Skip to main content
Beantwoord

KPN tv-ontvanger geeft problemen bij het laden van opname menu

• November 14, 2025
  • 5 reacties
  • 79 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

We hebben de laatste tijd veel storingen dat er problemen met laden is. Inmiddels hebben we al een nieuwe ontvanger gehad maar dat heeft niet geholpen. We hebben de ontvanger en het modem al diverse malen gereset, de software opnieuw geladen maar niets helpt.
Bij het laden van het kijk- of opname menu valt deze stil en gebeurt er niets, Soms door op de home knop te drukken komt het beeld terug en lukt het wel en soms ook niet. Zelfde voor als je bij opnames iets wilt kijken, dan kies je het programma wat je wilt kijken en dan niets. Uiteindelijk het bericht dat opnames laden te lang duurt. (De opnames kunnen niet worden geladen . De server doet er te lang over om te reageren. (Time Out). (AVS-TO-0001).
Daarnaast lijkt het of de draadloze internetverbinding het ook minder doet als voorheen.

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Rocker, goed dat je je bij ons meldt hierover. 

Fijn om te zien dat je op gang bent geholpen. Ik lees echter dat de televisieontvanger met een netwerkkabel op de modem is aangesloten, dan heeft het probleem met opnamemenu niets met de wifi te maken. Ik lees ook dat je zowel de modem als de ontvanger hebt gereset. Heb je dit als volgt gedaan?

• De modem reset je door het resetknopje ingedrukt te houden met een tandenstoker tot de modem uit gaat. Dit kan 30 seconden duren. 
  • De TV+ box reset je op dezelfde manier. Het resetknopje vind je aan de achterkant. 
  • Als je glasvezel hebt, maak dan ook het glasvezelkastje een aantal minuten stroomloos.

Als dit allemaal niet werkt, laat me ook weten welke modem je gebruikt. 

5 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • November 14, 2025

Hallo ​@Rocker ,

Dit lijkt aan jouw Wifi-verbinding te liggen.

De beste oplossing is om de ontvanger bekabeld aan te sluiten op jouw modem. 

Lukt dat niet? Dan zou je WiFiversterkers kunnen gebruiken of die versterkers wat verplaatsen mocht je die al in gebruik hebben. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 14, 2025

Dag Noordzee, dank voor je reactie. De TV en de ontvanger zijn bedraad aangesloten en hebben alsnog het probleem met het niet kunnen laden. Van de laptop versus het modem weet ik dat bedraad altijd beter is dan via wifi, alleen lijkt het de laatste tijd minder goed te zijn. Dat in combinatie met de tv doet bij mij de vraag rijzen of het misschien niet gewoon het modem is wat zijn tijd heeft gehad.
Die staat er inmiddels ook al wat jaren en kan zijn dat deze aan het opraken is.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 14, 2025

Beste ​@Rocker welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen en met welke firmware?

Als dit de V10 of een hoger getal is, is deze nog geheel bij de tijd.

Is het een V9 of lager getal, geldt daar een omruilregeling voor.

Zie ook onderstaande link met betrekking tot verbeteren wifi:

Succes

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 14, 2025

Jan Dank je wel voor je antwoord, we gaan ermee aan de slag.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 16, 2025

Hi ​@Rocker, goed dat je je bij ons meldt hierover. 

Fijn om te zien dat je op gang bent geholpen. Ik lees echter dat de televisieontvanger met een netwerkkabel op de modem is aangesloten, dan heeft het probleem met opnamemenu niets met de wifi te maken. Ik lees ook dat je zowel de modem als de ontvanger hebt gereset. Heb je dit als volgt gedaan?

• De modem reset je door het resetknopje ingedrukt te houden met een tandenstoker tot de modem uit gaat. Dit kan 30 seconden duren. 
  • De TV+ box reset je op dezelfde manier. Het resetknopje vind je aan de achterkant. 
  • Als je glasvezel hebt, maak dan ook het glasvezelkastje een aantal minuten stroomloos.

Als dit allemaal niet werkt, laat me ook weten welke modem je gebruikt.Â