Skip to main content

Hi,

 

Mijn TV ontvanger is een korte tijd van het netwerk losgekoppeld geweest. Sinds ik deze weer heb aangesloten krijg ik tijdens het opstarten dat het proces niet verder komt dan 85% en vervolgens foutcode 563 ,opstarten niet mogelijk.

Ik heb alles geprobeerd, oplossingen uit andere forum posts zoals direct op het modem aansluiten, een hard reset doen van de ontvanger (fabrieksinstellingen en software verwijderen) ook heb ik oplossingen uit de helppagina’s van KPN geprobeerd. Ik heb zelfs mijn modem naar fabrieksinstellingen gezet maar ook dit helpt niet.
 

De foutecode 563 geeft ook de optie om nieuwe software op te halen maar vervolgens krijg ik bij een herstart foutcode DBL-307: Kan nieuwe software niet ophalen. Na enkele seconden gaat het proces dan toch de nieuwe software downloaden en bijwerken en kom ik weer tot 85% in het proces en zo blijft het cirkeltje rond gaan.

Is er iemand die dit probleem ook heeft gehad en hier een oplossing voor heeft? Ik heb nog geen concrete oplossing kunnen vinden tussen de andere forum posts. Niets lijkt te werken.

Ik heb het zojuist op weten te lossen.

 

Na alles geprobeerd te hebben was het uitzetten van het modem in combinatie met het kastje van de glasvezelaansluiting waar de WAN verbinding uit komt de oplossing.

Alleen het modem stroomloos maken hielp dus niet. Het werkte pas wanneer ook de glasvezelapparatuur opnieuw was opgestart.

 


Ik heb het zojuist op weten te lossen.

Na alles geprobeerd te hebben was het uitzetten van het modem in combinatie met het kastje van de glasvezelaansluiting waar de WAN verbinding uit komt de oplossing.

Alleen het modem stroomloos maken hielp dus niet. Het werkte pas wanneer ook de glasvezelapparatuur opnieuw was opgestart.

 

😊 Learning all the time! 


Hi @Brandonvw , welkom hier. 

Wat fijn dat je het zelf al hebt kunnen oplossen. Dankjewel ook voor je terugkoppeling hier.