Skip to main content

Ik heb hetzelfde met beide nieuwe tv+  kastjes. Erg harde knal soms, maar niet altijd, bij schakelen naar andere zenders. Andere hdmi kabels helpen niet, blijft hetzelfde. Oude kastjes geen probleem. 

Andere hdmi poort van tv gepakt, ook geen verschil. Soms is ook het geluid van de tv in een keer gemute en moet ik van de tv de netsnoer eruit en weer erin stoppen om het op te lossen.

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

Hi @Krinkiespijer en welkom op het forum! 

Dit speelt dus op beide ontvangers, heb je op die ontvangers ook geluidsapparatuur aangesloten, of zijn ze rechtstreeks met een HDMI kabel op de TV aangesloten? 
Heb je op de TV+ ontvangers al eens de geluidsinstellingen aangepast? Test hierbij verschillende instellingen, ik ben benieuwd of het dan beter gaat.


De knal is (soms, en dan eenmalig) alleen bij schakelen naar andere zenders. Verder is het geluid prima tijdens tv kijken. Ook valt een enkele keer, bij het bedienen van  (beide) afstandbediening(en)  , het geluid van de tv in "mute", die krijg ik alleen normaal door mijn tv uit/aan te zetten met het netsnoer. Dit gebeurt willekeurig, ook als ik bv een film aan het zoeken bent. 

 

Geen andere apparatuur op ontvangers en rechtstreeks met hdmi op tv aangesloten

 

Ik zie geen geluidsinstelling zonder een soundbar merk te kiezen. Maar die heb ik dus niet.


Als je naar het tandwieltje rechtsboven in het hoofdmenu gaat en vervolgens naar Apparaat > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen > Indelingen selecteren. Daar kun je kiezen uit Automatisch en stereo. Wat als je die aanpast?