Skip to main content

Wij hebben hier 2 tv+ ontvangers waarvan er eentje niet aan gaat met de afstandsbediening. Je ziet de rode led wel reageren wanneer de KPN knop wordt ingedrukt maar de ontvanger gaat niet aan. 

De tv knop werkt wel om de tv aan te zetten maar ik moet de knop op de tv+ ontvanger gebruiken om hem aan te zetten. Als de ontvanger is opgestart werkt de afstandsbediening weer goed en kan hem vreemd genoeg dan wel weer uitzetten met de KPN knop.

Ik heb al geprobeerd om de afstandsbediening opnieuw te koppelen door de knop vast te houden, totdat de melding komt om met 7 en 9 de afstandsbediening opnieuw te koppelen.

@Ricorico Welkom op het forum. 

Wat lastig dat 1 afstandsbediening niet werkt. 

Op het moment dat je de niet werkende afstandsbediening gebruikt voor de andere ontvanger.

Werkt de afstandsbediening dan wel, of verhuist het probleem mee? 


Hoi Rutger,

Bedankt voor de tip. Ik heb het geprobeerd. Het probleem verhuisde zich niet mee dus dan denk je aan de settopbox.

Nu heb ik de afstandsbediening van de andere tv gekoppeld en beide werken ze weer. Geen idee wat het is was maar we zijn er blij mee.


Ik had dit probleem ook na koppelen airpods via Bluetooth. Die heb ik weer verwijderd en ook de kpn afstandsbediening verwijderd. Die laatste daarna weer met 7+9 gekoppeld en het aanzetten via het aan/uit knopje werkt weer.

wat wel handig was van dit probleem is dat je kpn tv met elke andere knop van je afstandsbediening aan kunt zetten. Behalve dus met knopje wat ervoor gemaakt was.

KPN mag deze bug dus via een update oplossen.