Skip to main content

Ik heb problemen met de TV+ box:

Na enkele keren correct aan en uit te gaan met de afstandsbediening start hij op een volgend moment niet meer op (zwart beeld_tv geeft melding geen source??).

Als ik via YouTube de cast-mogelijkheden bekijk dan staat de TV-box er wel bij, lampje brand ook gewoon groen.

Alleen door de stroom er af te halen start de box weer correct op. Dit gebeurd dus bijna dagelijks:-((

Installatie alsvolgt: KPN glasvezel 1Gb, Fritzbox 7590, direct via utp cat6, naar soundbar LG DG1 via hoogwaardige HDMI 2.1 kabel, daarna door met nogmaals HDMI 2.1 kabel naar TV LG G1 55oled.

Nb. Voorheen zelfde opstelling, maar zonder de soundbar: zelfde probleem (met de meegeleverde HDMI 2.1 4k kabel).

Ik heb gespeeld met de CEC instellingen en de energiestanden van de box, maar er is hiermee geen verschil te behalen.

Heb je een oplossing/update hiervoor?

Mvg Fred

Hoi Erik,

Ik heb dezelfde problemen met de TV+ box:

Na enkele keren correct aan en uit te gaan met de afstandsbediening start hij op een volgend moment niet meer op (zwart beeld_tv geeft melding geen source??).

Als ik via YouTube de cast-mogelijkheden bekijk dan staat de TV-box er wel bij, lampje brand ook gewoon groen.

Alleen door de stroom er af te halen start de box weer correct op. Dit gebeurd dus bijna dagelijks:-((

Installatie alsvolgt: KPN glasvezel 1Gb, Fritzbox 7590, direct via utp cat6, naar soundbar LG DG1 via hoogwaardige HDMI 2.1 kabel, daarna door met nogmaals HDMI 2.1 kabel naar TV LG G1 55oled.

Nb. Voorheen zelfde opstelling, maar zonder de soundbar: zelfde probleem (met de meegeleverde HDMI 2.1 4k kabel).

Ik heb gespeeld met de CEC instellingen en de energiestanden van de box, maar er is hiermee geen verschil te behalen.

Heb je een oplossing/update hiervoor?

Mvg Fred

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor bericht aangemaakt
Admin: samengevoegd met eerder topic


Ja welkom toe de club.

Ik heb dit ook met mijn LG toestellen ik heb er 4 en ze hebben het allemaal.

CEC aan of uit geeft geen oplossing.

Vorige week hoogwaardig HDMI kabel geplugd ook dat helpt niet.

Wordt er moedeloos van.

Zo vaak gezegd hier schijnbaar is KPN doof hiervoor.

 

Dus sorry Fredje61 maar geen oplossing

mvg


Hoi @Fredje61 . Welkom op het forum.

Vreemd!  Dat no source duidt op een communicatieprobleem tussen TV+ en je TV. Op welke beeldinstellingen heb jij die TV+ box staan?


Probeer het volgende:

 

HDMI kabel van de KPN tv ontvanger (DIW7022) naar HDMI 1 van de tv.

HDMI kabel van tv HDMI 2 ARC naar de soundbar.

 

 


Ik heb problemen met de TV+ box:

Na enkele keren correct aan en uit te gaan met de afstandsbediening start hij op een volgend moment niet meer op (zwart beeld_tv geeft melding geen source??).

Als ik via YouTube de cast-mogelijkheden bekijk dan staat de TV-box er wel bij, lampje brand ook gewoon groen.

Alleen door de stroom er af te halen start de box weer correct op. Dit gebeurd dus bijna dagelijks:-((

Installatie alsvolgt: KPN glasvezel 1Gb, Fritzbox 7590, direct via utp cat6, naar soundbar LG DG1 via hoogwaardige HDMI 2.1 kabel, daarna door met nogmaals HDMI 2.1 kabel naar TV LG G1 55oled.

Nb. Voorheen zelfde opstelling, maar zonder de soundbar: zelfde probleem (met de meegeleverde HDMI 2.1 4k kabel).

Ik heb gespeeld met de CEC instellingen en de energiestanden van de box, maar er is hiermee geen verschil te behalen.

Heb je een oplossing/update hiervoor?

Mvg Fred

Bekend probleem. Ik had een topic maar zag dat diverse mensen dat ook hebben. Geen beeld en geen geluid. Oplossing herstarten, op eco zetten. Kost iets meer tijd bij opstarten. De bedoeling was om dit op te lossen in de laatste update. Helaas is het nog niet gelukt. 


@Fredje61

Start de tv wel op met HDMI1?

En zit de KPN tv decoder (DIW7022) met de HDMI kabel in HDMI1?

Staat CEC in de DIW7022 aan? En ook op de tv (maar die staat meestal aan).

 

Je kan de tv laten opstarten in HDMI1.

 

Dat de tv op een andere source opstart, heeft niets met de DIW7022 te maken, maar met de tv zelf.

Normaal gesproken als CEC op beide aanstaat en de andere ingangsbronnen uit staan, moet het goed gaan.

 

Je kan dan de DIW7022 aanzetten en dan gaat de tv automatisch aan en naar het juiste ingangskanaal (source).

En als je de tv uitzet, wordt de DIW7022 door de tv ook uitgezet.

Maar alleen als CEC op beide aan staat.

 

Energiestanden.

Het beste kan je hem niet op ECO zetten.

Hij verbruikt dan iets meer energie, maar start dan wel beter op. 


En nog een vraag, is hij wel goed verbonden?

 

 


Ik heb problemen met de TV+ box:

Na enkele keren correct aan en uit te gaan met de afstandsbediening start hij op een volgend moment niet meer op (zwart beeld_tv geeft melding geen source??).

Als ik via YouTube de cast-mogelijkheden bekijk dan staat de TV-box er wel bij, lampje brand ook gewoon groen.

Alleen door de stroom er af te halen start de box weer correct op. Dit gebeurd dus bijna dagelijks:-((

Installatie alsvolgt: KPN glasvezel 1Gb, Fritzbox 7590, direct via utp cat6, naar soundbar LG DG1 via hoogwaardige HDMI 2.1 kabel, daarna door met nogmaals HDMI 2.1 kabel naar TV LG G1 55oled.

Nb. Voorheen zelfde opstelling, maar zonder de soundbar: zelfde probleem (met de meegeleverde HDMI 2.1 4k kabel).

Ik heb gespeeld met de CEC instellingen en de energiestanden van de box, maar er is hiermee geen verschil te behalen.

Heb je een oplossing/update hiervoor?

Mvg Fred

Bekend probleem. Ik had een topic maar zag dat diverse mensen dat ook hebben. Geen beeld en geen geluid. Oplossing herstarten, op eco zetten. Kost iets meer tijd bij opstarten. De bedoeling was om dit op te lossen in de laatste update. Helaas is het nog niet gelukt. 

Hallo Ruud987,

Hellas  werkt de eco stand niet beter..... afwachten op een nieuwe update waarin dit probleem verholpen wordt. 

Bijzonder jammer, want ik had deze TV+ box juist genomen om het tv kijken makkelijker te maken dan mijn Google TV chromecast.  Dat is nu dus niet zo.

De TV+ box juist achter een kastdeur weggewerkt vanwege de bluetooth bediening; nu moet dus 2x per dag de stroom er vanaf, leg dat maar een suit aan je vrouw en kinderen!!

We wachten nog een paar weken anders gaat de hele boel terug.

Thx voor je reactie iig