Skip to main content

Dit probleem zit waarschijnlijk in jouw televisie en/of audio systeem. De oplossing hiervoor is om de geluidsinstellingen aan te passen naar stereo/standaard. Ik snap dat het vervelend is om dit iedere keer te moeten doen, maar helaas kunnen we hier niets aan veranderen. Standaard staat Dolby Digital Plus namelijk aan. Als je een Smart TV hebt, kan je er eventueel voor kiezen om Netflix op de televisie zelf te gebruiken. De app die je in de appstore van jouw televisie kunt downloaden is namelijk helemaal geschikt voor jouw televisie.

Ik heb hetzelfde probleem en dit al eerder gemeld, het ligt niet aan de Hi-Fi apparatuur, het ligt aan de KPN box. Er is alleen bij Netflix krakend geluid en dan kan de oorzaak onmogelijk de Hi-Fi installatie zijn maar wel de KPN box. Kom dus niet steeds met het verhaal dat het aan en versterker of iets dergelijks ligt want dat is gewoon niet waar! Oplossen en snel zou ik zeggen! 

 

*Admin: eigen topic gemaakt

Hi @DavePrimare, we denken op het forum met alle plezier met je mee. 

Als ik het goed begrijp ervaar je alleen krakend geluid bij gebruik van de Netflix app, dat speelt al langere tijd. Welke tv-ontvanger heb je, en hoe is deze verbonden met je televisie en jouw geluidsinstallatie? Voor de volledigheid, welke geluidsinstallatie heb je? Heb je daarnaast de mogelijkheid om de Netflix app te testen op je tv, indien je een smart tv hebt? En als je tijdelijk het geluid van de tv gebruikt, dus zonder geluidsinstallatie, gebeurt er dan hetzelfde? Alleen met de juiste en volledige informatie is het voor mij als moderator, en andere forumbezoekers, mogelijk om met je mee te denken en je te helpen om het op te lossen. 


Beste Alexandra,

Ik heb een experiabox V10 en een Arris VIP2952 ontvanger.

Deze ontvanger is aangesloten middels een optische kabel naar een Node 2 streamer deze gaat met een Digitale coax kabel naar een Aavik U-150 versterker en die stuurt twee Klipsch Cornwall luidsprekers aan. Het geluid van de TV is goed alsmede al het andere geluid. Alleen Netflix niet. Het geluid moet altijd handmatig ingesteld worden op origineel (2.0) Engels, Duits of welke taal dan ook. Want Netflix stuurt standaard het geluid door in 5.1 en mijn installatie is gewoon stereo.

Het beeld loopt via een HDMI kabel naar mijn beamer. ( beeld is goed )

Geluid rechtstreeks via tv (beamer) loopt goed, maar dat geluid is heel zacht dus dan hoor je sowieso weinig onregelmatigheden.

PS: Er zijn veel meer mensen met hetzelfde probleem dus het zou mooi zijn als er wat aan gedaan kan worden. Een andere ontvanger wellicht? 

Mocht je meer willen weten hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Dave van Dam


@DavePrimare Dank voor de uitgebreide info! Dit vind ik wel interessant:

…..

Geluid rechtstreeks via tv (beamer) loopt goed, maar dat geluid is heel zacht dus dan hoor je sowieso weinig onregelmatigheden.

De aanlevering van het geluid is niet hetzelfde als bij ‘gewoon’ tv kijken. Netflix levert zelf beeld en geluid aan. Daar kan de oorzaak in zitten, het is vaak een wisselwerking tussen de Netflix app op de tv-ontvanger en de (audio) apparatuur die aangesloten is. Als je het heel basic zou testen: Alleen tv-ontvanger en televisie, en geluid van de tv zelf gebruikt als test, ervaar je dan hetzelfde kraken in het geluid? Heb je eventueel de Netflix app ook op je tv staan, indien je een smart tv hebt, en ervaar je daarbij hetzelfde? 


Als ik de Netflix app van mijn dvd speler/ multispeler gebruik heb ik het niet. Deze is die verbonden via Wi-fi en dat is minder stabiel. Het ligt volgens mij aan de KPN ontvanger. PS:Jullie hebben ook nieuwe ontvangers, ik ben benieuwd of die hetzelfde probleem hebben.


Als ik de Netflix app van mijn dvd speler/ multispeler gebruik heb ik het niet. Deze is die verbonden via Wi-fi en dat is minder stabiel. Het ligt volgens mij aan de KPN ontvanger. PS:Jullie hebben ook nieuwe ontvangers, ik ben benieuwd of die hetzelfde probleem hebben.

@DavePrimare Goed om te weten, heb je daarbij je geluidsinstallatie op dezelfde manier aangesloten? En heb je de tv-ontvanger al eens een frisse start gegeven? 

Wat de nieuwe tv-ontvangers betreft, ik vermoed dat je de nieuwe 4K tv-ontvangers bedoelt; Indien je als klant niet de VIP5202 tv-ontvanger (of een ZXV8001) hebt, kan je hiervoor telefonisch contact (0800-0402) opnemen met KPN om het 4K pakket (€2,50 per maand) te activeren. Daarmee wordt één vervangende 4K tv-ontvanger uitgeleend. Hiervoor dien je over te stappen naar een KPN Hussel abonnement, omdat het 4K-pakket niet te bestellen is in combinatie met een ouder abonnement. Let op: het kan zijn dat je de huidige (Compleet) voordelen kwijtraakt indien je overstapt naar KPN Hussel.