Skip to main content

RTL5 geeft bij mij een krakend geluid.

Ik heb de modem al opnieuw opgestart, evenals de TV-ontvanger. De instellingen op zowel SD als HD gezet. Geluid staat op stereo (ik heb geen boxjes o.i.d.).

Niets helpt. Het is ook alleen maar op RTL5.

Hoe los ik dit op?

Heb het ook, al sinds gisteren. Alleen op rtl5 is dit. Ook wanneer je tv terugkijken doet is het krakend geluid. 

Zwaar irritant geluid iig. Heb ook tv ontvanger gereset, maar geen beter resultaat iig


Inmiddels heeft KPN ruimschoots op andere topics gereageerd.

Krijg ik ook nog een reactie? 


Irritant zeg.

Op dit moment kraakt het geluid echter niet. Wat in het verleden ligt kan niet veranderd. Een uitzending die krakend is opgenomen (o.a. voor Terugkijken) kan niet ontkraakt worden.


Vanwaar die zin dat het momenteel niet zou kraken?

Dat doet het wel. Nog steeds. 


Vanwaar die zin dat het momenteel niet zou kraken?

Wat denk je? Heb 'm een paar minuten aangehad (vreselijk Telsell reclameprogramma) en constateerde geen gekraak.

Op dit moment (14:16) ook spatzuiver. Via 5 X 100 watt zou ik elk kraakje op RTL 5 echt wel moeten horen.


Ik wist niet dat jij bij mij woonde. 🤔

 

Dag KPN, graag júllie reactie i.p.v. die flauwigheid van Peter. 


Nou ja, zeg. Ik geef een serieuze reactie. Dat het hier niet is…. ik neem jouw ook aux serieux. Anders zou ik niet eens reageren natuurlijk.

Ik ontken nergens dat jij het wel hebt. Enige conclusie kan nu zijn dat het niet in de centrale aanvoer zit hoor.

(ben wel klaar met de Felman matras na 20 minuten aan hebben)

Kraakt het bij jou ook via de app of laptop (tv.kpn.com) ?


Zucht. Ik heb niet zoveel aan een reactie van iemand die zegt er geen last van te hebben.

Dan kan ik alle topics hier ook wel bij langs: "Geen last van." 

 

Bij mij kraakt het geluid op RTL5 wél. Nog steeds. 

 


Ik heb hier ook al een aantal dagen last van. Wellicht relevant: ik woon in het buitengebied en heb een 4G modem voor aanvullende internetsnelheid, TV gebruikt dit niet en is SD.


Een tijdje geleden had ik een vraag over mijn modem. Het kostte me nogal wat moeite om een medewerker te spreken te krijgen. Uiteindelijk lukte dat, werd ik gigantisch afgesnauwd (toegeschreeuwd) en verkeerd voorgelicht. Door de volgende medewerker werd ik niet toegeschreeuwd, wel verkeerd voorgelicht. Ik dacht: "Ik bel niet meteen weer."

Maar op het forum moet je ook niet zijn voor een reactie.

Op nieuwere topics wordt gereageerd; hier niet. 

KPN, de ik-zoek-een-andere-aanbieder-scoremeter loopt nogal op!

Krijg ik nog antwoord? Ik wil gewoon weer prettig geluid op RTL5.


RTL5 geeft bij mij een krakend geluid.

Ik heb de modem al opnieuw opgestart, evenals de TV-ontvanger. De instellingen op zowel SD als HD gezet. Geluid staat op stereo (ik heb geen boxjes o.i.d.).

Niets helpt. Het is ook alleen maar op RTL5.

Hoe los ik dit op?


Hier heb ik ook last van. Ook alleen bij RTL 5. Nog nooit eerder last van gehad!

Heel irritant ook


Zelfde probleem hier , zie graag een oplossing ! 


KPN, ik zou het fijn vinden als dit opgepakt wordt. Het probleem ligt dus niet enkel aan mijn verbinding.

 


Tip voor in het vervolg: voordat je je router en ontvangers van het stroom trekt, kun je ook even nakijken op de iTV app of je het daar ook hebt. Het kan maar zo zijn dat de distributie van RTL niet goed is. 
 

Ik had het een paar maanden geleden ook met een bepaalde zender. Toen heb ik iTV app even opgestart en daar had ik hetzelfde probleem. Loste zich ook vanzelf weer op. 


Tip voor in het vervolg: voordat je je router en ontvangers van het stroom trekt, kun je ook even nakijken op de iTV app of je het daar ook hebt. Het kan maar zo zijn dat de distributie van RTL niet goed is. 
 

Ik had het een paar maanden geleden ook met een bepaalde zender. Toen heb ik iTV app even opgestart en daar had ik hetzelfde probleem. Loste zich ook vanzelf weer op. 

Ik heb niet allerlei apps en extra toevoegingen, geen TV op de laptop en name it. I.v.m. overprikkeling word ik daar hartstikke gek van. Ik heb gewoon TV. Die mensen bestaan nog. 😉

Een vorig probleem werd wel opgelost (zonder klantenservice) door de boel even opnieuw op te starten. Vandaar dat dat mijn eerste stap was. 

Wat betreft "Voor in het vervolg": ik hoop dat ze eerst dit oplossen. Blijkbaar is het erg lastig voor KPN om te reageren. Telefonisch is het al net zo'n drama. 


Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt, dus ik hoop dat het inmiddels werkt! Als ik nog iets voor je kan doen, laat je het dan weten?

Op mijn topic reageren een optie? 

 

Admin: bericht naar eigen topic verplaatst


Ik bedenk me ineens iets, waarom het hier niet is.

Ben jij al overgezet naar het nieuwe menu en dus ook nieuwe platform? Zo nee, dan zou het wel eens in het oude platform kunnen zitten (en dan zou het na omzetting opgelost zijn….)


Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt, dus ik hoop dat het inmiddels werkt! Als ik nog iets voor je kan doen, laat je het dan weten?

Op mijn topic reageren een optie? 

 

Admin: bericht naar eigen topic verplaatst

Goh. Het lukt blijkbaar wel om mijn vraag te verplaatsen. Reageren is iets moeilijker. 


RTL5 geeft bij mij een krakend geluid.

Ik heb de modem al opnieuw opgestart, evenals de TV-ontvanger. De instellingen op zowel SD als HD gezet. Geluid staat op stereo (ik heb geen boxjes o.i.d.).

Niets helpt. Het is ook alleen maar op RTL5.

Hoe los ik dit op?


Ik bedenk me ineens iets, waarom het hier niet is.

Ben jij al overgezet naar het nieuwe menu en dus ook nieuwe platform? Zo nee, dan zou het wel eens in het oude platform kunnen zitten (en dan zou het na omzetting opgelost zijn….)

Ja, dat ben ik wel.


Aangezien je het alleen bij RTL5 ervaart lijkt het er niet toe te doen, maar hoe komt het geluid tot je?

Gewoon via de TV zelf?
Een soundbar of geluidsset? En hoe is deze dan verbonden?


Goedemiddag @Mariish, topics worden op volgorde van binnenkomst beantwoord dus soms zal het helaas even duren voor je reactie van ons hebt. Extra topics aanmaken gaat dit niet bespoedigen. Ook wil ik je vragen een beetje om je toon te denken naar je medegebruikers op het forum. 
Op het moment dat 1 zender een dergelijke storing geeft en andere zenders niet is de kans vrij groot dat dit bij de zender zelf zit.
Ik heb vooralsnog een vijftal vragen:

 

  • Allereerst ben ik natuurlijk benieuwd of je dit nog steeds ervaart.
  • Ik zie de vraag ook al voorbij komen of dit op tv.kpn.com ook kraakt,
  • Merk je dit op bepaalde tijdstippen of bepaalde programma's of stoort het altijd?
  • Ook ben ik net als @PeterG  wel benieuwd of je ook nog extra geluidsapparatuur hebt aangesloten.
  • Kun je ook een foto maken van de geluidsinstellingen op je TV ontvanger?
     

@Janneketewoerd, @Mayco, @Fiona B,  @Tomd1992 en @Dennisnet  ervaren jullie ook nog steeds problemen? Kunnen jullie de bovenstaande vragen ook beantwoorden?


@Thomas Dit speelde maanden geleden. Ik heb er nu geen last meer van. Was vanzelf weer over. 


Ik zou best geduld hebben, ware het niet dat op nieuwere topics wel degelijk eerder gereageerd wordt door KPN.

Nee, ik heb geen andere geluidsapparatuur. Gewoon mijn TV en het TV kastje.

Ik heb ook geen apps e.d. geïnstalleerd wegens overprikkeling. 

Ja, RTL5 stoort nog steeds, op ieder moment. Een kraak in het geluid. Dit is vanaf zondag het geval.

Â