Skip to main content

Wat heb ik spijt dat wij overgestapt zijn op KPN TV+. Mijn vrouw en ik kunnen niet zonder een goed werkende ondertiteling. Het is iedere keer een ramp!!! Er wordt blijkbaar al lang naar een oplossing gezocht door KPN, maar wij zien nog steeds geen oplossing. Wij overwegen over te stappen naar een andere provider.

De Sagacom DIW7022 heeft een hele goede ondertiteling.

Zie hier hoe het werkt.

Deze werkt niet via teletekst. 


Ik heb e.e.a. via instellingen opnieuw ingesteld en kijk nu naar het journaal.  Helaas blijft de ondertiteling hangen.  Gisterenavond bij de "Slimste mens" werkte de ondertiteling wel goed. 


@Alfred1946 

 

Reset de Sagacom DIW7022.

Zet alles aan.

Houd de knop rechtsboven op de ab (toets met tekst kpn) ingedrukt totdat je een popup scherm krijgt.

Kies daarna voor opnieuw opstarten.

En laat hem volledig opnieuw opstarten.

Meestal zijn de problemen daarna opgelost. 


De Sagacom DIW7022 heeft een hele goede ondertiteling.

Misschien als je niet naar NPO 1, 2 en 3, en sommige programma’s van Net 5, SBS6 of Veronica kijkt. En ook nog het geluk hebt dat de ondertiteling op andere zenders niet achterloopt.

Als je dat wél kijkt en afhankelijk bent van volledige ondertiteling, dan moet je multicast omzetten naar unicast zodat er niet hele stukken van de tekst ontbreken. Maar dan mis je de kleuren.

Ofwel: ondertiteling van TV+ is ontzettend slecht. Opnieuw opstarten van de box helpt daar niet tegen.


Hoi @Alfred1946 
Stel je tv-ontvanger in op Unicast dan is je ondertiteling goed.

Druk op je afstandsbediening op het huisje en ga dan helemaal naar boven en rechts naar het tandwiel.
Kies voor Informatie en scroll naar beneden naar Video mode
Daar kun je Unicast instellen.


Hallo Joop, bedankt voor de tip. Ik heb deze uitgevoerd. Aanvankelijk dacht ik dat de ondertiteling beter functioneerde maar al snel bleek dat ik te optimistisch was. Teksten bleven hangen of liepen bij lange na niet synchroon met de beelden. Ik blijf hopen op een oplossing bij KPN.


De tip van Huistijger heb ik ook zojuist uitgevoerd. Zal vanavond het resultaat bekijken. Ben benieuwd. Bedankt voor de tip!


Snap je dan ook wát je veranderd hebt?


Ik heb KPN TV+ ingesteld van multicast naar unicast. De afgelopen dagen heb ik het uitgeprobeerd en ik moet zeggen dat de ondertiteling nu aanmerkelijk beter functioneert. Bedankt voor alle reacties.


Alleen jammer dat je bij unicast een minder mooi beeld hebt.Â