Skip to main content

Sinds twee weken gebruiker en wat een ongelofelijk drama en een enorme achteruitgang met de vorige box. Meerdere keren een storing per dag waarbij een reset noodzakelijk is. Erg vervelend als je midden in een programma zit. De wisseltijd tussen zenders verschilt enorm met oude box. Beeld duur weliswaar maar iets langer, maar is gewoon irritant als je anders gewend bent en geluid ‘hobbelt’ daar nog achteraan (als het geluid het al doet). En daarnaast zijn beeld en geluid soms wel en soms niet gesynchroniseert. Van de ‘helpdesk’ krijg ik de bevestiging dat er wat ‘issues’ zijn en ik de rit maar even uit moet zingen, plus ‘een fijne dag’./ wat een slechte reactie en KPN onwaardig om zo met haar klanten om te gaan. Zorg eerst voor een goed product en goed werkende software. 

@TimmerT 

Zit er een DVS tussen?

Dat kan de oorzaak zijn.

DVS verbruikt heel erg veel energie en door de grote verstoring op het 230 volt net werkt VLAN4 (IPTV) steeds minder goed.

 

De DIW7022 werkt ook via WIFI

 

Zie ook hier, voor de updates.

KPN stuurt minimaal om de 2 weken een update.

Je kan je hier ook op abonneren.


@TimmerT

Zit er een DVS tussen?

Dat kan de oorzaak zijn.

DVS verbruikt heel erg veel energie en door de grote verstoring op het 230 volt net werkt VLAN4 (IPTV) steeds minder goed.

 

De DIW7022 werkt ook via WIFI

 

Zie ook hier, voor de updates.

KPN stuurt minimaal om de 2 weken een update.

Je kan je hier ook op abonneren.

Euh update’s om de twee weken -;)Laatste keer 20 maart

Als dat zo is zouden de problemen wellicht wat eerder opgelost kunnen worden.

Maar om de twee weken is helaas een utopie.


Dag Joop,

Dank voor je reactie.

Mooie termen, DVS en VLAN4 en DIW7022. Allemaal leuk, maar ik ben geen techneut en hoef ik ook niet te zijn (anders dan het reguliere aansluiten). Ik weet ook niet wat er onder de motorkap van een auto zit. Ik mag er van uit gaan dat iets gewoon getest is en werkt. En zo niet dat de leverancier dan haar verantwoordelijkheid pakt om het op te lossen. Daar betaal ik immers ook voor. En dit geldt helemaal als diverse KPN medewerkers de problematiek erkennen en het op een forum breed uitgemeten staat. 

ik mag verwachten dat KPN zelf in actie komt en dit niet over laat aan goedbedoelende klanten. 

Ben eigenlijk wel benieuwd wanneer ze zelf eens reageren. 


@Thijs1963 

Tot zover houd KPN zich aan deze belofte.

En ik heb vertrouwen in KPN.


@TimmerT 

Ik werk niet bij KPN en ik heb ook nooit bij KPN gewerkt.

 

Hoe is de KPN tv decoder DIW7022 (beter bekend als KPN+ decoder) verbonden met de Experiabox of Box12 (KPN router modem)

Of werkt hij via WIFI? Zo ja, via de Box12 of via??

En welke Experiabox of Box12 heeft u?

 

DVS is een draadloze verbindingsset om internet via he 230 volt netwerk te kunnen verzenden.

De DVS verbruikt heel erg veel energie en door de grote verstoringen op het 230 volt netwerk heeft vooral tv er heel erg veel problemen via de DVS. 


@Thijs1963

Tot zover houd KPN zich aan deze belofte.

En ik heb vertrouwen in KPN.

Goed zo Joop gewoon vol blijven houden.

Kpn heeft een geweldig product op de markt gezet echt top !

Dit forum bevat alleen maar tevreden en blije mensen.

Iedereen is zo blij.

Keep on dreaming -:)


@TimmerT Welkom op het forum! Ik heb even een apart topic voor jouw vraag aangemaakt voor het overzicht. Ik was helaas door omstandigheden even afwezig waardoor ik nu pas in de gelegenheid ben om te reageren. Het is spijtig om te horen dat KPN TV+ op dit moment nog niet aan je verwachtingen voldoet. De snelheid met het zappen staat op de radar en onze developers werken daar aan. Zou je verder kunnen toelichten welke problemen je exact ervaart met het geluid? Het loopt dus niet synchroon en gebruik je dan ook een externe versterker? Je kan hier trouwens een overzicht vinden met onze actuele product updates. 

 

@Thijs1963 Het Forum is zeker een plek waar meningen uitgewisseld mogen worden en waar gebruikers elkaar helpen. Je hoeft wat dat betreft ook niet niet perse tevreden te zijn maar wat ik je wel vragen is om respectvol met elkaar om te gaan. Ik denk dat een dergelijk bericht inhoudelijk niet wat toevoegt bij het oplossen van dit probleem.


Heel concreet. De box valt een aantal keren op een ‘normale TV avond’ uit (ik krijg veel en diverse foutcodes en de vraag om te ‘verversen’, in veel gevallen start de box opnieuw op).  Overbodig te zeggen dat alles wat je (terug)kijkt vanaf t begin weer bekeken moet worden. Normaal TV kijken, waarvoor ook betaald wordt en met andere boxen doorgaans prima ging, is niet mogelijk. Dan loopt het beeld en het geluid niet synchroon. Buitengewoon vervelend om naar te kijken en ja in de instellingen heb ik dat al gewijzigd, maar werkt dit niet altijd en dient dit steeds opnieuw ingesteld te worden. Aangezien de apps wel normaal werken (Netflix) dient dit bij gebruik weer terug gezet te worden. Buitengewoon onhandig. Ik heb geen aparte geluidsset aan de box hangen en gebruik alle originele snoeren. En dan nog het zappen wat een verslechtering t.o.v de oude box. Het beeld schakelt langzamer over. En het geluid loopt daar nog weer achteraan. Ergo een product wat niet het normale gebruik met zich mee brengt en een verslechtering is tov wat het was. Toch verkopen jullie dit en zadelen de gebruiker (klanten) bewust op met de gevolgen. En alles issues worden door medewerkers bevestigd, maar niemand heeft een oplossing, denkt mee of kan een alternatief bieden. Schandelijk voor een bedrijf als KPN. Zo ga je niet met klanten om. Los het op of kom met een compensatie om het leed te verzachten, maar laat klanten niet hangen. Zeker als je al lang weet dat het fout zit. 


@TimmerT

Zit er een DVS tussen?

Dat kan de oorzaak zijn.

DVS verbruikt heel erg veel energie en door de grote verstoring op het 230 volt net werkt VLAN4 (IPTV) steeds minder goed.

 

De DIW7022 werkt ook via WIFI

 

Zie ook hier, voor de updates.

KPN stuurt minimaal om de 2 weken een update.

Je kan je hier ook op abonneren.

Euh update’s om de twee weken -;)Laatste keer 20 maart

Als dat zo is zouden de problemen wellicht wat eerder opgelost kunnen worden.

Maar om de twee weken is helaas een utopie.

Nou dat om de 2 weken gaat nog steeds prima volgens mij?

 


Dat we dat toch allemaal maar accepteren en twee wekelijkse updates zonder oplossing accepteren en prima vinden.l. Je zou een auto op deze wijze moeten kopen en elke twee weken naar de garage moeten komen. Of dat bij een bank de overboekingen niet goed gaan. Accepteren we dat ook zo makkelijk? Waarom hier wel. Kan iemand me dat uitleggen? 


@TimmerT

Zit er een DVS tussen?

Dat kan de oorzaak zijn.

DVS verbruikt heel erg veel energie en door de grote verstoring op het 230 volt net werkt VLAN4 (IPTV) steeds minder goed.

 

De DIW7022 werkt ook via WIFI

 

Zie ook hier, voor de updates.

KPN stuurt minimaal om de 2 weken een update.

Je kan je hier ook op abonneren.

Euh update’s om de twee weken -;)Laatste keer 20 maart

Als dat zo is zouden de problemen wellicht wat eerder opgelost kunnen worden.

Maar om de twee weken is helaas een utopie.

Nou dat om de 2 weken gaat nog steeds prima volgens mij?

 

Ja je heb helemaal gelijk geweldig die update’s

Wat een verbeteringen allemaal -;)

Wees even rieel ,het is te erg voor worden met wat voor product we te maken hebben.

Het is niet voor niks dat er om de 2 weken updates nodig.

Ik moet iedere keer de STP stroomloos maken om al tv te kunnen kijken en ja ik heb alles al geprobeerd.

moedeloos wordt je ervan en inderdaad wat TimmerT schrijft een drama is deze box.

Dus hou  nou maar lekker vast aan deze update’s dan komt het vast wel eens goed over lange tijd.

De enige verbetering die ik opmerk is de zap snelheid die is verbetert voor de rest kan ik werkelijk niets opnoemen.

Ohja 1 positief om niet helemaal negatief te eindigen dat is het mogelijk maken van de F1 pro app die is de downloaden en werkt goed.

Sorry maar voor de rest is het KPN onwaardig.Â