Skip to main content
Beantwoord

KPN TV: Regelmatig een onderbreking van twee seconden van het geluid

• November 18, 2025
  • 5 reacties
  • 73 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+1

er komt regelmatig op de tv een onderbreking van het geluid ongeveer 2 seconden hebben hier meerdere mensen last van. Ik heb het kastje en het modem al diversen keren opnieuw opgestart.

Wie heeft er een oplossing want het is best wel irritant als je naar iets luistert dit gebeurd enkel als ik live tv luister

vast bedankt voor de moeite

Beste antwoord door Denise van KPN

Wat gek dat jullie tv-boxen regelmatig geluid verliezen voor zo'n 2 seconden, ​@Sikke1 en ​@Moneypenny. Het kunnen meerdere dingen zijn.

Het zou in de verbinding tussen de tv-box en het modem kunnen zitten. Zeker bij ​@Moneypenny, omdat daar een nieuwe tv-box geen oplossing was. Dus dan is de vraag: hoe hebben jullie de tv-box aangesloten? Als je wifi gebruikt, probeer eens een internetkabel. Ik ben benieuwd of het dan wel goed werkt.

Het zou ook in de HDMI-kabel kunnen zitten. Probeer daarom ook eens een andere HDMI-kabel. Deze moet wel high-speed zijn voor het beste resultaat.

5 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 18, 2025

Wij hebben hetzelfde probleem met KPN+ ontvanger en LG smart tv; geluid en beeld live tv staat regelmatig stil Al een nieuwe kpn+ ontvanger geprobeerd maar probleem nog aanwezig. 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 20, 2025

Wat gek dat jullie tv-boxen regelmatig geluid verliezen voor zo'n 2 seconden, ​@Sikke1 en ​@Moneypenny. Het kunnen meerdere dingen zijn.

Het zou in de verbinding tussen de tv-box en het modem kunnen zitten. Zeker bij ​@Moneypenny, omdat daar een nieuwe tv-box geen oplossing was. Dus dan is de vraag: hoe hebben jullie de tv-box aangesloten? Als je wifi gebruikt, probeer eens een internetkabel. Ik ben benieuwd of het dan wel goed werkt.

Het zou ook in de HDMI-kabel kunnen zitten. Probeer daarom ook eens een andere HDMI-kabel. Deze moet wel high-speed zijn voor het beste resultaat.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • November 20, 2025

Beste Denise,

Ik heb deze hdmi kabel al een geruime tijd en is een highspeed en verder heb ik geen kabel aangeraakt.

De modem daar zit een internet kabel naar mijn media box ook die heb ik niet aangeraakt ik ben zelf bang dat het modem of de tv box misschien een defect heeft  maar hoe kom ik daar achter

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • November 20, 2025

@Denise van KPN Ik heb dit probleem 5 maanden geleden al aangekaart:

https://community.kpn.com/kpn%2Dtv%2D11/geluid%2Dvalt%2Dweg%2Dop%2Dtv%2Dontvangers%2D635504?postid=2126230#post2126230

Het doet zich hier nog steeds af en toe voor.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

@Sikke1 Dat je een kabel niet aanraakt, betekent natuurlijk niet dat ‘ie niet kapot kan gaan. Dus daarom het advies om toch een andere kabel te proberen.

Ik heb ook even gekeken naar het topic dat ​@Katana321 aanhaalt. Daarin wordt ook nog de tip gegeven om de geluidsinstellingen op passthrough te zetten. Misschien helpt dit bij jou ook.