Skip to main content
Vraag

KPN TV op laptop werkt niet meer: foutmelding AUT-1006 op Windows en Linux

• July 29, 2026
  • 13 reacties
  • 119 keer bekeken

Zefde foutmelding

‘Er is een onverwachte fout opgetreden. Probeer het later nog eens. (AUT-1006)’
sinds enkele weken op mijn Linux en Windows PCs. Voorheen geen probleem met NordVPN.
Als ik deze op pauze zet of zelfs uitlog, het probleem blijft. Dus KPN tv op mijn laptos werkt niet!!
Kan hier eens naar gekeken worden?

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

13 reacties

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • July 29, 2026

Hallo ​@rickburg, welkom bij de community.

Ben je op dit moment in de EER? Anders gaat het sowieso niet werken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 29, 2026

Dank voor je reaktie, Ja, ik woon gewoon in Nederland.
Zoals gemeld, voordien werkte het wel met VPN geactiveerd op beide platforms (Windows 11 en Linux Ubuntu.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 30, 2026

Sinds een maand of 2 à 3 is gebruik via VPN verder dichtgetimmerd. Inloggen gaat sowieso niet meer via vpn.

VPN uit en het werkt weer.

Via VPN is de juiste locatie niet met zekerheid te bepalen. Ook al is je VPN IP in EER, dan kun je nog steeds daarbuiten zijn. IP ranges van VPN diensten zijn / worden geblokkeerd. 

Dat het eerst werkte is geen garantie voor heden en toekomst. 

Je bent niet de eerste NordVPN gebruiker die zich de laatste weken hier meldt met dit 'probleem'.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 30, 2026

Ok, dank. zoals ik al eerder aangaf, door zelfs uit te loggen en uitzetten van NordVPN, KPN-tv wilt niet doorstarten na wel mij inloggegevens te kunnen invoeren, daarna komt weer de eerder genoemde fout melding. dit geldt ook voor de Linux PC. Dan dus toch maar alleen via de TV de zenders bekijken, helaas.

Stephan.z
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • July 30, 2026

Heb ook gekeken in een andere forum?
Bijvoorbeeld:

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 30, 2026

Hoi Stephan, jazeker heb ik gekeken in andere fora. Geregeld zie ik een bericht dat het probleem voorbij is, alsof de verbinding het ineens weer doet, misschien een ‘glitch’ in het systeem (OS?) jammer dat zoiets niet werd vermeld.

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@rickburg 

Goed dat je dit nog even aangeeft. VPN-verbindingen worden door KPN TV niet ondersteund. Dat het in het verleden wel werkte, betekent helaas niet dat dit zo blijft.

Ik vraag me alleen nog wel af hoe de situatie nu precies is. Begrijp ik goed dat je NordVPN volledig hebt afgesloten en dat je pc daarna ook zonder actieve VPN nog steeds de foutmelding AUT-1006 geeft? Of staat de VPN-software nog wel geïnstalleerd en actief op de achtergrond?

Als de fout ook optreedt terwijl er helemaal geen VPN-verbinding actief is, dan kijken we natuurlijk graag verder. In dat geval lijkt er namelijk iets anders aan de hand te zijn dan alleen de VPN.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 3, 2026

Hoi Erwin, bedankt voor je suggestie om NordVPN geheel te deinstalleren en sorry dat ik je heb laten wachten op een antwoord. KPNTv werkt nu weer op mijn Windows PC.
Maar ik ging nog een stapje verder; nadat ik KPNTv opgestard had, heb ik NordVPN weer geinstalleerd en opgestart. KPNTv bleef werken. Ik heb toen alles uitgezet en de laptop gereboot. Enne “lo and behold” KPNTv kon ik weer probleemloos opstarten nadat NordVPN eerder al was opgestard. Ja, dus KPNTv werkt nu weer met NordVPN aktief.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 3, 2026

Ja, ik heb uiteindelijk KPN Tv ook op Linux Ubuntu aan de praat gekregen. De zelfde methode toegepast. NordVPN geheel deinstaleren. Notebook ge-reboot, KPN Tv opgestart en het werkte prima. KPN Tv niet uitgezet (misschien was dit niet nodig) en NordVPN geinstalleerd (had meer voeten in aarde dan bij Windows) en deze opgestart en geactiveerd en settings aangepast. KPN Tv bleef ondertussen gewoon actief. Dan heb ik de notebook gereboot, NordVPN opgestart en daarna KPN Tv en ja hoor hij deed het gewoon. Dus ook nu werkt KPN Tv met NordVPN actief, probeem opgelost.
Dank Erwin voor de tip om NordVPN geheel te deinstalleren als startpunt voor KPN Tv 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • August 3, 2026

Kun je dan wel alle zenders bekijken? Of alleen die zenders die buitenshuis te kijken zijn?

Bijv. VRT kun je niet buitenshuis kijken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 3, 2026

Hoi Wartywolfs, nee ik kan niet alle zenders bekijken op de laptop, waaronder VRT en ook bijv.  BBC News, die kan ik alleen via de TV bekijken. Ik denk dat dit een restrictie is door KPN ingesteld, vraag me niet waarom.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • August 3, 2026

Als je direct zou verbinden met de Wifi op je thuisnetwerk zou je die zenders wel kunnen zien. Een VPN service als NordVPN verbindt je effectief via een ander IP adres buiten je eigen thuisnetwerk met KPN. Zelfs als je thuis bent, als je die VPN hebt aanstaan. En dan krijg je inderdaad met die KPN Buitenshuis restricties te maken

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 4, 2026

Dank voor de uitleg. Ik gebruik mijn laptop niet buitenshuis behalve in mijn tuin. Mocht ik hem nodig hebben echt buitenshuis, zeg in een cafe o.i.d. dan zal ik de VPN zeker niet uitzetten i.v.m. hacks en virus dreigingen bijv., ook al gaat dat ten koste van het niet kunnen kijken van sommige zenders. TV kijken op de laptop in een cafe is het laatste wat bij me opkomt.