Skip to main content

Vandaag de vaste KPN TV+ box ontvangen, vanwege switch naar een voor mij voordeliger abo.

Beide nieuwste updates ontvangen, en draait oke verder.

Laat nog even de test box staan totdat deze terug moet, naar verwachting augustus, voor mijn 2e tv.

Wat me wel opvalt is dat sommige zenders wat langere tijd nodig hebben om beeld weer te geven, o.a. de 4K zenders. Op beide boxen trouwens, idee waar dat aan kan liggen?

Gebruik de zwarte V12 modem. Verder geen switches, beide bekabeld aangesloten.
 

Hoi @Tv-fans, top dat het allemaal goed werkt. :)

Alleen de 4K zenders zijn wat traag, welke zenders nog meer? En over hoe traag hebben we het dan? Kan mij wel voorstellen omdat de bitrate net wat hoger ligt dat het net iets langer duurt dan de overige zenders. Maar zou niet veel mogen uitmaken. Er is veel verbeterd in de snelheid van het zappen. 


Het is niet zo zeer het zappen, wat langer duurde, dat gaat op zich wel goed. 

Het is meer dat het wat langer duurde voordat de zenders na het zappen beeld geven, het inladen van de beeld verbinding zeg maar. 

Op diverse zenders, o.a. de NPO zenders, maar bijvoorbeeld ook  Eurosport, TV Oost, Radio 538 en meerderen. 

Heeft het mischien te maken met het achterliggende Android platform. 

Bij streaming tv moet ook de verbinding opgebouw, dat zie vaak aan de mindere beeld resolutie bij opstarten van een serie, waarna na korte tijd je wel het scherpere beeld krijgt. Kijk meestal alles in UHD bij de diverse stream aanbieders. 


ik herken het zo niet. Hoe lang duurt het dan? Ervaar je dat nog steeds na een reset van de ontvanger?


Op de gewone zenders lijkt het vanavond goed te gaan. 

Echter op Love Nature 4K ervaring in toch een wat langere tijd, tussen de 5 en 7 a 8 seconden voor er beeld is. Nu met de lopende zending Nigango rond 20,45 uur toch wel wat haperingen in beeld en geluid, beetje stotterend geluid, beeld stroopt op om paar seconden in de freez stand te gaan. 

 

Heb de nieuwe ontvanger paar keer totaal gereset. 

Trouwens waar blijft de automatische HDR instelling. 

Bij instellen op Dolby Vison standaard heeft de In Ultra 4K geen HDR meer, gaat in de SDR stand. 

Gelukkig gaat de zender wel goed met de weergave in HDR standaard naar de juiste HLG stand. 

 


Dat klinkt goed, dus alleen de 4K zenders lopen wat achter. 

Bij mij duurde het net ook wel lang voordat de 4K beeld gaf. Ook geen geluid trouwens. 

Deze zal ik meenemen. Evenals de automatische HDR instelling.Â