Skip to main content
Beantwoord

KPN TV+ Soundbox tekortkomingen

• April 28, 2025
  • 66 reacties
  • 5773 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

66 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 7, 2025

Ja, al een paar keer, maar geen beweging.

Als enkele minuten stroomloos maken én harde reset niet helpen even bellen met kpn. Dan wordt ie vast omgeruild. Wel jammer, zo na één dag al. ​@Julia 1 .

• Deelnemer
  • May 7, 2025

Zelfs de reset knop reageert niet, denk dat ik het Arris kastje maar weer installeer , bedankt voor het meedenken.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 7, 2025

Arris kastje… onder TV+ ???

Wel de Soundbox officieel weer opzeggen. In verband met de toeslag van € 6. 

Je kunt sowieso overleggen via de klantenservice.

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Of plan een terugbelverzoek.

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • May 7, 2025

csjah schrijft: Werkt de box dan niet via ARC? Zo niet, dan sta je al een punt achter…

De box is zelf een speaker en ondersteunt ARC en eARC. Als je 'm op die HDMI poort van de tv hebt kun je 'm als speaker gebruiken bij apps in de tv. ​@csjah . Of bij gebruik van andere externe apparaten als een BluRay speler.

Er komt géén geluid uit de HDMI van de Soundbox naar de TV. Een daarop aangesloten speaker (ARC) geeft geen geluid. Ook de interne speakers van de tv niet.

Tuurlijk wel. Hoe krijg je dan je geluid vanuit de kpnbox op je tv. 

het is heel simpel: de box sluit je aan met een hdmi kabel op de ARC van de tv. Zo gaat het geluid vanuit de kpnbox maar de tv. Je kan dan de speaker gebruiken van de tv. Maar omdat je hem op de arc hebt aangesluiten is de hdmi ook een uitgang. Waardoor je dus, indd wat je al aan gaf, geluid uit de kpnbox kan krijgen van wat dan ook wat er op de tv aangesloten zit. En ook de interne apps krijgen geluid uit de kpnbox. Als je een tweede arc hebt, kan je een andere soundbar aansluiten die het geluid van de kpnbox kan weergeven

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 7, 2025

Niet. Daar is de Soundbox voor. ​@csjah . Dan hoeft er ook geen geluid uit je tv te komen. Dat is nou de hele crux van de Soundbox.

het is heel simpel: de box sluit je aan met een hdmi kabel op de ARC van de tv. Zo gaat het geluid vanuit de kpnbox maar de tv. Je kan dan de speaker gebruiken van de tv. Maar omdat je hem op de arc hebt aangesluiten is de hdmi ook een uitgang. Waardoor je dus, indd wat je al aan gaf, geluid uit de kpnbox kan krijgen van wat dan ook wat er op de tv aangesloten zit. En ook de interne apps krijgen geluid uit de kpnbox. Als je een tweede arc hebt, kan je een andere soundbar aansluiten die het geluid van de kpnbox kan weergeven

Heb je “ontwikkelingsopties” aangezet waardoor je bij geluid instellingen de knop “geluid via HDMI” te voorschijn hebt gekregen? Want als je de box als bron gebruikt (tv, apps) dan hoort het geluid alleen uit de speakers van de box zelf te komen.

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • May 7, 2025

Niet. Daar is de Soundbox voor. ​@csjah .

Heb je “ontwikkelingsopties” aangezet waardoor je bij geluid instellingen de knop “geluid via HDMI” te voorschijn hebt gekregen? Want als je de box als bron gebruikt (tv, apps) dan hoort het geluid alleen uit de speakers van de box zelf te komen.

Je spreekt jezelf tegen in beide berichten

Alexx76
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • May 7, 2025

Je hoort totaal geen verschil tussen movie of music. maar je kan de boxen van de soundbox uitschakelen en dan een soundbar gebruiken

@savage : Je schrijft hier dat je de speakers in de soundbox kunt uitschakelen om zo andere speakers of de TV-speakers te gebruiken. Waar zit die instelling, want die heb ik nog steeds niet gevonden …

Concreet de vraag: HOE zet is de speakers UIT van de soundbox, zodat ik de speakers van de TV kan gebruiken? Ja, sommige huisgenoten hebben / willen geluid uit TV ipv de Soundbox. Ik lees in de reacties hierboven iets over de HDMI / ARC HDMI poort. Maakt dit het verschil? De Soundbox zit nu op een ARC HDMI poort.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 7, 2025

Dat kan niet ​@Alexx76 , zo simpel is het.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 7, 2025

In ontwikkelaars modus verschijnt bij de geluid instellingen de knop “geluid naar hdmi”. Daarmee kun je switchen tussen de speakers van de Soundbox OF geluid via hdmi. Maar gebruik je alleen dat laatste dan schiet het het doel voorbij en is het zonde van de maandelijkse € 6 toeslag voor de box.

KPN heeft die knop naar mijn mening terecht verborgen.

Zie hier (uitleg + screenshot). ​@JanD ​@Alexx76 .

Alexx76
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • May 7, 2025

Dat kan niet ​@Alexx76 , zo simpel is het.

Deze post vond ik inderdaad ook net, voordat PeterG het deelde. Ik ga dit eens proberen …

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • May 7, 2025

In ontwikkelaars modus verschijnt bij de geluid instellingen de knop “geluid naar hdmi”. Daarmee kun je switchen tussen de speakers van de Soundbox OF geluid via hdmi. Maar gebruik je alleen dat laatste dan schiet het het doel voorbij en is het zonde van de maandelijkse € 6 toeslag voor de box.

Klopt. Ik zou niet weten waarom je zo’n box besteld om hem dan vervolgens niet te gebruiken. 

ik heb hem overigens niet. Wij hebben sonos en zijn daar zeer tevreden mee

• Deelnemer
  • May 7, 2025

Doe ik , dank.

Alexx76
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • May 7, 2025

Dank! Dit werkt. Middels de ontwikkelaars-opties kan ik met een 'schuifje’ het geluid weer via de TV laten lopen!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 7, 2025

Dank! Dit werkt. Middels de ontwikkelaars-opties kan ik met een 'schuifje’ het geluid weer via de TV laten lopen!

Dan kan je net zo goed, en goedkoper, weer de standaard box DIW7022 gaan gebruiken. ​@Alexx76 

Maar het is aan jou natuurlijk.

• Deelnemer
  • May 7, 2025

Inmiddels mijn Arres modem weer geïnstalleerd,  maar deze is geblokkeerd voor een maand, omdat ik de Soundbox heb ontvangen, en deze staat nu geregistreerd. 

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Bedankt allemaal voor jullie input!

Ik zie dat dit topic inmiddels is uitgegroeid tot een verzameling van uiteenlopende ervaringen, meningen en wensen rondom de Soundbox. Interessant om te lezen, en we nemen alle feedback en signalen graag mee.

Om het overzicht te bewaren en andere discussies en vragen de ruimte te geven, sluit ik dit topic. Wil je iets delen of heb je een vraag? Maak dan gerust een eigen topic aan.

Dank voor jullie bijdragen!