Skip to main content

Op de TV+ box heb ik geen WPS functionaliteit kunnen vinden. Overtypen van een lang WiFi password was wat onhandig, maar is gelukt.
Alternatieven die ik later bedacht:

*) eerst bedraad aansluiten (ethernet), dan via de Google TV app het WiFi wachtword knippen en plakken

*) toetsenbord op de USB poort aansluiten

(net even geprobeerd, en dit werkt, een muis ook trouwens; en ook een USB hub met toetsenbord én muis werkt - alleen werkt ESC niet in alle gevallen als vervanger voor de terug-toets op de afstandsbediening ; de extra home-knop (niet bij home/end etc, maar bij home/e-mail/..) werkt dan weer netjes)

Kortom: de USB-poort is actief!

Weet iemand wat de lampjes op de afstandsbediening betekenen?
Ik gok:
*) rood linksboven - IR signaal (voor bijv TV)
*) groen linksonder - Bluetooth (voor TV+ box, maar waarom niet blauw)
*) wat doet het lampje rechts in het midden?

Hoi @MartLan

Zoals je al aangeeft zijn er meerdere mogelijkheden tot aansluiten externe apparatuur. Dit kan overigens ook via Bluetooth. 

 

Weet iemand wat de lampjes op de afstandsbediening betekenen?
Ik gok:
😉 rood linksboven - IR signaal (voor bijv TV)
😉 groen linksonder - Bluetooth (voor TV+ box, maar waarom niet blauw)
😉 wat doet het lampje rechts in het midden?

Dit klopt inderdaad. En de rechtse is geen lampje, maar de microfoon voor de Google Voice assistent. 

 


Aanvulling:
Een bluetooth toetsenbord werkt ook.


En de rechtse is geen lampje, maar de microfoon voor de Google Voice assistent.

Maar ook een lampje, dat knippert tijdens koppelen, zoals iedere keer als je de TV+ Box aanzet als je de Ecostand gebruikt, en bij herstarten (zo’n 10 keer blauw, daarna een keer de groene).


Ik weet niet of het ergens staat, maar:

  • pijltje down ingedrukt houden geeft een korte samenvatting van de TV gids 
  • on/off ingedrukt houden geeft de mogelijkheid om te rebooten

 

  • De Android TV integration van Home Assistant werkt om de TV+ box te bedienen

zie ook mijn reactie op: Post van Melissa over HomeAssistant (aan/uit en volume)

 

  • Ik weer niet of het met de software update te maken heeft (of met de audiostream), maar NetFlix laat soms wel de muziek horen, maar niet de stemmen. Als ik de audio van “Engels norgineel] (5.1)” naar “Engels orgineel]” zet is dat opgelost.