Skip to main content

Sorry, ik heb een ingewikkeld verhaal, ik heb getracht zo kort mogelijk samen te vatten.  

Geachte mevrouw, geachte heer,

ik heb - voor mij te laat - een brief van KPN mogen ontvangen waarin mededelingen betreffende het retourneren van oude apparaten, ingesloten een retour-stikker. Waarvoor dank.

Echter, in het besef dat het steeds maar leenapparaten zijn die je als klant ontvangt (waarvoor dank) had ik wat betreft de oude apparaten meteen actie ondernomen. Wat nu ACHTERAF een fout blijkt, máár NIET zonder AANLEIDING.

Ik was namelijk de dag ervoor in verband met een soortgelijke situatie al naar de Buiksloterpleinwinkel van KPN getogen om - na voorafgaand uitgebreid telefonisch overleg met de Klantenservice - terplekke een kapotte Arris (eentje van twee) te ruilen (zie daarvoor eventueel aantekeningen in het dossier van de drie hieraan voorafgegane telefonische gesprekken).

Klap op de vuurpijl: de voeding van de ruil TV-ontvanger bleek thuis aangekomen ook nog nieteens te werken. 

Mijn besluit: rond Pasen komt toch een nieuw TV scherm , dan maar nu meteen alles nieuw, iets duurder en geen gezeik met oude apparatuur, dus 4K besteld.

De dag erop rond het middaguur stond het 4K set horende bij het 4K abbonement - in de KPNdoos - voor de deur met alles erop en eraan, ALLEEN was er GEEN verdere toelichting omtrent het hoe van het retourneren (DAAROM met als gevolg mijn bovenstaande actie, SORRY). 

 Na het testen van de nieuwe TVontvangers had ik meteen de oude ARRIS en ook het doosje met daarin de ruilontvanger (waarvan de voeding ogemeten] dood is) plus alle kabels in de KPNdoos gepakt en was gerust, zoals twee dagen daarvoor, naar de KPNwinkel op het Buikslotermeerplein vertrokken.

 Aldaar werd deze mijn actie door een jonge vrouwelijke medewerker duidelijk niet op prijs gesteld en zij sommeerde mij nadrukkelijk en met verheven stem met mijn doos te vertrekken en wel naar een postpunt. Er was op dat moment naast een andere medewerker alleen één klant in de winkel en ik had uitleg verwacht bij mijn vragen en een enigszins beleefde reactie over hoe verder te handelen. Ik had niet eens een retour-adres of stikker en de staat van de kartonnen doos vond ik niet voldoende stabiel om zomaar te versturen. Na een herhaalde niet mis te verstane sommatie om te vertrekken onder medename van een en ander vond ik het genoeg der onbeleefdheid en ben best geschokt - zonder de doos - de winkel uit gerend. Op dat moment vond ik het echt wel goed allemaal, ik was toch bij de eerdere ruil van de kapotte Arris correct te woord gestaan - ik ben 77 met kwetsbare gezondheid, dus dit soort ge...... zit ik niet meer op te wachten, sorry.  

 Bij verder zoekwerk (naar het hoe van retourneren) op de KPN site zag ik onder " service en contact/ terugsturen/ bruikleen " ook de optie KPNwinkel genoemd. Ben ik nu de apparatuur kwijt? Ik heb nu al namelijk een tweede mail ontvangen met het verzoek om alsnog te retourneren. Hoe nou verder?

 

In afwachting van u reactie, een vriendelijke groet, W.F.

Hallo @telli een KPN-winkel is verplicht de spullen terug te nemen als je daartoe een verzoek van KPN heb gekregen. In de winkel krijg je echter geen bewijs van afgifte, maar wordt er in jouw dossier een aantekening gemaakt als bewijs van inlevering.

Morgen gewoon weer even de KPN-winkel binnenstappen en of vragen om de doos weer terug te krijgen of er op toezien dat ze in de computer een aantekening in je dossier maken dat je gevraagde spullen hebt ingeleverd. Je hebt grote kans dat je een andere medewerk(st)er treft die wèl weet hoe met klanten om te gaan.

Succes.

 


Ik denk dat een moderator ook wel even een aantekening kan maken als mevrouw haar forumprofiel aanvult. Het is maar een gok maar Telli geeft aan 77 jaar te zijn met een kwetsbare gezondheid, dan kan de trip naar een KPN Winkel misschien wel een helenopgsve zijn. Verder wordt alle ingenomen hardware dagelijks retour gestuurd dus gaat dat terug geven ook niet.


😁 ik dank alvast voor de adviezen!!


Mijn eerdere vraag is fantastisch beantwoord. Aansluitend iets heel anders, consternatie: hoe kan ik mijn forumprofiel aanvullen? En hoe doe ik dat dan.

Alvast weer bedankt voor de bijstand!!

 

Admin: samengevoegd met je bestaande topic


Hallo @telli even op je avatar klikken, de ronde cirkel met de T er in.

 


Excuses, sorry, ik snapte daarnet pas wat de bedoeling van aanvullen is.

Mijn (achterlijke) vraag graag verwijderen s.v.p.


Hallo @telli even op je avatar klikken, de ronde cirkel met de T er in.

 

Als je dan op '’bewerk profiel'’ klikt kun je wijzigingen doen. 😉

Met een ingevuld forumprofiel (naam, adres, klantnummer e.d.) kan je geholpen worden door de kpn moderators die hier ook zijn. Die gegevens zijn voor gewone bezoekers niet zichtbaar in het profiel.


Ondertussen is het mij gelukt het profiel aan te vullen. Heb ik toch mooi weer wat bij geleerd. Dank voor al het meedenken.

Mag ik dan ook nog verzoeken aan de betreffende moderator de aanmerking omtrent de retourzending te plaatsen. Dankuwel ook hiervoor! Met vriendelijke groet.

 


Excuses, sorry, ik snapte daarnet pas wat de bedoeling van aanvullen is.

Mijn (achterlijke) vraag graag verwijderen s.v.p.

Achterlijke vragen bestaan niet @telli , achterlijke antwoorden wèl.😉

 


Wat jammer zeg dat het zo is gelopen in de winkel 🙁

Ik zal een notitie in de systemen achterlaten dat je de apparatuur al in hebt geleverd @telli!


          😉Bijen zijn liefd, dat wist ik! 😚

Maja, veel dank voor de reaktie én de actie!! 💐

Alvast goed weekend!


Graag gedaan @telli en jij ook een fijn weekend gewenst!