Skip to main content

Zo,kastje terug gestuurd kan er niet aanwennen .Te veel bugs lip sync etc etc  na diverse keren harde reset te hebben gegeven brengt dat ook geen soelaas.  

 

Ik probeer over jaar nog een keertje,KPN is er nog niet klaar voor. 

 

Gr Rene

 

 

Het is nog maar de vraag of het niet aan iets anders ligt. Ik heb de ontvanger al enkele maanden en draait probleemloos. 


Ik heb dezelfde ervaring @Joep1965 en zo zijn er zeker ook positieve ervaringen. Onbegrijpelijk die verschillen met dezelfde dienst/hardware. Wjb had elders een aardige theorie. Ik vraag me af wat bij mij zo anders is dan bij mensen met een mindere ervaring, hopelijk komt dat inzicht (of de oplossing als het inzicht er bij KPN al is) er snel.


Dag Joep, 

Schijnbaar ben ik niet de enige met troubles ,zoals ik lees op het Forum. 

Mss ben jij een van de gelukkige bij wie het wel goed werkt.  

 

Aller nieuwste software gebruikt.Diverse utp kabels gebruikt.Ik zit rechtstreeks op de V10 aangesloten geen Wifi dus.Andere HDMI kabels geprobeerd meerdere malen harde reset gegeven de box maar dat biedt geen soelaas. 

 

Instellingen zijn multicast ,snel opstarten anynet Samsung.Ook de andere instellingen gebruikt, maar ook dat mocht niet baten. 

Wie het weer mag het zeggen,tot de meeste kinderziektes eruit zijn vertrouw ik op mijn Arres. 

 

Gr Rene 


Er zijn al honderden ontvangers in de markt gezet. Dan valt het aantal problemen nog mee. Maar ik zal niet ontkennen dat er kinderziektes in zitten.


Meningen zijn daar inderdaad wel over verdeeld.

Ik heb 3 TV+ boxen in huis (waarvan 1 al ruim 7 maanden ivm pilot) zonder problemen werkt naar behoren wat wij ervan verlangen zit altijd wel wat in wat beter kan.

 

Ook bij me ouders 2 boxen zonder problemen draaien (heeft hij ook nog eens zelf aangesloten)

Maar goed met de Arris 5202 mankeerde aan begin ook van alles dat ik hem had.

 


Ik vind de opmerking van @Joep1965 wel hout snijden. Ik ken de exacte aantallen Tv+ in omloop niet en wellicht vallen de problemen op de aantallen best mee. Zonder te bagataliseren lees ik positieve en negatieve ervaringen maar de mensen met klachten melden zich altijd sneller, dat is een algemeen beeld.

Laat onverlet dat er zeker wel aanloopproblemen zijn. Ik zou gezien de opvolgende updates vanuit KPN nog even wachten met retourneren. Zoals @MennoG78 aangeeft is er bij introductie meestal wel wat. Zelfs bij Apple zie je dat direct na de uitrol van nieuwe versies. De minors vliegen je dan ook om de oren in de weken na uitrol.


Ik heb het ook terug gestuurd, en ik ben sinds tv+ ook hier beland. Wat mij is opgevallen gasten die hier lang op deze forum zitten hebben nergens last van ,alleen nieuwkomers hebben problemen met tv+ .en zelfde gasten hebben ook overal een oplossing voor ,


Al jaren bij kpn nooit en probleem gehad met welk kastje of verbinding dan ook .TV box ontwikkeling staat nog in de kinderschoenen. 

 

Oplossing voor mijn probleem niet zo blijkt uit geen enkele reactie.


Al jaren bij kpn nooit en probleem gehad met welk kastje of verbinding dan ook .TV box ontwikkeling staat nog in de kinderschoenen. 

 

Oplossing voor mijn probleem niet zo blijkt uit geen enkele reactie.

Een Nvidia shield tv box is een top apparaat, het is een Android box  .

Ik heb al een tijdje een Nvidia  en kijk kpn tv app op op een oude Sony, omdat oude Sony is verouderd en kan geen apps erop installeren,,het is beter dan TV + en heb nooit problemen mee gehad wel met kpn tv app.

 


Ik heb het ook terug gestuurd, en ik ben sinds tv+ ook hier beland. Wat mij is opgevallen gasten die hier lang op deze forum zitten hebben nergens last van ,alleen nieuwkomers hebben problemen met tv+ .en zelfde gasten hebben ook overal een oplossing voor ,

Ik denk dat mensen oprecht pogen een beeld te vormen van de problemen (en die ook onderkennen) en zelfs proberen mee te denken aan een oplossing. Ik zelf ben pas 4 maanden actief op het forum naar aanleiding van tv+ en een stuiterende superwifi. Ik heb heel veel hulp en informatie gekregen bij mijn probleem met superwifi.

Ik heb nergens last van bij tv+ en ga geen problemen verzinnen. Ik heb ook nog geen idee wat er bij mij anders is. Er zijn her en der al wat aanknopingspunten gevonden door een forum lid. Juist als beide groepen mensen elkaar informeren is er lerend vermogen. Ik zie dan alleen maar een win win voor iedereen.


@Rene1200 

Gisteren de DIW7022 geïnstalleerd.

Moet zeggen, werken perfect.

Was snel aan de nieuwe dingen gewend.

 

KPN is nog wel met enkele verbeter punten bezig, zie ook hier. 

 

Hier kan je de updates volgen, kan je je zelfs op abonneren.


Ik heb het ook terug gestuurd, en ik ben sinds tv+ ook hier beland. Wat mij is opgevallen gasten die hier lang op deze forum zitten hebben nergens last van ,alleen nieuwkomers hebben problemen met tv+ .en zelfde gasten hebben ook overal een oplossing voor ,

 

@J.D.P 

Dat is natuurlijk onzin.

Het is een nieuw apparaat en werkt anders.

Maar het werkt wel makkelijk.

Zie mijn reactie hierboven, waar je kan vinden waar KPN met verbeterpunten mee bezig is.


Wellicht moet ook onderzocht worden, waarom de 1e “batch” TV+ boxen, die in test zijn benut, niet of nauwelijks problemen opleveren, als ik e.e.a. hier zo terug lees.
Kan het wellicht veroorzaakt worden door een Hw / Sw issue, (verschil)?


Tv+ terug gestuurd na 2 dagen ,ik heb geen verstand van kpn tv ontvangers, kpn modems of kpn wifi, ik weet wel aardig veel hoe een Android tv en boxen werken.

Na 2 dagen had ik al gemerkt dat het te veel gedoe en energie kost om normaal tv te kijken .

Ik wil gewoon op een normale manier tv kijken , ik heb een mooie nieuwe tv, daar op kijk ik Streamingdiensten en andere apps omdat de kwaliteit zowiezo  beter is.

Ik heb twee Tv+ (DiW7022) kastjes geleend van een kennis ,1 ervan is onbruikbaar ander werkt wel met wat haperingen.

Ik snap niet en weet niet waarom iemand tv+ zou moeten aanschaffen als je gewoon tv wilt kijken, dat DiW7022 4k beeldkwaliteit heeft zal wel de zender moet het ook uitzenden. 


Wellicht moet ook onderzocht worden, waarom de 1e “batch” TV+ boxen, die in test zijn benut, niet of nauwelijks problemen opleveren, als ik e.e.a. hier zo terug lees.
Kan het wellicht veroorzaakt worden door een Hw / Sw issue, (verschil)?

Ik heb zelf niet in de test ronde gezeten maar ik was wel bij de eersten die de overstap hebben gemaakt.

Ik acht het niet onmogelijk wat je zegt. Wij weten niet of KPN aan de achterkant aan het steggelen is met de hardware leverancier. Wjb had een aardige theorie over de netwerk adapter. Als klant is het lastig om te beoordelen maar bijvoorbeeld Joop heeft net tv+ en geeft ook aan dat het werkt. Met natuurlijk altijd de kritiekpunten.

Ik ben nu echt aan het wachten op de nieuwe firmware en de reacties daarop.


Wellicht moet ook onderzocht worden, waarom de 1e “batch” TV+ boxen, die in test zijn benut, niet of nauwelijks problemen opleveren, als ik e.e.a. hier zo terug lees.

Ik herken dit wel. Ik zat ook in de testgroep. Mijn tv ontvanger doet het prima. Heel veel problemen die ik hier op het forum lees herken ik niet.

Maar de 2de ontvanger die ik veel later kreeg doet het ook goed moet ik meteen zeggen. Dus wat dat betreft…

Maar zo ging het ook met de KPN Box. Ik was 1 van de eerste die hem had ongeveer. Niet helemaal. Maar ik had hem vrij snel. Dat ding doet het prima. Webinterface wel wat traag ... maar verder... ik heb hier dingen voorbij zien komen waarvan ik nooit last van heb gehad.


Tv+ terug gestuurd na 2 dagen ,ik heb geen verstand van kpn tv ontvangers, kpn modems of kpn wifi, ik weet wel aardig veel hoe een Android tv en boxen werken.

Na 2 dagen had ik al gemerkt dat het te veel gedoe en energie kost om normaal tv te kijken .

Ik wil gewoon op een normale manier tv kijken , ik heb een mooie nieuwe tv, daar op kijk ik Streamingdiensten en andere apps omdat de kwaliteit zowiezo  beter is.

Ik heb twee Tv+ (DiW7022) kastjes geleend van een kennis ,1 ervan is onbruikbaar ander werkt wel met wat haperingen.

Ik snap niet en weet niet waarom iemand tv+ zou moeten aanschaffen als je gewoon tv wilt kijken, dat DiW7022 4k beeldkwaliteit heeft zal wel de zender moet het ook uitzenden. 

Natuurlijk wilt iedereen gewoon tv kunnen kijken. Dat er wel wat aan de hand is zal iedereen wel begrijpen. Alleen wat de oorzaak is weten we niet. Maar er zijn zoals je leest ook mensen die de problemen simpelweg niet herkennen.

Wat betreft 4K is het wel zo dat de rest, zoals de apps, ook gebruik kunnen maken van de hardware mogelijkheden. Ja, dat kan ook op een andere manier. Maar ik denkt dat de integratie voor veel mensen wel prettig is. Daarnaast vind ik het wel sterk dat je diensten eenvoudig aan of uit kunt zetten. Zelfs de tv dienst zelf. I love it.

Wat ik overigens niet helemaal begrijp is dat je de na 2 dagen de kastjes terugstuurt om vervolgens te vertellen dat je er twee geleend hebt. Natuurlijk mag iedereen hier kritiek uiten op een dienst maar ik vind het persoonlijk wel jammer dat een nieuwe dienst niet even de kans krijgt een tijdje.


KPN koopt gewoon een compleet product bij Sagemcom.

Het type DIW7022

En die zijn gewoon hardware matig allemaal hetzelfde.

Het probleem zit hem ook niet in de hardware, maar in de software.


Het probleem zit hem ook niet in de hardware, maar in de software.

Daar heb ik toch zo mijn twijfels over. Ja, er zitten nog veel bugs in de software maar ook de hardware lijkt hier een rol te spelen. Ik ben ervan overtuigd dat het uitgangssignaal op de netwerkadapter van de TV+ Box aan de lage kant is en dat daardoor abonnees met een V10 en/of (langere) netwerkkabels met een hogere weerstand problemen ondervinden.

Overigens lijkt dat lagere uitgangssignaal echt een Sagemcom dingetje want ook de V12 heeft daar last van.


Het probleem zit hem ook niet in de hardware, maar in de software.

Daar heb ik toch zo mijn twijfels over. Ja, er zitten nog veel bugs in de software maar ook de hardware lijkt hier een rol te spelen. Ik ben ervan overtuigd dat het uitgangssignaal op de netwerkadapter van de TV+ Box aan de lage kant is en dat daardoor abonnees met een V10 en/of (langere) netwerkkabels met een hogere weerstand problemen ondervinden.

Overigens lijkt dat lagere uitgangssignaal echt een Sagemcom dingetje want ook de V12 heeft daar last van.

Voor mijn begrip met het uitgangssignaal van de netwerk adapter wordt de informatie stroom vanaf de DIW richting de KPN servers bedoeld? 

 

Ik ben verder geen programmeur, maar de hardware is toch meer bepalend dan software. Software maakt uiteindelijk gebruik van de hardware.

 

Verder is het echt niet 100% zeker dat voor elke diw exact dezelfde componenten worden gebruikt. Of zijn de problemen met eventuele chip tekorten voorbij?


Galdor68 schreef:

Voor mijn begrip met het uitgangssignaal van de netwerk adapter wordt de informatie stroom vanaf de DIW richting de KPN servers bedoeld? 

Nee, het gaat puur om het voltage/wattage van die netwerkadapter.


---

Ik ben ervan overtuigd dat het uitgangssignaal op de netwerkadapter van de TV+ Box aan de lage kant is en dat daardoor abonnees met een V10 en/of (langere) netwerkkabels met een hogere weerstand problemen ondervinden.

---

Zou dit dan de oorzaak kunnen zijn van dit probleem? Of staat dat er los van?


---

Ik ben ervan overtuigd dat het uitgangssignaal op de netwerkadapter van de TV+ Box aan de lage kant is en dat daardoor abonnees met een V10 en/of (langere) netwerkkabels met een hogere weerstand problemen ondervinden.

---

Zou dit dan de oorzaak kunnen zijn van dit probleem? Of staat dat er los van?

Dat zou kunnen, het kan immers leiden tot corruptie en hertransmissie van datapakketjes en daarmee zou de TV+ Box multicast wel eens kunnen blokkeren.

Als test zou je eens een switch vlak voor de TV+ Box kunnen plaatsen of de TV+ Box met een korte kabel op een "super"WiFi 2 of Experia WiFi kunnen aansluiten en kunnen kijken of Multicast dan wel lukt.


Het probleem zit hem ook niet in de hardware, maar in de software.

Daar heb ik toch zo mijn twijfels over. Ja, er zitten nog veel bugs in de software maar ook de hardware lijkt hier een rol te spelen. Ik ben ervan overtuigd dat het uitgangssignaal op de netwerkadapter van de TV+ Box aan de lage kant is en dat daardoor abonnees met een V10 en/of (langere) netwerkkabels met een hogere weerstand problemen ondervinden.

Overigens lijkt dat lagere uitgangssignaal echt een Sagemcom dingetje want ook de V12 heeft daar last van.

 

Ik heb het als volgt aangelsoten:

V10 Experiabox.

Woonkamer: UTP kabel 5 meter naar de Netgear switch en met een UTP kabel van 25 cm naar de DIW7022 en vandaaruit met een 3 meter 8K HDMI kabel naar de 4K Oled LG tv.

Slaapkamer: UTP kabel 14 meter rechtstreeks van de V10 naar de DIW7022 en met een 2K HDMI kabel naar de 2K (HD) LG tv.

Beide werken goed en op multicast (alleen frimware blijft op 0.16.4, alles al geprobeerd, maar hij blijft zeggen dat de software up-to-date is.

 

Ik denk dat goede bekabeling ook heel erg belangrijk is. 


Goede bekabeling speelt zeker een rol mijn inziens, zeker gezien de theorie over netwerk adapter.

Ik lees dat @wjb nu ook een verband legt met de v10. Wat hier de achterliggende gedachte is, ontgaat me een beetje. Heeft deze hardware waarbij de uitgangsspanning minimaal is tov bijvoorbeeld de v10a of Box12?
Ik kan me overigens voorstellen dat er echt wel hardware verschillen kunnen zijn bij hetzelfde product. Bij Apple zie je dat ook en ik heb nu een Box12 versie b.