Skip to main content

Kan ik de Experiaboxv10 zo maar vervangen voor de kpnbox12, deze heb ik pas opgestuurd gekregen samen met een extra tv ontvanger voor mijn 3de tv (daar heb ik nu nog een digitenne voor). Moet ik nog ergens rekening mee houden ?

Hallo @BertjeWolsje , ja dat kan, want de V10 dien je weer terug te sturen.

 


Hallo @BertjeWolsje , ja dat kan, want de V10 dien je weer terug te sturen.

 @JanD Je kan niet zomaar een v10 omruilen voor een box 12. @BertjeWolsje  zal bij omruil van een v10 ook een v10 weer terug krijgen. Wat is precies de redenen dat je de box 12 wilt?


Euhm... het is niet helemaal duidelijk... Maar ik krijg de indruk dat @BertjeWolsje de KPN Box al in huis heeft. Klopt dat?


Euhm... het is niet helemaal duidelijk... Maar ik krijg de indruk dat @BertjeWolsje de KPN Box al in huis heeft. Klopt dat?

Kan ook nog, mij ook niet geheel duidelijk nee 😉. 


Even voor de duidelijkheid, ik vroeg een extra tv ontvanger aan omdat KPN zegt dat het mogelijk is 3 tv's aan te sluiten op het modem. Dat kon bij Telfort niet,  er werd echter ook nog een KPN box 12 bij geleverd, echt niet om gevraagd. Probeerden hem vandaag te installeren ter vervanging van de v10, kreeg echter geen internet. Ook de extra tv ontvanger is niet gelukt, kreeg een melding dat de maximale hoeveelheid tv ontvangers was overschreden. Zucht .....


Euhm... het is niet helemaal duidelijk... Maar ik krijg de indruk dat @BertjeWolsje de KPN Box al in huis heeft. Klopt dat?

Kan ook nog, mij ook niet geheel duidelijk nee 😉. 

Ja klopt


Als je een nieuwe box hebt gekregen is het wachtwoord van je wifi standaard anders. Die moet je dus even aanpassen of je verbind alle apparaten met het nieuwe wachtwoord.

 

Verder alles aansluiten zoals bij het andere modem. Oude modem retour sturen.

 

https://www.kpn.com/service/administratie/terugsturen.htm

 

Update: zie net je problemen met de huidige box. Werkt de oude model nog wel?


Als je een nieuwe box hebt gekregen is het wachtwoord van je wifi standaard anders. Die moet je dus even aanpassen of je verbind alle apparaten met het nieuwe wachtwoord.

 

Verder alles aansluiten zoals bij het andere modem. Oude modem retour sturen.

 

https://www.kpn.com/service/administratie/terugsturen.htm

 

Update: zie net je problemen met de huidige box. Werkt de oude model nog wel?

Ja ik heb de v10 weer aangesloten, donderdag komt er een monteur om naar de box 12 te kijken.


Helder. Op zich als de V10 het goed doet, zou ik deze lekker houden. Hoor er zoveel positieve verhalen over. Idee van een nieuwer type is vaak psychologie. Ik wil ook graag altijd het nieuwste maar of het echt beter is.


Wie kan mij nou vertellen wat de voordelen van de KPN box 12 zijn ten op zich te van de v10. Is het Wi-Fi soms sterker ?????


Hallo @BertjeWolsje , ja dat kan, want de V10 dien je weer terug te sturen.

 @JanD Je kan niet zomaar een v10 omruilen voor een box 12. @BertjeWolsje  zal bij omruil van een v10 ook een v10 weer terug krijgen. Wat is precies de redenen dat je de box 12 wilt?

Zie mijn reeds geplaatste reactie


Wie kan mij nou vertellen wat de voordelen van de KPN box 12 zijn ten op zich te van de v10. Is het Wi-Fi soms sterker ?????

WiFi6 kan een voordeel zijn, mits je devices dat ondersteunen.

 


Wifi 6 is net als 5g voor een telefoon. Het is nieuw en beter maar voor de gemiddelde consument is 4g netwerk snel en betrouwbaar genoeg. Veel apparatuur ondersteund wifi 6 nog niet.

 

Overleg met de monteur wat het beste is in jou geval. Misschien heeft hij een reden om de box 12 aan te bevelen.


Hoi @BertjeWolsje, welkom op het forum. 

Hoe is alles afgelopen met de monteur, werkt alles zoals het hoort? 


Wie kan mij nou vertellen wat de voordelen van de KPN box 12 zijn ten op zich te van de v10. Is het Wi-Fi soms sterker ?????

Moeten er voordelen zijn dan? Want mogenlijk zijn die er helemaal niet. Hangt van je situatie af. Ja het ding ondersteund WiFi 6. Maar heb je daar wat aan? Dat is maar zeer de vraag. 

Verder... bij de v10 kan je voor zover ik weet het 2,4 en 5 GHz netwerk scheiden. Kan bij de 12 niet. De v10 ondersteund pairbounding op DSL. De 12 niet. De v10 kan gebruikt worden i.c.m. sneller internet buitengebied. De 12 niet.


Hoi @BertjeWolsje, welkom op het forum. 

Hoe is alles afgelopen met de monteur, werkt alles zoals het hoort? 

Prima verlopen, de ExperiaV10 kon volgens de monteur niet meer werken op de nieuwe aansluiting die per 1/10 in dienst ging, hij heeft eerst nog geprobeerd of de V10 nog ging werken helemaal noppes. Toen de BOX12 aangesloten deze werkten direct (wel apart he) . Het modem qua WIFI 24 uur met rust gelaten toen ingelogd, Admin wacht woord aangepast en de SIDD en WPS wachtwoord veranderd. goeie ontvangt, op zolder staat een accespoint van ASUS deze is bekabeld aangesloten op een van de poorten en werkt ook prima. 3de tv ontvanger aangesloten ook door de zelfde monteur, super aardige gozer. Alles werkt naar behoren, wat een verschil ook met de service die ik bij Telfort kreeg, dat ging echt nergens over.


Hoi @BertjeWolsje, welkom op het forum. 

Hoe is alles afgelopen met de monteur, werkt alles zoals het hoort? 

Prima verlopen, de ExperiaV10 kon volgens de monteur niet meer werken op de nieuwe aansluiting die per 1/10 in dienst ging, hij heeft eerst nog geprobeerd of de V10 nog ging werken helemaal noppes. Toen de BOX12 aangesloten deze werkten direct (wel apart he) . Het modem qua WIFI 24 uur met rust gelaten toen ingelogd, Admin wacht woord aangepast en de SIDD en WPS wachtwoord veranderd. goeie ontvangt, op zolder staat een accespoint van ASUS deze is bekabeld aangesloten op een van de poorten en werkt ook prima. 3de tv ontvanger aangesloten ook door de zelfde monteur, super aardige gozer. Alles werkt naar behoren, wat een verschil ook met de service die ik bij Telfort kreeg, dat ging echt nergens over.

Fijn om te lezen dit. :relaxed: