Skip to main content

Krijg bij inschakelen TV de foutmelding: voeding van apparaatfout controleren en af en toe foutcode 303. Als ik hdmi kabel en ethernetkabel uit de tv ontvanger haal, via de afstandsbediening KPN als serviceprovider opnieuw installeer dan werkt de tv weer. Heb ondertussen nieuwe stekkerdoos, nieuwe HDMI kabel en nieuwe ethernet kabel gekocht. Fout blijft. Klantenservice is onbereikbaar. Heb 43 inch Samsung 4 K in februari gekocht en verleden week is voeding/moederbord en beeldbuis vernieuwd. Fout blijft echter. Wie heeft oplossing. Zelf denk is dat de TV ontvanger HMB 2260 de oorzaak is. Als modem heb ik Experia BOX v.8. Als abonnement heb ik Husselinternet en via KPN speedtest vanaf Rotterdam is 28.6 download en 18.1 Upload. Wie heeft oplossing,

m vr gr Hans  

Krijg bij inschakelen TV de foutmelding: voeding van apparaatfout controleren en af en toe foutcode 303.

Kunt u er een foto van plaatsen?


 


 

Heeft u de knop BRON al eens geprobeerd? Wat krijgt u dan?


Dan ga ik naar het opnieuw instellen van de provider. Ik haal de HDMI kabel en de ethernetkabel eruit en via de afstandsbediening stel ik KPN als provider weer in. Dan doet hij het weer. Zolang ik de tv aan laat staan, doet hij het perfect. Zodra ik de tv uitzet en later weer inschakel krijg ik dit foutbericht. Vandaag ook weer aantal keer gehad. 


Maar heeft u BRON al eens geprobeerd? 


Ja, ik ga daar altijd heen. Dan komt onderaan het beeld een soort statusbalk met diverse apps, maar ook met het logo van de KPN met een blauwe en rode vink, of er is helemaal geen logo van de KPN meer aanwezig. Ik ga dan naar afstandsbediening en voer de handelingen uit zoals boven omschreven. Was vanavond 1 x het geval, maar wel weer 4 x last gehad van foutcode 303. Dus, weer opnieuw modem opstarten en daarna tv ontvanger na een kwartiertje en toen bleef de tv gelukkig aan. Wordt er wel doodmoet van. Lees iemand van de Klantenservice ook deze berichten, want die was vandaag weer niet bereikbaar.


Probeer op de witte KPN afstandsbediening eens het knopje onder de 7.

Wat heeft dat voor effect? Mogelijk meerdere keren indrukken.


Ik krijg dan dit foutbericht. Ik selecteer bron en dan krijg ik dit:

 


Zoals je ziet, is het logo van de KPN verdwenen en staat er een rood aan/uit bolletje. Ik ga dan naar:


Ik druk op start en krijg het volgende beeld:


Ik druk dan op Kabel-/satelietontvanger en krijg dan volgende scherm

 


Ik druk rechtstreeks op tv in en krijg dan volgende scherm


ik selecteer dan KPN en krijg dan volgende scherm


Ik druk dan HDMI 1. Zoals je ziet staat rechts een zwart beeld en daar hoort een beeld van de tv te staan die uitzendt. Ik krijg dan volgende scherm


Ik trek de HDMI kabel (nieuw) uit de ontvanger en stop deze weer terug en zoals je ziet, heb ik dan weer beeld. 


Dit krijg ik bijna altijd, als ik de tv uitzet. Vandaag ook trouwens weer 8 x storingscode 303 ontvangen. Eigenlijk heb ik een spiksplinternieuwe tv van Samsung gekregen, heb stroomkabels, ethernet en HDMI kabels gekocht, maar de boven uiteengezette fouten blijven en op deze wijze kan je bijna geen tv kijken. De klantenservice van de KPN is onbereikbaar en ik zou echt niet weten, hoe ik die te pakken kan krijgen. Lees er iemand überhaupt mee met dit forum van de KPN. In ieder geval Nick 83 bedankt voor je steun en het meedenken en ik hoop dat je iemand kan bereiken die met een oplossing komt. 

 


@Hans2901 ik las dat je nog een V8 Experiabox hebt. Is waarschijnlijk al wat jaartjes oud. Kijk eens via de WIFI-manager of je deze kan omruilen. 
 

Bel daarnaast eens met de klantenservice KPN op het gratis nummer 0800-0402 en vraag om een nieuwe TV ontvanger. Wanneer je lang genoeg wacht bij de klantenservice wordt je verbonden met een persoon. 


Zoals je ziet, is het logo van de KPN verdwenen en staat er een rood aan/uit bolletje. Ik ga dan naar:

Dat maakt niets uit of daar wel niet het KPN logo staat. Staat de tv ontvanger van KPN wel aan? Want die moet u apart aan zetten. Dat doet u?


Ja, die staat aan. 


Wat gebeurt er als u meerdere keren op de source knop onder de 7 drukt?

Heeft u ook al de verkoper van de tv om raad gevraagd?


@Hans2901 wat voor een HDMI kabel had je gekocht. Niet alle HDMI kabels voldoen namelijk.

Zie eerder topic op KPN Forum.

HDMI kabel kopen via KPN

En probeer je Experiabox V8 ook te vervangen door een nieuwere Experiabox via de WIFI manager. Zie eerder bericht van mij voor de link naar de WIFI manager. Dat helpt wellicht met het verhelpen van de foutcode welke je ook ervaar.


Ik heb via de monteur van CE repair een HDMI kabel gehad en aangezien het probleem bleef, heb ik Q-link High Speed Cable with Ethernet aangeschaft. Op deze kabel draaide hij 2 avonden zonder fouten. Heb intussen je suggestie van de WIFI manager opgevolgd en inderdaad het modem is te oud. Aanstaande zaterdag kan ik een nieuw modem afhalen. Dus, bedankt voor deze tip.


Beste Nick, de verkoper heeft een reparatiebedrijf ingeschakeld en via dit bedrijf (CE repair) heb ik toen nieuwe voeding/moederbord en ook beeldbuis (sneuvelde bij het opnieuw inzetten van rand rondom tv) ontvangen. Behalve de achterklep heb ik nu compleet nieuwe tv. 

Ik wacht zaterdag even af, maar ik vind het van de zotte dat een KPN niet bereikbaar is. Het is toch een telecom bedrijf waarbij communicatie toch super belangrijk is?


@Hans2901 had je ook al de andere HDMI poort gebruikt? Overigens volgens mij wanneer je eenmaal de KPN ontvanger geïnstalleerd hebt moet je inderdaad het KPN logo zien. Ook wanneer je TV ontvanger uit staat en dat vindt ik wel vreemd. 


Ik denk dat u van KPN toch niets wijzer word. Die zullen het vast ook niet weten. Het zou met de source knop onder de 7 zou moeten lukken. Meer dan dat zult u denk ik van KPN niet horen.