Skip to main content

Ruim een maand heb ik nu de KPN TV+ ontvanger. Ben er heel tevreden mee.
De Philips TV 42PFL9664 is via de HDMI (poort 3) gekoppeld aan de ontvanger.
De versterker, NAD C368 is via een TOS-LINK kabel gekoppeld aan de de ontvanger. De versterker is via code 086 ook gekoppeld aan de TV-ontvanger.
Via de afstandsbediening van de KPN TV+ ontvanger kan ik in principe alles bedienen.

Toch wel wat kleine problemen:

  •  Ik heb de apparatuur achter een tijdschakelaar aangesloten. Tussen 01 en 17 uur is alles stroomloos. Als de stroom er weer opkomt (om 17:00uur) starten TV en versterker in standby stand. De KPN TV+ ontvanger start echter volledig op. Als de ontvanger volledig is opgestart wordt de NAD versterker ook geactiveerd.
  • Als ik de ontvanger uitschakel (in standby zet) via de afstandsbediening dan gaat de TV ook in standby, de versterker helaas niet (ondanks code 086).
  • Geluid en beeld lopen veelal niet synchroon (HDMI-CEC op ontvanger en Easylink HDMI op TV staan beide aan).

Welkom op het forum! Ik vrees dat er niet direct een oplossing heb voor de power cycle die de ontvanger ondergaat als deze spanningsloos is geweest. Wat het afstemmen betreft vind ik het lastig, heeft de versterker CEC aan boord? Je kunt ook even kijken in het artikel: Geluidsinstellingen van de KPN TV+ Box.


Dat ie aan blijft na stroomloos te zijn geweest is bekend. Het verbruik is echter laag.

Je zou de tv ontvanger ook op ECO kunnen zetten en dan buiten de stroom tijdschakelaar om.

"Hieraan gerelateerd zien we soms dat een TV+ Box zichzelf na een stroomonderbreking automatisch aanzet en niet automatisch uitgaat."

Ze kunnen soms wel weglaten.Â