Skip to main content

RTL5 geeft bij mij een krakend geluid.

Ik heb de modem al opnieuw opgestart, evenals de TV-ontvanger. De instellingen op zowel SD als HD gezet. Geluid staat op stereo (ik heb geen boxjes o.i.d.).

Niets helpt. Het is ook alleen maar op RTL5.

Hoe los ik dit op?

Ik woon in Friesland en ook hier sinds een paar dagen een krakend geluid op rtl 5 die niet weg te krijgen is...


Ik woon in Enschede. RTL5 kraakt nog steeds via de tv. Als ik op mijn mobiel via de app tv kijk kraakt rtl5 niet !


hier hetzelfde probleem.

Ik heb nwe ontvangers gekregen... op het 1ste kastje is de storing terug op het 2de kastje (ander type) nog niet weer terug.

 

Ik heb alles gedaan om eventuele oorzaken uit te sluiten. Maar het ligt echt aan het oude type kastje. 

Online kijken geen storing via tvontvanger wel storing. Kpn regel dit vervelende geluids probleem.

 

Kpn mag me bellen... ook ik blijf bellen.

Met vriendelijke groet

Peter.


@Thomas , ook hier last van krakende geluiden. Ook enkel op RTL5. Ik woon in Noord-Brabant, dus het probleem is niet regio gebonden. Ik heb een HMB2260 ontvanger. Deze ontvanger is rechtstreeks aangesloten op mijn Experiabox V10.

Wanneer ik RTL5 via de KPN ITV app op mijn IPhone kijk en dan streamt naar mijn televisie via de Chromecast is het geluid kraakhelder. GEEN krakende geluiden te horen.


Ik heb een VIP2952 V2 Arris kastje en een V10A experiabox. 


Irritant zeg.

Op dit moment kraakt het geluid echter niet. Wat in het verleden ligt kan niet veranderd. Een uitzending die krakend is opgenomen (o.a. voor Terugkijken) kan niet ontkraakt worden.

Ik had toch een punt. 🤔

Ik blijf het tamelijk onbeschoft vinden dat KPN mij afspreekt op mijn toon. Toeschreeuwen door de telefoon ("Wat doet u moeilijk?!" als je iets niet meteen begrijpt) is ze ook niet vreemd.


Reken je mij (ben niet in dienst van KPN) nou nog steeds af op een uitspraak van alweer enkele dagen geleden? Ik ging toen nog uit van een landelijk probleem.

Inmiddels is duidelijk dat het bij een klein deel van de klanten via de decoder kraakt. En na die reactie heb ik het verder toch ook nooit ontkent?

We hadden het ooit op SBS 6, Net 5 en Veronica en dat was toen landelijk bij iedereen.

Nu, een tweede melding, dus bij een klein deel van de klanten. Hier kraakt het gek genoeg nog steeds niet op RTL 5 via decoder. Ik wacht het af….:confused:

(hier V10 en Arris vip2952)


Reken je mij (ben niet in dienst van KPN) nou nog steeds af op een uitspraak van alweer enkele dagen geleden? Ik ging toen nog uit van een landelijk probleem.

Inmiddels is duidelijk dat het bij een klein deel van de klanten via de decoder kraakt. En na die reactie heb ik het verder toch ook nooit ontkent?

We hadden het ooit op SBS 6, Net 5 en Veronica en dat was toen landelijk bij iedereen.

Nu, een tweede melding, dus bij een klein deel van de klanten. Hier kraakt het gek genoeg nog steeds niet op RTL 5 via decoder. Ik wacht het af….:confused:

(hier V10 en Arris vip2952)

Je ontkende mijn probleem wél. 

Ik zeg niet dat jij van KPN bent; van KPN mocht ik niet zo op jou reageren. Dat doe ik wel, als jij doodleuk beweert dat er niks aan de hand is.

En als dit nou de eerste keer was (niet met jou) dat wanneer ik een probleem signaleer dat van tafel geveegd wordt... 


Je ontkende mijn probleem wél.

Dat heb ik nooit gedaan.

van KPN mocht ik niet zo op jou reageren. Dat doe ik wel, als jij doodleuk beweert dat er niks aan de hand is.

Ik ging er, niet onterecht, van uit dat het dan landelijk zou zijn aangezien KPN maar één centrale aanvoer heeft.
Maar goed, als je het niet snapt hoe en waarom ik reageer, wat ik nu al DRIE keer heb uitgelegd, hoef ik hier natuurlijk niet meer te komen.


Reken je mij (ben niet in dienst van KPN) nou nog steeds af op een uitspraak van alweer enkele dagen geleden? Ik ging toen nog uit van een landelijk probleem.

Inmiddels is duidelijk dat het bij een klein deel van de klanten via de decoder kraakt. En na die reactie heb ik het verder toch ook nooit ontkent?

We hadden het ooit op SBS 6, Net 5 en Veronica en dat was toen landelijk bij iedereen.

Nu, een tweede melding, dus bij een klein deel van de klanten. Hier kraakt het gek genoeg nog steeds niet op RTL 5 via decoder. Ik wacht het af….:confused:

(hier V10 en Arris vip2952)

Je ontkende mijn probleem wél. 

Ik zeg niet dat jij van KPN bent; van KPN mocht ik niet zo op jou reageren. Dat doe ik wel, als jij doodleuk beweert dat er niks aan de hand is.

En als dit nou de eerste keer was (niet met jou) dat wanneer ik een probleem signaleer dat van tafel geveegd wordt... 

Het lijkt erop alsof je het niet wil snappen😞


Hier ook het zelfde probleem wat is de oplossing ervoor? Alles alvast de stroom af gehad en gereset maar niet verbeterd helaas.

ik hoor graag een oplossing !!

bedankt


Reken je mij (ben niet in dienst van KPN) nou nog steeds af op een uitspraak van alweer enkele dagen geleden? Ik ging toen nog uit van een landelijk probleem.

Inmiddels is duidelijk dat het bij een klein deel van de klanten via de decoder kraakt. En na die reactie heb ik het verder toch ook nooit ontkent?

We hadden het ooit op SBS 6, Net 5 en Veronica en dat was toen landelijk bij iedereen.

Nu, een tweede melding, dus bij een klein deel van de klanten. Hier kraakt het gek genoeg nog steeds niet op RTL 5 via decoder. Ik wacht het af….:confused:

(hier V10 en Arris vip2952)

Je ontkende mijn probleem wél. 

Ik zeg niet dat jij van KPN bent; van KPN mocht ik niet zo op jou reageren. Dat doe ik wel, als jij doodleuk beweert dat er niks aan de hand is.

En als dit nou de eerste keer was (niet met jou) dat wanneer ik een probleem signaleer dat van tafel geveegd wordt... 

Het lijkt erop alsof je het niet wil snappen😞

Ik denk dat júllie iets beter moeten lezen.

Ik schrijf dat mijn RTL5 kraakt en jij schrijft als reactie dat het momenteel niet kraakt. 

Nergens schrijf ik iets over landelijk. Dat maak jij ervan. Evenals JuanNegro die ook weer iets aanneemt. Lezen, mannen. Lezen. 

Ik wist niet dat je hier pas een probleem kunt melden als heel Nederland er last van heeft.

 

 

 

 


Je ontkende mijn probleem wél.

Dat heb ik nooit gedaan.

van KPN mocht ik niet zo op jou reageren. Dat doe ik wel, als jij doodleuk beweert dat er niks aan de hand is.

Ik ging er, niet onterecht, van uit dat het dan landelijk zou zijn aangezien KPN maar één centrale aanvoer heeft.
Maar goed, als je het niet snapt hoe en waarom ik reageer, wat ik nu al DRIE keer heb uitgelegd, hoef ik hier natuurlijk niet meer te komen.

O. Dus als mijn internet het niet doet, is die van jou ook kapot? 


@Thomas Voor een verdere oplossing graag eventueel een persoonlijk bericht.

Ik zit niet te wachten op medeforummers die niet kunnen lezen en van alles invullen wat ik niet zeg. 

 


Hoi iedereen, bedankt voor de berichten. Er lijkt iets groters aan de hand te zijn, we zijn momenteel aan het onderzoeken wat dit kan zijn. Zodra ik meer weet zal ik hierop terugkomen.

@Mariish  voor mij is het ontzettend waardevolle informatie of andere gebruikers deze problemen ook ervaren. Zo kan ik een stuk sneller zien of een probleem in een bepaalde locatie,apparaat of zender ligt. Dus een "ik ook" is voor mij net zo waardevol als een "ik niet".


Hoi iedereen, bedankt voor de berichten. Er lijkt iets groters aan de hand te zijn, we zijn momenteel aan het onderzoeken wat dit kan zijn. Zodra ik meer weet zal ik hierop terugkomen.

@Mariish  voor mij is het ontzettend waardevolle informatie of andere gebruikers deze problemen ook ervaren. Zo kan ik een stuk sneller zien of een probleem in een bepaalde locatie,apparaat of zender ligt. Dus een "ik ook" is voor mij net zo waardevol als een "ik niet".

Voor jou misschien wel, maar ook dat "IK niet" staat er niet. 

Hoe dan ook, ik ga in het vervolg geen vraag weer stellen via het forum. Mocht er dus nog iets zijn, lees ik dat niet meer. 

Ik hoop dat het probleem snel opgelost is. 


En nou ook nog eens het probleem dat mijn TV-kastje (VIP2952 V2) uit zichzelf opnieuw opstart.


Ook ik heb sinds 2 weken een storend en krakend geluid op RTL 5. Alle stappen uitgevoerd zonder enige resultaat. Wat mij opvalt is dat hier veel mensen last van hebben. Waarom is het dan nog niet opgelost. Raar.


Ook in Heerde, Gelderland al enige tijd een blikkerig geluid. 

Enkel op RTL5. 


Hallo KPN

Gaat er nog wat gebeuren aan de klachtenregen van krakend geluid op zender Rtl5?!!

 

​​​​Het is gruwelijk irritant. En totaal niet netjes om geen reactie hierop te geven. 

 

Zenderkastje aan en uit zetten heeft geen zin, modem aan uit zetten idem.. Kabeltjes bekeken voor de home cinema set ook of ze goed zaten maar... Dus ga niet komen met nog meer aan en uit zet-mogelijkheden of dat 't aan de tv ligt.. 

 

Het is echt de zender. We zijn al meer dan een week verder... Graag oplossing


Hier precies hetzelfde probleem. Alles al opnieuw opgestart, enz. Is alleen bij RTL 5. 

Zuid Holland, Den Haag


Bij ons ook een verschrikkelijk geluid op RTL5. Tijdstip maakt niets uit. Het is zowel overdag als 's avonds. Er is geen andere geluidsapparatuur aangesloten.


Hier ook al meerdere weken een krakend geluid alleen bij RTL 5.

Donders irritant.

Maakt niet uit welk tijdstip, welk programma. Ook opnames en begin gemist.

Geen geluidsapparatuur of iets dergelijks aanwezig.

Resetten van kastje geen effect.

Hengelo ov.


Hallo KPN

Gaat er nog wat gebeuren aan de klachtenregen van krakend geluid op zender Rtl5?!!

 

​​​​Het is gruwelijk irritant. En totaal niet netjes om geen reactie hierop te geven. 

 

Zenderkastje aan en uit zetten heeft geen zin, modem aan uit zetten idem.. Kabeltjes bekeken voor de home cinema set ook of ze goed zaten maar... Dus ga niet komen met nog meer aan en uit zet-mogelijkheden of dat 't aan de tv ligt.. 

 

Het is echt de zender. We zijn al meer dan een week verder... Graag oplossing

Ps afgelopen vrijdag kreeg ik trouwens nog wel een volgend berichtje per sms:

"Beste klant, tussen 20-09-2020 en 25-09-2020 werken we aan het mobiele netwerk in uw buurt. Misschien hebt u dan een paar uur een vertraagde mobiele internetverbinding. We doen dit om de snelheid en dekking te verbeteren, zodat u ook in deze lastige tijd optimaal kunt bellen en internetten. Op kpn.com/netwerkupgrade vindt u tips om toch te kunnen bellen en internetten. Groet, KPN"

 

Ik vind niet dat de klant het met zo'n antwoord moet doen.. Als er al meer dan een week klachten hier vermeld worden... 

 

Nogmaals KPN: graag een reactie, graag een oplossing!!


JOEHOEOE KPN?!

 

REACTIE/ OPLOSSING VOOR KRAAKGELUID RTL5!

 

WAAR MEN AL MEER DAN EEN WEEK OF ZELFS AANTAL WEKEN LAST VAN HEEFT!!!Â