Skip to main content

RTL5 geeft bij mij een krakend geluid.

Ik heb de modem al opnieuw opgestart, evenals de TV-ontvanger. De instellingen op zowel SD als HD gezet. Geluid staat op stereo (ik heb geen boxjes o.i.d.).

Niets helpt. Het is ook alleen maar op RTL5.

Hoe los ik dit op?

@Thomas het geluid is via de ITV-app op mijn IPhone prima. Kijk ik via mijn HMB2260 TV settopbox dan is het geluid krakerig. Niet goed dus.


Is het bij jullie ook (weer) okee?

Hier heb ik net 1½ (13:19:00 tot 13:20:30) minuut Tell Sell 'volgehouden’ maar geen gekraak via de VIP 2952 gehoord.


Nee, hier is het niet oké. Met RTL5.

*admin: bericht aangepast


@Thomas 

Na reactie op mijn VRAAG blijkt het bij het deel van de klanten waar het kraakt nog steeds te kraken.


Ik heb het hier laten testen en ook wij kunnen het niet reproduceren, hier werkt alles goed lijkt het.
Ik kijk graag even mee naar de aansluiting @Mariish. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


@Thomas  je kan bij mij ook kijken naar de verbinding. Het is enkel bij RTL 5. Ik heb een HMB2260 welke rechtstreeks aangesloten zit op de Experiabox. Voor de rest heb ik geen probleem met internet of iets dergelijks. Ik heb vanochtend de software opnieuw geïnstalleerd op mijn HMB2260 zonder resultaat. Je mag niet mijn Experiabox resetten ivm portforwardings.


Hoi, @Hoopvol 

Kun je ook even checken hoe het via online (laptop, tablet, smartphone) klinkt?


@Thomas het geluid is via de ITV-app op mijn IPhone prima. Kijk ik via mijn HMB2260 TV settopbox dan is het geluid krakerig. Niet goed dus.

@PeterG , Zie mijn eerdere bericht vandaag. Met mijn IPhone op de WIFI thuis.


@Hoopvol . Ah, thanks. Wel gelezen, maar was niet blijven hangen.


Ik heb het hier laten testen en ook wij kunnen het niet reproduceren, hier werkt alles goed lijkt het.
Ik kijk graag even mee naar de aansluiting @Mariish. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Ik heb mijn adresgegevens aangevuld; ik kan alleen mijn klantnummer niet vinden.

Ik gooi maar een balletje op, maar kan het niet dezelfde fout / storing zijn als vorige keer? 

 


Hiep hiep hoera ! Het kloterige krakende geluid bij RTL 5 is terug !!! 

Het is een hele tijd goed gegaan. Maar programma's zijn weer totaal niet te volgen omdat je gewoon gek wordt van het gekraak er door heen 😖😖

De vorige keer is het gelukt om het goed te krijgen dus bij deze, technische dienst, kunnen jullie dit weer fiksen ???


Ik heb de off-topic discussie even verwijderd en mijn collega's nog even aan de mouw getrokken.


Ik heb de off-topic discussie even verwijderd en mijn collega's nog even aan de mouw getrokken.

Prima.

Bij mij is het nog niet opgelost, in ieder geval. 


Ww hebben sinds kort kpn tv en vooral bij spraak is ee een krassend/krakend geluid duidelijk hoorbaar, zeer onaangenaam.

Dit was voorheen niet toen we tv keken via delta.

Zou wel graag een oplossing hiervoor willen


Erg vervelend dat je dit ervaart. Heb 't jaren geleden gehad op SBS6.

Kun je iets specifieker zijn, @Headcleaner ?

Welke zenders (hier gaat het om RTL5 en dat zou opgelost zijn). We hebben hier verder nog geen klachten over dus wat meer info is wel fijn. Zelf ervaar ik ook geen krassend/krakend geluid; ook niet bij de talkshows op 1 en 4.

Ook: welke decoder? Welke TV? Hoe aangesloten? Hoe luister je het geluid, via een soundbar of versterker. Hoe is die aangesloten?


Decoder is de arris 5202. Versterker sony bdv7200w. Tv sony smart tv. Aangesloten via instructies fabricant . Versterker in hdmi arc decoder in hdmi in van versterker. Gisteren kraken op npo. Later op rtl 5 beter bij een film maar wel tijdens de reclames


Erg vervelend dat je dit ervaart. Heb 't jaren geleden gehad op SBS6.

Kun je iets specifieker zijn, @Headcleaner ?

Welke zenders (hier gaat het om RTL5 en dat zou opgelost zijn). We hebben hier verder nog geen klachten over dus wat meer info is wel fijn. Zelf ervaar ik ook geen krassend/krakend geluid; ook niet bij de talkshows op 1 en 4.

Ook: welke decoder? Welke TV? Hoe aangesloten? Hoe luister je het geluid, via een soundbar of versterker. Hoe is die aangesloten?

Decoder is de arris 5202. Versterker sony bdv7200w. Tv sony smart tv. Aangesloten via instructies fabricant . Versterker in hdmi arc decoder in hdmi in van versterker. Gisteren kraken op npo. Later op rtl 5 beter bij een film maar wel tijdens de reclames


Ik heb dat met de YouTube app en Netflix vandaag andere modem gekregen zou beter werken maar kraakt nog steeds 


 Als meelezer valt mij dit op :

. . .beter bij een film maar wel tijdens de reclames

Bij reclames maakt men de audio zo hard als het kan, dus dat doet mij vermoeden dat het ergens vastloopt, zeker bij digitale audio is er een duidelijke uiterste grens, een hele rij 1-tjes , hoger kan niet.

Wie heeft er een mogelijkheid om er een vu meter op aan te sluiten, of een computer met audacity (oid), om te zien of de audio platte toppen heeft, dit plaatje maakte ik op die manier :

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/geluid-op-een-belgie-530905?postid=1234756#post1234756


 Als meelezer valt mij dit op :

. . .beter bij een film maar wel tijdens de reclames

Bij reclames maakt men de audio zo hard als het kan, dus dat doet mij vermoeden dat het ergens vastloopt, zeker bij digitale audio is er een duidelijk uiterste grens, een hele rij 1-tjes , hoger kan niet.

Wie heeft er een mogelijkheid om er een vu meter op aan te sluiten, of een computer met audacity (oid), om te zien of de audio platte toppen heeft, dit plaatje maakte ik op die manier :

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/geluid-op-een-belgie-530905?postid=1234756#post1234756

Dank voor je reactie, zou alleen ook wel graag iets van een @kpn medewerker willen vernemen, en liefst ook een oplossing. Dat geluid is met momenten tergend irritant. Anders wordt t volgend jaar weer een andere provider


Dank voor je reactie,

Dank voor dank

zou alleen ook wel graag iets van een @kpn medewerker willen vernemen

Ja dat is ook zo natuurlijk, zeker omdat het al zo lang speelt en door velen is geconstateerd.

 

Het plaatje wat ik aanhaalde maakte ik voor een probleem met een regionale omroep, dat heeft krap een jaar geduurd voor dat het probleem weg was en ook weg bleef. En daar bij kreeg ik natuurlijk van de betrokken partijen allerlei vragen over mijn eigen apparatuur en oren en zo terwijl ik echt onomstotelijk kon aantonen dat het daar niet aan lag.

Ze zullen wel gedacht hebben “daar heb je hem weer” maar wat mij verbaasd is dat zo weinig mensen horen dat er iets niet klopt met geluid.


 

 

Dank voor je reactie,

Dank voor dank

zou alleen ook wel graag iets van een @kpn medewerker willen vernemen

Ja dat is ook zo natuurlijk, zeker omdat het al zo lang speelt en door velen is geconstateerd.

 

Het plaatje wat ik aanhaalde maakte ik voor een probleem met een regionale omroep, dat heeft krap een jaar geduurd voor dat het probleem weg was en ook weg bleef. En daar bij kreeg ik natuurlijk van de betrokken partijen allerlei vragen over mijn eigen apparatuur en oren en zo terwijl ik echt onomstotelijk kon aantonen dat het daar niet aan lag.

Ze zullen wel gedacht hebben “daar heb je hem weer” maar wat mij verbaasd is dat zo weinig mensen horen dat er iets niet klopt met geluid.

Stug volhouden is mn motto. En zeker als iets me stoort. Weet niet waarom weinigen t opvalt, of ik heb r een goed gehoor voor(hoeft niet eens denk ik wat t is overduidelijk)

Zal ook eens de kpn bij twitter gaan spammen