Skip to main content

RTL5 geeft bij mij een krakend geluid.

Ik heb de modem al opnieuw opgestart, evenals de TV-ontvanger. De instellingen op zowel SD als HD gezet. Geluid staat op stereo (ik heb geen boxjes o.i.d.).

Niets helpt. Het is ook alleen maar op RTL5.

Hoe los ik dit op?

En wat mijn toon betreft, ik vind de eerdere opmerking van Peter dat het niet stoort er werkelijk niet toe doen. Dat mag ik vinden.

Ik zal maar niet beginnen over callcentermedewerkers van jullie die zelf nogal ongepast klanten bejegenen.


Een paar dagen stoort RTL 5 bij mij de tv en al ik terug kijk

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Inmiddels is er dus nog iemand die in haar eigen topic dit probleem met RTL5 aankaart. 


Net gecheckt: via mijn laptop kraakt het geluid niet. Het beeld hapert daar wel af en toe.


Hallo,

Ik had hier graag een reactie op gegeven. 

Maar dit speelt zich af in mijn vakantie woning. 

Daar gaan we over 2 weken weer naartoe en dan zal ik u direct een  reactie geven. 

Maar toen we gisteren weg gingen was het nog steeds niet goed. 

We hebben geen extra geluids apperatuur er op aan gesloten. 

Het speelt zich de gehele dag af, geen apart tijdstip of zo. 

 


Goedemiddag @Mariish, topics worden op volgorde van binnenkomst beantwoord dus soms zal het helaas even duren voor je reactie van ons hebt. Extra topics aanmaken gaat dit niet bespoedigen. Ook wil ik je vragen een beetje om je toon te denken naar je medegebruikers op het forum. 
Op het moment dat 1 zender een dergelijke storing geeft en andere zenders niet is de kans vrij groot dat dit bij de zender zelf zit.
Ik heb vooralsnog een vijftal vragen:

 

  • Allereerst ben ik natuurlijk benieuwd of je dit nog steeds ervaart.
  • Ik zie de vraag ook al voorbij komen of dit op tv.kpn.com ook kraakt,
  • Merk je dit op bepaalde tijdstippen of bepaalde programma's of stoort het altijd?
  • Ook ben ik net als @PeterG  wel benieuwd of je ook nog extra geluidsapparatuur hebt aangesloten.
  • Kun je ook een foto maken van de geluidsinstellingen op je TV ontvanger?
     

@Janneketewoerd, @Mayco, @Fiona B,  @Tomd1992 en @Dennisnet  ervaren jullie ook nog steeds problemen? Kunnen jullie de bovenstaande vragen ook beantwoorden?

Ik heb hier ook last van! Alleen rtl5. 

Is er een oplossing?

 

 


Inmiddels is er dus nog iemand die in haar eigen topic dit probleem met RTL5 aankaart.

Wat nu interessant wordt, of dit aan een regio te binden is.


RTL5 geeft bij mij een krakend geluid.

Ik heb de modem al opnieuw opgestart, evenals de TV-ontvanger. De instellingen op zowel SD als HD gezet. Geluid staat op stereo (ik heb geen boxjes o.i.d.).

Niets helpt. Het is ook alleen maar op RTL5.

Hoe los ik dit op?

Ook ik heb sinds een week of wat hetzelfde probleem, alleen op RTL 5 is dat geluid krakerig en alsof het van de maan word uitgezonden. Heeel irritant !


Hier het zelfde probleem, alleen op RTL 5!


RTL5 geeft bij mij een krakend geluid.

Ik heb de modem al opnieuw opgestart, evenals de TV-ontvanger. De instellingen op zowel SD als HD gezet. Geluid staat op stereo (ik heb geen boxjes o.i.d.).

Niets helpt. Het is ook alleen maar op RTL5.

Hoe los ik dit op?

 

 


Inmiddels is er dus nog iemand die in haar eigen topic dit probleem met RTL5 aankaart.

Wat nu interessant wordt, of dit aan een regio te binden is.

Noord Nederland


Duidelijk! Bedankt voor jullie input allemaal. Ik heb het hier zelf ook geprobeerd maar ik kan het probleem niet herproduceren en ik zit ook in het noorden.
Kunnen jullie je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? 


Ik heb mijn profiel aangevuld.

 

Ik wil mijn foto verwijderd hebben en dat lukt dus niet; we zijn nu twee posts verder. Is er geen deleteknop? 


Sorry voor het bombardement, maar ik wil die foto weg hebben en je kunt dus niks verwijderen blijkbaar, alleen bewerken dan dan blijft 'ie alsnog staan.

Fijn. Zucht...


@Mariish

Ik zie de foto van je tv-scherm niet meer. Nergens in het topic. Ook geen foto in het profiel indien je dat bedoeld. Mogelijk al aangepast door Thomas.


@Mariish

Ik zie de foto van je tv-scherm niet meer. Nergens in het topic. Ook geen foto in het profiel indien je dat bedoeld. Mogelijk al aangepast door Thomas.

Klopt. Het is verwijderd. Vervelend dat je zelf geen reactie kunt verwijderen. En toen ik per ongeluk op het vinkje drukte, kon ik ook dat ("beste antwoord") niet ongedaan maken. 


Nee, inderdaad. Bewerken kan tot een uur na plaatsen. Maar i.v.m. ook bewerktijd 55 min. aanhouden lijkt mij.


Bedankt voor je gegevens @Mariish, ik heb de vraag even neergelegd bij de experts, ik heb zo niet echt een duidelijke oorzaak kunnen vinden en omdat we het niet kunnen reproduceren is het wat lastig vast te stellen waar de oorzaak zit.
Ik was het je nog helemaal vergeten te vragen maar zou je volgens deze stappen je ontvanger ook eens een reset willen geven? 


Bedankt voor je gegevens @Mariish, ik heb de vraag even neergelegd bij de experts, ik heb zo niet echt een duidelijke oorzaak kunnen vinden en omdat we het niet kunnen reproduceren is het wat lastig vast te stellen waar de oorzaak zit.
Ik was het je nog helemaal vergeten te vragen maar zou je volgens deze stappen je ontvanger ook eens een resookwillen geven? 

Dit lost het voor mij niet op. Alles ge reset.

 

Het zit ook in alle opgenomen programma's en terug kijken. Tijdstip maakt niet uit ik kijk normaal pas na mijn werk maar vanaf 4 uur tot 12 zit het in alle programma's alleen op rtl 5.

Gelukkig ben ik dan niet de enige met dit probleem,  vreemd blijft het wel.

 

 


Ik heb ook gereset via het TV-menu (en eerder al alles inclusief modem opnieuw opgestart).

Het kraakt nog steeds. 


20.30u hier ook krakend/haperend geluid. 
regio zuid-holland. 


Ook bij ons kraakt alleen zender RTL 5 sinds kort enorm het is onmogelijk zo nog te kijken. Is er al een oplossing bekend ? Gek genoeg heeft RTL 4 bijv geen enkel probleem. Regio Bommelerwaard


Hier ook al bijna een week een krakend en haperend geluid alleen bij RTL5.  Noorden van het land.


Hier ook een krakend geluid op RTL5. We kijken nu het programma Mijn gezin gaat failliet. Vorige week was het ook met dit programma. Verder kijken wij geen RTL5.

Regio Zuid Holland Zuid.


Inmiddels 2 weken is het geluid van alleen de zender RTL5 stokkend. Het kraakt op de tv en ook op de aangesloten hoofdtelefoon. Nederlandse afleveringen zijn niet te volgen, zoals ranking the stads en mij gezin is failliet.

 

Locatie Amsterdam Noord

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic