Skip to main content
Beantwoord

KPN TV+: Zie kleurvlekken bij het terugkijken van programma's en opnames

• November 25, 2025
  • 7 reacties
  • 178 keer bekeken

Hassie
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2

We zien bij series en bij terug kijken af en toe kleur vlekken. Ook bij opnames.

Het is niet te fotograferen want het gaat snel te snel.

Bij gewoon tv kijken geen probleem.

Gebeurt o.a bij BBC NL. En RTL 8.

Enig idee of het specifiek aan deze zenders ligt ?

Beste antwoord door TijtheMan

We hebben het één en ander gewijzigd en sinds gisteravond zou het niet meer voorkomen. Wel blijven deze verstoringen zichtbaar in de eventuele opnames van deze periode.

De vreemde eend in de bijt m.b.t. de gemelde kanalen hier is RTL8. Dit kanaal hebben we niet in beeld gekregen dat het gerelateerd was aan deze verstoring. Hou het voor dit kanaal nog even extra in de gaten en als het daar (nog steeds) op voorkomt, laat het gerust weten.

7 reacties

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 25, 2025

Hassie
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • November 25, 2025

Ja klopt  zie ik over het hoofd wat de oplossing hiervoor is?

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 25, 2025

Nee, dit lijken storingen in de opgenomen uitzending zelf. Als je terugspoelt en overnieuw afspeelt zie je waarschijnlijk op hetzelfde punt dezelfde storing. Dan ligt het dus niet aan jouw verbinding of ontvanger. Hopelijk kan kpn dit snel verhelpen.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 26, 2025

Zie ik ook de laatste paar dagen,  blokjes in beeld, zoals bij Ziggo ook veel voorkomt, zie voorbeeld:

Alleen bij opgenomen programma's

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • November 26, 2025

Sinds de laatste update op de Sagemcom DIW7022 zien wij soms ook wat lichte verstoring in het beeld.

Hopelijk lost KPN het snel op.

Bij ons was het een opname op BBC NL+ “All Creates great and Small”

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • November 27, 2025

We hebben deze signalen van meerdere klanten gekregen en we hebben melding gemaakt intern. Ik hoop dat het snel is opgelost en zodra ik meer weet zal ik dat met jullie delen!

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • Antwoord
  • November 28, 2025

We hebben het één en ander gewijzigd en sinds gisteravond zou het niet meer voorkomen. Wel blijven deze verstoringen zichtbaar in de eventuele opnames van deze periode.

De vreemde eend in de bijt m.b.t. de gemelde kanalen hier is RTL8. Dit kanaal hebben we niet in beeld gekregen dat het gerelateerd was aan deze verstoring. Hou het voor dit kanaal nog even extra in de gaten en als het daar (nog steeds) op voorkomt, laat het gerust weten.