Skip to main content

Hallo,

 

Is het mogelijk om mijn KPN tv ontvanger met mijn eigen abonnement tijdelijk even te gebruiken op een ander adres waar een Telfort aansluiting is?

We gaan verhuizen maar tijdelijk bij mijn vader wonen en willen dan onze KPN TV ontvangers meenemen. 

Nee dat zal niet gaan, de TV ontvangers horen bij jou aansluiting en zullen alleen daar goed werken, als je vader geen TV heeft werkt het sowieso niet en als je jou abonnement opzegt, wat aan te raden is ivm de kosten werken ze ook niet meer omdat het klantnummer uit het systeem gehaald word.


Nee dat zal niet gaan, de TV ontvangers horen bij jou aansluiting en zullen alleen daar goed werken, als je vader geen TV heeft werkt het sowieso niet

Dat zou geen verschil moeten maken, ook als er geen tv afgenomen wordt is VLAN 4 actief en kunnen er ontvangers aangesloten worden. De koppeling met het abonnement verloopt via het abonnementsnummer en de pincode en niet specifiek bij een bepaalde aansluiting. Al zou ik het wel ideaal vinden als het via de aansluiting kan lopen, kan het abonnementsnummer eruit 😅

 

als je jou abonnement opzegt, wat aan te raden is ivm de kosten werken ze ook niet meer omdat het klantnummer uit het systeem gehaald word.

 Hier ga ik wel in mee, afhankelijk van hoe lang het duurt is het wel verstandig om je abonnement op te zeggen als je er niet meer woont. Vooral omdat zo'n lijn die open blijft staan ervoor kan zorgen dat de nieuwe bewoner geen diensten kan aanvragen. Ik heb hier wel eens een order op vast zien lopen en dat was geen pretje voor de nieuwe bewoners.

 

Ik zou gewoon lekker de lijn opzeggen en voor de datum waarop jullie de sleutels krijgen van de nieuwe woning een nieuw abonnement van KPN in laten gaan. Indien er meerdere tv's aangesloten moeten worden of kabels getrokken of iets dergelijks kan het prettig zijn om KPN zo vroeg mogelijk te laten komen na het ontvangst van de sleutel. Het zou zonde zijn als alles net nieuw is aangelegd en de plinten er vervolgens weer een keer af moeten om een kabel achter weg te werken (iets wat een KPN monteur in principe niet zal doen).


Hallo,

 

Is het mogelijk om mijn KPN tv ontvanger met mijn eigen abonnement tijdelijk even te gebruiken op een ander adres waar een Telfort aansluiting is?

We gaan verhuizen maar tijdelijk bij mijn vader wonen en willen dan onze KPN TV ontvangers meenemen. 

 

Telfort?

Als ik het goed heb, is nu overal KPN.


Al zou ik het wel ideaal vinden als het via de aansluiting kan lopen, kan het abonnementsnummer eruit 😅

Zolang er nog geen KPN ID's per lid van het huishouden mogelijk zijn is het abonnementsnummer ook vereist voor de iTV app en https://tv.kpn.com immers ik ga de inloggegevens van de KPN ID waarmee het contract beheerd kan worden uiteraard niet aan anderen beschikbaar stellen.


Al zou ik het wel ideaal vinden als het via de aansluiting kan lopen, kan het abonnementsnummer eruit 😅

Zolang er nog geen KPN ID's per lid van het huishouden mogelijk zijn is het abonnementsnummer ook vereist voor de iTV app en https://tv.kpn.com immers ik ga de inloggegevens van de KPN ID waarmee het contract beheerd kan worden uiteraard niet aan anderen beschikbaar stellen.

Dat is ook de reden dat ik altijd vertel aan klanten dat er ingelogd moet worden op die app met abonnementsnummer en pincode. Naar mijn mening is er op dat gebied nog wel winst te behalen aangezien je met de pincode ook betaalde films kan huren via de apps.


Al zou ik het wel ideaal vinden als het via de aansluiting kan lopen, kan het abonnementsnummer eruit 😅

Zolang er nog geen KPN ID's per lid van het huishouden mogelijk zijn is het abonnementsnummer ook vereist voor de iTV app en https://tv.kpn.com immers ik ga de inloggegevens van de KPN ID waarmee het contract beheerd kan worden uiteraard niet aan anderen beschikbaar stellen.

Dat is ook de reden dat ik altijd vertel aan klanten dat er ingelogd moet worden op die app met abonnementsnummer en pincode. Naar mijn mening is er op dat gebied nog wel winst te behalen aangezien je met de pincode ook betaalde films kan huren via de apps.

Klopt, ik pleit daarom al jaren voor een KPN ID per lid van het huishouden. Dit zou ook voor mijnKPN uitkomst kunnen bieden voor leden van het huishouden die wel hun eigen mobiele abonnement moeten kunnen inzien en MB's moeten kunnen delen terwijl ze niet contractuele zaken mogen aanpassen.

Zie

 


Al zou ik het wel ideaal vinden als het via de aansluiting kan lopen, kan het abonnementsnummer eruit 😅

Zolang er nog geen KPN ID's per lid van het huishouden mogelijk zijn is het abonnementsnummer ook vereist voor de iTV app en https://tv.kpn.com immers ik ga de inloggegevens van de KPN ID waarmee het contract beheerd kan worden uiteraard niet aan anderen beschikbaar stellen.

Dat is denk ik ook precies de bedoeling van KPN, dat je dat niet doet. En daarom zal KPN denk ik ook niet snel met een aparte KPN id per lid van de familie komen met beperkte rechten.


Nee dat zal niet gaan, de TV ontvangers horen bij jou aansluiting en zullen alleen daar goed werken, als je vader geen TV heeft werkt het sowieso niet

Dat zou geen verschil moeten maken, ook als er geen tv afgenomen wordt is VLAN 4 actief en kunnen er ontvangers aangesloten worden.

Is dat zo? Ik heb wel eens begrepen dat vlan 4 alleen actief is als er ook daadwerkelijk tv afgenomen word.


Dat is denk ik ook precies de bedoeling van KPN, dat je dat niet doet. En daarom zal KPN denk ik ook niet snel met een aparte KPN id per lid van de familie komen met beperkte rechten.

Zoals ik eerder ook al een keer aangegeven heb zou ik hier maar niet al te zeker van zijn. KPN heeft zelf ook de voordelen van een KPN ID per lid van het huishouden onderkend en ik denk dan ook dat we hieromtrent binnenkort wel het één en ander kunnen verwachten.


Nee dat zal niet gaan, de TV ontvangers horen bij jou aansluiting en zullen alleen daar goed werken, als je vader geen TV heeft werkt het sowieso niet

Dat zou geen verschil moeten maken, ook als er geen tv afgenomen wordt is VLAN 4 actief en kunnen er ontvangers aangesloten worden.

Is dat zo? Ik heb wel eens begrepen dat vlan 4 alleen actief is als er ook daadwerkelijk tv afgenomen word.

Voor zover ik weet zijn standaard alle drie de VLANs actief bij een KPN aansluiting, ook telefonie maar dan zonder telefoonnummer dus er gebeurd verder niets mee.

 

De Box12 heeft hier een voordeeltje dat je precies kunt zien welke diensten actief zijn aan de lampjes die erop zitten en TV gaat altijd branden, ook als er alleen internet afgenomen wordt. Je kan dan een ontvanger aansluiten maar die moet natuurlijk wel gekoppeld worden aan een abonnement. Aan zo'n abonnement kunnen dan maximaal het aantal ontvangers wat in het abonnement zit gekoppeld worden aan het abonnementsnummer.

 

Volgens mij heeft dat allemaal te maken met de complexiteit van het netwerk. Nog meer profielen toevoegen om TV en telefonie los te trekken maakt het alleen meer complexer aangezien je dan voor ieder snelheidsprofiel ook nog aparte iTV-profielen moet maken en eventueel ook nog telefonie. Maakt de netwerkstructuur niet gemakkelijker.