Skip to main content
Beantwoord

KPN TV+ Soundbox al twee dagen alleen maar sneeuwbeeld

• October 3, 2025
  • 11 reacties
  • 272 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Sinds drie weken heb ik KPN TV+ Soundbox in gebruik. De monteur heeft alles goed functionerend ingesteld. Sinds twee dagen is er alleen maar sneeuw op het scherm. Alle manieren heb ik gebruikt om de box, het modem en de televisie te resetten enz. enz. Soms lijkt box wel op te starten maar na aankondiging dat UTP wordt ingeschakeld komt de sneeuw weer terug. Na harde reset is door het  sneeuwscherm niets meer mogelijk via de box. Uitgebreid contact gehad met de klantenservice en ook die heeft het probleem niet kunnen verhelpen: toen was wel de conclusie dat de oorzaak gezocht moest worden in de box. De klantenservice meldde dat er meer klachten waren over een sneeuwscherm in de (interne?) chats, dus was het vermoeden dat er iets misgegaan is door de recente updates die rond 1 oktober zijn uitgerold voor KPN TV+ Soundbox. De boodschap was dat mij alleen maar restte om te wachten op een actie van het backoffice. Ik moet maar gewoon wachten en af en toe proberen, want een aankondiging of melding dat er iets aan is gedaan wordt gewoonlijk niet gestuurd. Nogal teleurstellend allemaal.

Voorlopig moet ik het doen met de iTV-app die nog wel gewoon op de SAMSUNG-smart tv geïnstalleerd kon worden.

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@Kobus29, ik snap heel goed dat je niet blij wordt van enkel sneeuwbeeld op jouw tv. Gelukkig heeft het TV team ook een oplossing voor de winterse taferelen op jouw tv-scherm. Voorwaarde is wel dat de Soundbox via een ethernetkabel verbinding heeft met de KPN modem. 

Onderstaande stappen moeten er voor zorgen dat je niet enkel via de TV app voor smart tv's hoeft te kijken

Stappen

1). Haal stroomkabel uit de Soundbox.

2). Reset-knopje aan achterzijde ingedrukt houden en stop stroomkabel terug in de Soundbox

3). Reset-knopje ingedrukt houden, Soundbox start op en laad KPN logo zien gevolgd door een witte ring met regenboogkleuren

4). Zodra je een witte ring met regenboogkleuren ziet laat je het reset-knopje los

5). Wacht tot de firmware 1.16.0 gedownload is en de Soundbox opnieuw opstart

6). Doorloop de installatiestappen en daarna ben je klaar voor gebruik

Laat nog even weten of het daadwerkelijk hiermee verholpen is. 

11 reacties

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 3, 2025

Hallo ​@Kobus29, ik snap heel goed dat je niet blij wordt van enkel sneeuwbeeld op jouw tv. Gelukkig heeft het TV team ook een oplossing voor de winterse taferelen op jouw tv-scherm. Voorwaarde is wel dat de Soundbox via een ethernetkabel verbinding heeft met de KPN modem. 

Onderstaande stappen moeten er voor zorgen dat je niet enkel via de TV app voor smart tv's hoeft te kijken

Stappen

1). Haal stroomkabel uit de Soundbox.

2). Reset-knopje aan achterzijde ingedrukt houden en stop stroomkabel terug in de Soundbox

3). Reset-knopje ingedrukt houden, Soundbox start op en laad KPN logo zien gevolgd door een witte ring met regenboogkleuren

4). Zodra je een witte ring met regenboogkleuren ziet laat je het reset-knopje los

5). Wacht tot de firmware 1.16.0 gedownload is en de Soundbox opnieuw opstart

6). Doorloop de installatiestappen en daarna ben je klaar voor gebruik

Laat nog even weten of het daadwerkelijk hiermee verholpen is. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 3, 2025

Het advies van Jeroen was de redding in deze nood. Na de reset een start van nul, maar wel effectief. Alles lijkt weer goed te functioneren, Hartelijk dank voor het snelle antwoord.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Gelukkig ​@Kobus29. Bedankt dat je nog even laat weten dat het weer werkt. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 21, 2025

##&*^(*&^%(^*&*&*
Het is nu 18 dagen geleden dat ik met het advies van Jeroen de soundbox heb kunnen opstarten, maar vandaag is het weer helemaal mis. Twee keer volgens het advies opnieuw geprobeerd de reset uit te voeren, maar beide keren leverden alleen maar SNEEUW op. Het moge duidelijk zijn: ik ben uiterst ontevreden over dit gedoe!!!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 21, 2025

Op dit moment wordt een update uitgerold om “sneeuw op sommige modellen van Samsung” met de Soundbox op te lossen. De uitrol is op 21 en 23 oktober. Zie de sectie “Product updates”.

Storing met ontvangers ondervangen was één van de redenen voor kpn om met een app voor televisies te komen. Samsung eigenaren hadden in 2019 het eerste genoegen.

Het is zelfs de reden waarvoor ik in oktober 2019 een Samsung kocht, enkele maanden na de introductie. Want ik had maar één ontvanger. En via de laptop, wat toen al kon, is ook niet alles. Via laptop: http://tv.kpn.com .

En de app voor smartphone en tablet is er ook nog maar een jaar of 4.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 22, 2025

Vandaag heb ik opnieuw twee keer via methode Jeroen (harde reset en opnieuw installeren inclusief updates) geprobeerd onze TV+ Soundbox aan de praat te krijgen, maar opnieuw was het resultaat twee keer alleen maar SNEEUW na het opstarten. Gebruik van de app is slechts lapmiddel en niet meer dan dat. Morgen weer een dag. Misschien effect van de uitrol morgen? Het lijkt of ik er rustig onder blijf, maar dat is slechts schijn.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Wat rot dat je dit nu toch weer ervaart, ​@Kobus29.. Heb je nu inderdaad de nieuwste firmware (0.18.2)? Zo niet, zou ik graag willen weten of het wél opgelost is als jouw Soundbox de nieuwste firmware wel heeft. Ik geef het in ieder geval vast intern door!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 23, 2025

Eerlijk gezegd, geloofde ik er niet echt in, maar het probleem lijkt zich opgelost te hebben. Alle sneeuw gesmolten. Na opnieuw een algehele reset en nieuwe installatie werkt TV+ soundbox nu weer helemaal. Misschien toch als gevolg van de nieuwste launcher en firmware. Voorlopig is iedereen bij ons in huis weer tevreden over het resultaat. Hopelijk is het nu blijvend.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 23, 2025

Heb je de nieuwe update van firmware 0.18.2 al ​@Kobus29 ? En heb je dan nog sneeuw of is het weer goed?

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

@Kobus29 ter aanvulling op de vraag van Peter: ik heb de nieuwe firmware laten pushen naar jouw Soundbox. Maak deze even stroomloos en zet hem dan minimaal 45 minuten standby. Daarna heeft de Soundbox sowieso de nieuwste firmware. Laat het maar weten als je er onverhoopt toch weer tegenaan loopt!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 23, 2025

Dank voor reacties en aandacht en ook de push. De succesvolle installatie had ik 3 à 4 uur geleden uitgevoerd, dus de berichten (en ook de push?) hebben elkaar gekruist denk ik.