Skip to main content

Steeds krakend geluid bij rtl 5 ook alles gebeurd  steeds in de avond wat gaat kpn er aan doen

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Beste @Walco,

Heb je de tv ontvanger eens een “herstart” gegeven? Kijk dan eens of het dan weg is, anders ben ik bang dat het eventueel bij RTL Nederland ligt.

Herstarten van de TV ontvanger gaat als volgt:

  • MENU → Instellingen → Systeem → Herstart

Laat het ons even weten of dit vanavond het probleem oplost. 😉


Het blijft kraken kan kpn er bij rtl melding van maken


Het blijft kraken kan kpn er bij rtl melding van maken

Ik zal kijken wat ik hier aan kan doen. Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij “persoonlijke opmerkingen” ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. Dan kan KPN verder kijken wat er eventueel aan de hand kan zijn, het kan 1 à 2 dagen duren tot er een moderator reageert. Omdat het best druk is op het Forum, kun je eventueel niet zo lang wachten dan kun je altijd bellen met de klantenservice 0800 - 04 02:

- maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur

- zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur

Op zon- en feestdagen zijn we gesloten voor overige vragen.


Sinds een paar dagen krakend geluid op de zender RTL 5. Is er een storing bekend?

 

Admin: samengevoegd met ander topic voor 't gemak
 


@Walco is hier nog wat uitgekomen, of heb je nog steeds last van het krakende geluid?


Nee, deze was nog niet bekend. Dat komt omdat het op de SD versie van RTL 5 het geval blijkt te zijn en het over-overgrote deel van de klanten kijkt in HD kwaliteit. Op die 'versie' is het geluid, zowel het stereo- als het dolby-spoor, helder.

Ik heb 't nét, om 12:04 uur, doorgegeven.


Het geluid van de SD versie van RTL 5 kraakt inderdaad (wat). Dit was nog niet bekend.

Ik ontdekte het net door mijn ontvanger nav de 2 meldingen op het forum even op SD te zetten. Normaal kijk ik (uiteraard) in HD kwaliteit. Daar is het zowel met stereo als dolby prima.


Hoi @Walco, @Bob076, welkom hier!  Dank voor jullie hulp in dezen, @PeterG & @Dennis Schreve. Ik heb melding gemaakt van het krakende geluid. Ik kom er op terug zodra ik reactie heb.


@Bob076 . Je melding is toegevoegd bij een eerdere melding.

Het geluid van de SD versie van RTL 5 kraakt inderdaad (wat). Dit was nog niet bekend.

Ik ontdekte het net door mijn ontvanger nav de 2 meldingen op het forum even op SD te zetten. Normaal kijk ik (uiteraard) in HD kwaliteit. Daar is het zowel met stereo als dolby prima.

Jullie kunnen wel kraakloos via de online versie van RTL 5 kijken overigens. Heb je gelijk HD kwaliteit 🙂.

Aan het krakerige van de SD versie gaat nu ook wat gedaan worden.


@PeterG raar dat er nog steeds met SD wordt gekeken, maar als je tv ontvanger voor het eerst installeert dan moet het toch automatisch naar HD worden ingesteld? (Mits met genoeg bandbreedte) Blijkbaar gebeurd dat dus toch niet, en denken de meeste klanten dat het dan goed staat ingesteld.


Er zat inderdaad een kraak in de aanvoer. Dit is gistermiddag hersteld, dus jullie kunnen weer ongestoord RTL5 kijken, @Walco & @Bob076 👍🏻


Dank voor je reactie en fijn dat het forum bijdraait aan het oplossen van problemen.