt het weer.

 

Omdat het altijd probleemloos heeft gewerkt verwacht ik dat de TV+ ontvanger hier op een of andere manier niet goed mee om kan gaan. Enig idee hoe dit opgelost kan worden?

 

Dat begrijp ik. Vandaag liep de ontvanger ook vast, er kwam een melding in beeld maar dit ging zo snel dat we deze niet vast konden leggen. Hierna starte deze opnieuw op.

De “programma’s”op het startscherm werden grijs.

Dit herhaalde zich een aantal keer waarna de verbinding zich herstelde. Tussentijds hebben we hem ook een keer van de stroom gehad. Hierna werkte het weer.

Bijzonder is dat het bij “live” kijken was en niet bij terug kijken.


Balen dat het zo snel gaat dat je het niet kan zien. Ergens gaat er ergens iets niet goed. Alleen wat?

Heb je de ontvanger al eens een reset gegeven? 


Ja dat heb ik al meerdere keren gedaan.


Het ging een tijdje goed, maar toen ik in de instellingen keek bleek dat de ontvanger verbonden was met de wifi…

Ethernet was niet verbonden. Bij het uitzetten van de wifi was er helemaal geen verbinding meer. Hierbij kwam foutcode kbx-apk-1002 in beeld.

 


En  net weer vastgelopen met terugkijken. Hij was net een uurtje verbonden via ethernet. Rode balk onderin met de tekst "er is een fout opgetreden, probeer het opnieuw. Als het probleem zich blijft voordoen, start dan de kpn+ tv box opnieuw op."

Bij het opnieuw opstarten maakt hij verbinding met wifi en is Ethernet niet beschikbaar.


@Johan-86 Bedankt voor je reacties. 

De ontvanger blijft dus de verbinding verliezen, ook met een kabel direct aangesloten op de Experiabox. 

Is er ook al eens een andere poort van de Experiabox getest?

Want vooral doordat de ontvanger de ethernet verbinding verliest lijkt het er op dat er ergens een ethernetpoort defect is. 


Ik kan nog vanalles proberen maar het gebeurt ook vaak als ik niet thuis ben en mijn vrouw zou inmiddels het liefste alles eruit doen en een andere provider afnemen.


Ik heb nu een andere poort op de modem en weer verbinding via Ethernet.


@Johan-86 Heeft de situatie zich na het aansluiten op een andere ethernetpoort nog voorgedaan? 


Nee we hebben de afgelopen dagen geen problemen meer gehad. Voor de zekerheid gecontroleerd maar we zijn nog steeds verbonden via Ethernet. Lijkt dan toch aan de modem te liggen. 


@Johan-86 Dan lijkt het mij een goed idee om deze te vervangen. 

Ik vermoed inderdaad dat het ethernet poortje van het modem defect is. 

Daarom heb ik een nieuw modem besteld. 

Ik stuur je een privé bericht met meer informatie. 


Nu twee weken problemen met verbinding teleste, notabene op advies van momteur kpn gekocht toen alles hier werd geïnstalleerd, april dit jaar. Heel veel problemen gehad met uitvallen, vastlopen, geen geluid, niet kunnen instellen met soundbar, foutmeldingen. Om gek van te worden! Afgelopen week mijn kpnbox+ kunnen omruilen. (Alles wat hierboven in dit forum besproken is heb ik gedaan, dus ook datakabel geprobeerd etc). Nieuw kastje deed het heel even en vandaag is alles vastgelopen. Mijn telestekastje doet niets meer. Geen stroom meer of iets dergelijks. Via wifi mijn tv weer aan gekregen, maar dit kan zo niet. Hiervoor heb ik 100 euro betaald (2 teleste’s), maar alleen maar droevenis. 


Hier idem, nog steeds regelmatig vastlopers helaas.

Ondanks het vervangen van de modem.