Skip to main content
Vraag

KPN tv-ontvanger verliest elke ochtend de wifi verbinding

• July 17, 2026
  • 6 reacties
  • 47 keer bekeken

Sinds enkele dagen is KPN TV de wifi vebinding verloren.
Mijn router en wifo zijn in de lucht. Alle andere apparaten hebben dit probleem niet.

Alleen KPN TV.

Ik heb het KPN kastje gereset etc. Maar nog steeds komt dit voor.

Elke ochtend moet ik KPN TV verbinden met mijn wifi en dan gaat het de rest van de dag goed….

Begint irritant te worden….

6 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • July 17, 2026

Om te beginnen is een UTP kabel altijd het beste.

Maar daar gaat jouw vraag niet over.😉

Ik ga ervan uit dat je de Sagemcom DIW7022 hebt (KPN tv+ box)

En de KPN modem (router) Experiabox V10 of de Box12 of de Box14

Het werkt alleen op je eigen KPN netwerk.

Dus niet via een VPN en ook niet via het gastennetwerk.

Ook moet het WIFI signaal sterk genoeg zijn op de plaats waar de DIW7022 staat.

Ga naar het WIFI deel van de DIW7022 en kijk of gebruikersnaam en wachtwoord er goed in staan.

Wat je eventueel kan doen is:

1. Haal de spanning (de voedingsadapter in het stopcontact) van de KPN modem (router) er uit en wacht 2 minuten en doe hem er weer in en laat de modem (router) volledig opstarten.
  2. Als het nog steeds niet werk, hou de kpn toets rechtsboven op de KPN ab ingedrukt totdat je een popup scherm ziet en kies voor opnieuw opstarten.
  3. Heb je glasvezel of koper? (Indien koper wat is jouw echte downloadsnelheid?)  Indoen glasvezel, doe het zelfde als bij de KPN modem (router) (zie punt 1)
  4. Laat alles 's nachts gewoon aan staan (op stand-by). Misschien doe je dat al.😉

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 17, 2026

Gebruik je eco stand-by, ​@TomGroot14 ?

Zet hem eens op snelle start. 

Doe ook eens een herstart. 

• Deelnemer
  • July 17, 2026

DHCP lease die verloopt? Dan gaan de apparaten even onderuit en moeten ze opnieuw verbinden. Waarschijnlijk gaat daar iets mis. Via Op adres reserveren in het modem kan je de tv box een vast ip adres geven. Wellicht dat dat werkt.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • July 17, 2026

DHCP lease die verloopt? Dan gaan de apparaten even onderuit en moeten ze opnieuw verbinden. Waarschijnlijk gaat daar iets mis. Via Op adres reserveren in het modem kan je de tv box een vast ip adres geven. Wellicht dat dat werkt.

Volgens mij kan dat niet.

Je kan niet zelf de KPN tv ontvanger een IP adres geven.

KPN tv via de KPN tv ontvanger werkt overigens via VLAN4

Internet werkt via VLAN6

Of heeft de topic starter een eigen modem (router)

Dan moet daar alles goed gezet worden.

Maar in beide gevallen heeft het zo wie zo niets te maken met verlies WIFI in de KPN tv ontvanger.

• Deelnemer
  • July 18, 2026

Volgens mij kan dat niet.

Je kan niet zelf de KPN tv ontvanger een IP adres geven.

KPN tv via de KPN tv ontvanger werkt overigens via VLAN4

Internet werkt via VLAN6

Of heeft de topic starter een eigen modem (router)

Dan moet daar alles goed gezet worden.

Maar in beide gevallen heeft het zo wie zo niets te maken met verlies WIFI in de KPN tv ontvanger.

Waarom kan ik dan de DHCP lease zo opvragen in de router. Ook zie ik het op adres staan wat de tv box heeft gekregen.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • July 18, 2026

Waarom kan ik dan de DHCP lease zo opvragen in de router. 

Normaliter heeft een DHCP leasetijd heeft geen invloed, je apparaat zou na 50% leasetijd (hier 12u) een renew sturen en de leasetijd start weer van 0. De leasetijd geeft de router de kans om offline (vastgelopen) apparaten eruit te gooien en de ip adressen vrij te geven.