Skip to main content
Vraag

KPN TV+ opstartscherm plotseling anders op mijn tv

• August 6, 2026
  • 12 reacties
  • 107 keer bekeken

LoveSoult
Topper
Forum|alt.badge.img

Het gebruikelijke opstart scherm waar je de nu op tv ziet etc start niet meer . Hij geeft een heel ander scherm op. Kan ik dit veranderen? Dat hij terug gaat naar het normale scherm ipv wat hij nu doet?

12 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 6, 2026

Deze is van je tv zelf.

Ga weer naar input HDMI 1 voor de box van kpn en diens startscherm. 

LoveSoult
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • August 6, 2026

Hij staat op de juiste HDMI

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 6, 2026

Klopt. Op de achtergrond. Je moet echt zelf die ingang nu weer kiezen.

Momenteel staat ie op het smart gedeelte van je tv zelf. Het scherm wat je ziet is dus niet van kpn.

Gebruik de bronkeuze knop op de kpn- of tv-afstandsbediening om weer op HDMI 1 te komen.

Mogelijk kom je er via dat groene kpn logo rechts. !! gebruik dan de afstandsbediening die bij je tv geleverd is! Niet die van kpn. Dat werkt nu niet.

LoveSoult
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • August 6, 2026

Maar dit scherm is alleen zichtbaar als de KPN BOX aan staat . Niet in de tv zelf . 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 6, 2026

Nogmaals. Dit is niet van de box. 

Die zal wel aanstaan, maar dit is het Android TV startscherm en dat gebruikt kpn niet.

Heb je nu al de bron-keuze knop op je afstandsbediening gebruikt? Bij voorkeur de ab van de tv zelf.

LoveSoult
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • August 6, 2026

Ja.

Dit is na de update. Zodra ik de update verwijder verwijdert dit scherm ook. Al geprobeerd .  En KPN gebruikt wel Android tv op de box .

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 6, 2026

Ik heb alles al uitgelegd. Vraag een handige buurjongen. 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • August 6, 2026

Welke update?

LoveSoult
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • August 6, 2026

Het probleem is niet perse dat ik niet terug kom in kpn maar hoe kom ik hier vanaf dat ie gewoon opstart in KPN en niet in androidTV .

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • August 6, 2026

Een update op je tv? Of op de tv ontvanger?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 6, 2026

Het probleem is niet perse dat ik niet terug kom in kpn maar hoe kom ik hier vanaf dat ie gewoon opstart in KPN en niet in androidTV .

Stel in de TV+ minimaal de eerste 2 schuifjes onder HDMI CEC op aan. De derde hoeft niet per se. Zeker niet als je radiozenders wilt luisteren via bijvoorbeeld een soundbar met de tv uit.

Volgens mij staat HDMI CEC onder Beeld in het Instellingen menu (tandwiel).

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@LoveSoult, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt. Is het nog gelukt? Het kan ook een instelling van de TV zijn waardoor hij hier standaard op opstart.