Skip to main content

Ik overweeg naast mijn (koper) Internet (100mb)ook TV + af te nemen bij KPN. Hoe verhoudt zich dat t.o.v mijn internet(verbruik)

wij kijken op 2 TVs.

concreet: hoeveel invloed heeft het TV kijken op mijn internetsnelheid  in die nieuwe situatie?

ik hoor het graag!

Hoi @JacqyB ,

Welke snelheid is leverbaar?

Dat kan je zien als je hier je postcode invult en naar beneden scrolt.

 

Heb je momenteel KPN hussel?Zo ja, dan zou ik persoonlijk iTV nemen.


Dank voor je reactie. 40 Mbit/s 5 Mbit/s is haalbaar. Ik heb geen Hussel. Bonded pair ook, dus zal het over mijn oude trouwe V10 gaan( 1 van de beste modems die KPN ooit gehad heeft, m.i)

 


Een HD stream kost 8MB/s en een SD stream 4MB/s.Als je dus op 2 TV's tegelijkertijd HD kijkt blijft er nog 24MB/s over.

Dus zal het over mijn oude trouwe V10 gaan( 1 van de beste modems die KPN ooit gehad heeft, m.i)

 

Geheel mee eens🙂


Bij de eerste 10 kanalen, als de bandbreedte het toelaat, kan je de originele stream van 14,5 Mb/s krijgen.

 

40 Mb/s download (is dat je echte download) moet op zich voldoende zijn.

Zie hier eventueel om te meten. 

 

De nieuwe DIW7022 (KPN tv+ decoder) werkt niet via een DVS.

Via Wifi werkt hij welk, maar via de V10 kan je dan het beste een Super Wifi repeater (1 of 2) erbij nemen.


Bij de eerste 10 kanalen, als de bandbreedte het toelaat, kan je de originele stream van 14,5 Mb/s krijgen.

 

40 Mb/s download (is dat je echte download) moet op zich voldoende zijn.

Zie hier eventueel om te meten. 

 

De nieuwe DIW7022 (KPN tv+ decoder) werkt niet via een DVS.

Via Wifi werkt hij welk, maar via de V10 kan je dan het beste een Super Wifi repeater (1 of 2) erbij nemen.

 

dank voor je antwoord!

Ik ga zeker niet voor een DVS, draadloos=niet zorgenloos, zal ik maar zeggen🤪

ik heb tv altijd bedraad. Verder perfecte wifi in hele huis/tuin, geen klachten.

Je bent me even kwijt met je remark over de eerste 10 kanalen, kun je dat uitleggen, asjeblieft?

 


 

Je bent me even kwijt met je remark over de eerste 10 kanalen, kun je dat uitleggen, asjeblieft?

 

 

Kanaal 1 - 10

De 10 Nederlandse zenders: NPO 1,2,3  RTL 4,5,7,8 SBS6 Veronica Ned 5 

Deze worden op de DIW7022 in de originele stream uitgezonden (14,5 Mb/s)

Je moet hem dan wel op Multimode en op beste kwaliteit zetten. 

Dit beeld is echt heel erg mooi. 


Bij de eerste 10 kanalen, als de bandbreedte het toelaat, kan je de originele stream van 14,5 Mb/s krijgen.

Heb je helemaal gelijk in, ik had het fout.Excuus🙂

Soms verwarrend al die verschillende decoders…

 

Via Wifi werkt hij welk, maar via de V10 kan je dan het beste een Super Wifi repeater (1 of 2) erbij nemen.

De Superwifi 1 ondersteund geen Multicast to Unicast, net als de V10.Als je op wifi van multicast(= beter beeld en geluid) op de TV+ box gebruik wilt maken zul je een Superwifi 2 , Box 12 of een eigen AP/ modem moeten hebben welke Multicast to Unicast ondersteund.


@martijn197108 

Hartelijk dank voor je reactie.

Ik bedoelde met 1 of 2 het aantal.

En inderdaad, ik had Super Wifi 2 moeten schijven. 😉

Zie eventueel ook hier.

 

V10 is inderdaad een hele goede KPN modem / router.