Skip to main content
Ik heb vorige week een Samsung TV gekocht (UHD TV 7 series) en daarop de KPN TV app geladen.

Vandaag heb ik deze aan gesloten op mijn Wifi verbinding in mijn huis in Italiƫ en krijg ik de melding dat geen toegang heb vanaf deze locatie (Italie) ...Heel vervelend want ik heb speciaal een Samsung gekocht omdat alleen daarom de KPNTV app te installeren is. Met het bericht dat vanaf 2018 KPN TV in heel Europa is te ontvangen snap ik niet waarom het niet werkt. Via mijn laptop kan ik namelijk wel KPNTV kijken.



Heeft iemand een advies voor mij wat ik zou kunnen doen anders dan een VPN verbinding aanvragen.
Streamen vanuit de app via een Chromecast.

De mogelijkheid voor het kijken over de grens is bedoeld voor vakantiegangers korter verblijf dan 3 maanden en dan nog enkel binnen Europa. Zeer vreemd en bijna slordig dat deze beperking aangaande de verruiming van de geoblokkade niet duidelijk wordt vermeld op de pagina hierover.



De app voor smart tv's is echt voor thuis gebruik daarom is het onbegrijpelijk dat deze niet de gelijke opties/rechten heeft als de TV ontvangers.
Gebruik buiten je eigen wifi is alleen voorbehouden aan de apps voor smartphone en tablets.



De app in Smart televisies is zuiver bedoeld ter vervanging van de ontvanger THUIS op het adres waar het abonnement loopt. Zelfs bij de buren zal die niet werken (met jouw gegevens), laat staan in Italiƫ.



Je kunt dus wel Chromecasten v.a. de kpn-app in je smartphone (of tablet), maar niet die app in de televisie gebruiken. Want je bent niet op het adres (IP) waar het abonnement loopt.
Als je thuis een redelijk snelle Internet verbinding hebt en een OpenVPN server (bijvoorbeeld op een Synology NAS) dan zou je een travelroutertje kunnen gebruiken die een VPN verbinding met jouw thuis netwerk opzet. Als je de televisie dan op dat travelroutertje aansluit, dan staat deze voor het iTV platform gewoon thuis en zou je dus televisie moeten kunnen kijken via de smart-TV app. Zie ook dit bericht.
Hoi @Dovi1960. Welkom op het forum.

Da's wel een grote deceptie op deze manier.:( Ik vind het heel vervelend dat je het idee kreeg dat die app ook buiten jouw eigen woning thuisverbinding werkt. Helaas is dit wel het geval. Gelukkig worden er door de andere gebruikers een aantal alternatieven aangedragen die een goede beeldkwaliteit leveren en waarmee je een goede itv beleving kunt creƫren. Dat van die VPN heeft wel wat voeten in aarde maar zorgt wel voor een prettige ervaring. Kun je daar iets mee?
Dag Erwin,



Natuurlijk kan ik iets met het advies voor een VPN verbinding,

Wel vind ik dat de informatie over de KPNTV APP op een Televisie niet goed is beschreven op jullie site. Jullie moeten duidelijker aangeven dat er een verschil is tussen KPNTV op een telephone, laptop, iPad etc en het gebruik van de APP op een SAMSUNG televisie.

Had ik dit geweten, dan had ik geen SAMSUNG gekocht.
Ik ben het met je eens dat het verhaal duidelijker kan! Hoewel er op de pagina aangegeven wordt dat de SmartTV app met name het ongemak van kastjes en kabels wegneemt laat het nog ruimte voor interpretatie over. Ik zal contact zoeken met de beheerders van de website!
Voorlopig ga ik er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust!