Skip to main content

Hallo allemaal,


Ik heb sinds een dag of 2 last van de tv die aan en uit gaat tijdens het tv kijken echter dit gebeurt niet wanneer ik via, bijvoorbeeld, Netflix een film kijk. Ik dacht eerst aan dat het aan de tv lag, maar deze is nieuw en nagekeken door de winkel waar ik hem gekocht heb. Nieuwe hdmi kabel ertussen die 4k op 60hz en hoger aan kan dus daar ook geen problemen.
 

Sinds vanavond is ook het KPN menu wazig en dof van kleur (normaal scherp en mooi van kleur) - de rest van de tv menu’s werken gewoon zoals ze daarvoor ook werkte (scherp).

Heeft iemand anders ook last hier van of gehad? Het lijkt wel te liggen aan de tv ontvanger zelf. Hoor graag!

 

 

Beste @NielsO 

Wat vervelend dat je problemen ervaart met TV kijken, zou je eens een paar foto’s willen plaatsen van wat je ziet. Welke TV ontvangers heb je? Als je de Arris 5202 hebt, zou je dan eens de HDR-functie uit willen zetten? Deze zal dan wel op “Automatisch” staan. En dan kijken wat ie dan doet, en hoe is de TV ontvanger met de modem aangesloten? Is dat bekabeld of draadloos met een DVS?


Hoi @Dennis Schreve,

 

Bedankt voor de snelle reactie! Een foto maken wordt lastig omdat je het dan niet goed ziet doordat de telefoon het beeld vertekend (oled).

Ik heb op dit moment een Arris VIP5202. Waar kan ik deze HDR functie vinden? Ik zou er wel overheen kijken.


Nja.. heb de optie gevonden en deze stond op automatisch. Heb hem veranderd naar uit en toen weer terug naar automatisch en dat heeft het probleem opgelost! 
 

Apart dat het eerste altijd gewerkt heeft en sinds 2 dagen uit zichzelf veranderd. Bedankt voor de hulp @Dennis Schreve
 

Fijne avond verder,

 

Groeten!


@NielsO om de HDR uit te zetten doe je het volgende:

Ga naar MENU → BEELDSCHERM, daar zie HDR Mode staan. Zet die op ‘uit’.

ik heb geen 5202, ik heb nog de 4K ontvanger van de type ZTE ZXV-8001. En daar zit die functie om HDR uit te zetten er niet op. 


@NielsO als de TV ontvanger dit problemen blijft geven, dan kun je het beste de HDR-functie uit laten staan.

Fijne avond verders. 


@NielsO als de TV ontvanger dit problemen blijft geven, dan kun je het beste de HDR-functie uit laten staan.

Fijne avond verders. 

Ik hou het in de gaten! Op dit moment werkt het gewoon zoals het altijd gedaan heeft en hoe het hoort. Groeten 

 

/req lock.


Apart dat het eerste altijd gewerkt heeft en sinds 2 dagen uit zichzelf veranderd.

De afgelopen paar dagen is er nieuwe software uitgerold voor de ontvangers. De HDR-functie is weliswaar al uit te zetten sinds de invoering van het nieuwe menu, maar het kan best zijn dat er in de laatste versie een paar veranderingen ("bugfixes”) zijn doorgevoerd die voor jouw net verkeerd uitpakken. Als je de 4k-optie niet bij je abo hebt zitten is HDR ook niet nodig.