Skip to main content

Inmiddels al een aantal weken dat mijn TV+ box vastloopt bij het terugkijken vanuit de gids, maar ook bij opnames. Vaak na 10-15 minuten loopt het beeld vast. Opnieuw opstarten geeft vaak geen soelaas. Ondanks dat de box bekabeld direct op de KPN router is aangesloten geeft 'ie de helft van de tijd aan geen ethernet verbinding te hebben. Opnieuw opstarten door de box van het stroom te halen is dan de enige oplossing. Ben er inmiddels zo klaar mee dat ik graag weer terug ga na de oude TV Box. Hoe kan ik dat aanvragen en mijn 2 TV+ boxen zsm terugsturen aan KPN ?

Wat lastig. Ook fout code kbx apk 1001 t/m 1007 404?

Dit is in onderzoek. 

Grootste gemene deler is experia box v10 waarop de box met kabel is verbonden. 

Het schijnt via wifi wel te werken. Maar met de v10 heb je dan alleen geen multicast. En dan ook niet de 14,2 Mbps streams (wel 8,2 en dat is ook al beter dan de oude boxen. En geen Dolby bij TV +.


Ik krijg in de meeste gevallen geen enkele foutmelding. Beeld en box loopt gewoon vast. Ik heb daarbij een experiabox V10A.


Hoi @1sander, een steeds vastlopende ontvanger is wel irritant. Opnieuw opstarten heeft dus geen zin begrijp ik. :(

Heb je de ontvanger ook al eens een reset gegeven? Zorgt dat voor verbetering?

 


@Bart_Z dank voor je reactie. Reset biedt geen soelaas. Probleem heb ik met beide ontvangers. 


Is je box direct verbonden met je KPN modem? Danwel met een Netgear of TP link switch waarbij het type eindigt op E of Ev2 ? Dan kon je wel eens al last hebben gehad en hebben van deze storing:

Tip: vaak lukt het wel via de standaard Smart-TV app voor Android-TV van kpn. Die heb ik ook op de box gezet. Het is een workaround; geen oplossing. Helaas zijn opnames / “via de gids terugkijken” van BBC First (en VRT, ARD, ZDF) niet via die route te bekijken.