Skip to main content

Hier heel erg veel problemen met het geluid. En dan met name het volgende:

 

  • Eerst is het geluid goed tijdens TV kijken, dan altijd als je Netflix (of Videoland) start dan is het geluid heel krakerig/knetterend (hoge knisperende tonen).
    Heb een Sonos systeem op de HDMI arc van mijn tv aangesloten. TV+ en TV staan op passthrough.
    Soms helpt het om de TV zelf even aan/uit te doen, soms moet de TV+ box opnieuw  opgestart worden.
    Met de vorige tv-box was dit niet. Start nu regelmatig Netflix maar via de TV zelf op i.p.v. via de TV+ box.

    Toch blijf ik het raar vinden, want eerst is het geluid goed (tijdens TV kijken) en dan plots na het starten van een app is het geluid niet goed (krakerig/knetterend/ hoge knisperende tonen).

 

In de bekende bevinden topic staat bij dit issue dat het opgelost zou moeten zijn in KPN TV+ firmware 0.15.0 & KPN TV+ app 1.91.4 dat is echter niet het geval!

 

Admin: eigen topic voor bericht aangemaakt 

Hier heel erg veel problemen met het geluid. En dan met name het volgende:

 

  • Eerst is het geluid goed tijdens TV kijken, dan altijd als je Netflix (of Videoland) start dan is het geluid heel krakerig/knetterend (hoge knisperende tonen).
    Heb een Sonos systeem op de HDMI arc van mijn tv aangesloten. TV+ en TV staan op passthrough.!

Zet het geluid van de tv+ box eens op automatisch. Passthrough werkt sowieso niet goed en gaat (ook op tv kanalen) storen met hoge/lage geluiden etc.


Hier heel erg veel problemen met het geluid. En dan met name het volgende:

 

  • Eerst is het geluid goed tijdens TV kijken, dan altijd als je Netflix (of Videoland) start dan is het geluid heel krakerig/knetterend (hoge knisperende tonen).
    Heb een Sonos systeem op de HDMI arc van mijn tv aangesloten. TV+ en TV staan op passthrough.!

Zet het geluid van de tv+ box eens op automatisch. Passthrough werkt sowieso niet goed en gaat (ook op tv kanalen) storen met hoge/lage geluiden etc.

 

Bij nog eens nakijken blijkt de box al op Automatisch te staan. 


Er werd mij in het feature request topic gevraagd een apart topic aan te maken met mijn issue(s).

Maar nu reageert er hier niemand???


Ik denk graag even met je mee! Al zie ik dat je de meeste voor de hand liggende zaken al bekeken hebt. De ontvanger is dus al voorzien van de laatste firmware? En heb je onder het kopje geluid ook diverse opties getest?

Er werd mij in het feature request topic gevraagd een apart topic aan te maken met mijn issue(s).

Maar nu reageert er hier niemand???

 


Ik heb Automatisch en Passthrough geprobeerd. Dat maakt geen verschil.

 

Ik heb wat aanvullende informatie.

Het lijkt zich NIET voor te doen als de Netflix stream 5.1 (of Atmos) geluid bevat.

 

Het doet zich dagelijks voor bij afspelen van Buurman & Buurman op de Netflix app van de TV+ box.

Ik weet niet wat hier voor kwaliteit audio bij zit, ik vermoed Stereo?

Soms zijn er dan ook problemen met beeld dat heel haperend/langzaam wordt afgespeeld.

Soms gaat het beeld wel vloeiend en is er dit zachte geluid met knisperende/knetterende hoge tonen.

Soms gaat het beeld wel vloeiend en is er helemaal geen geluid.

 

Als ik de Netflix app dan op de tv start en hetzelfde afspeel heb ik er geen last van.


Dank voor de toelichting. Ik heb het niet kunnen reproduceren. Ik zal dit terugkoppelen aan de ontwikkelaars. Ik zou je willen adviseren om ook even onze product updates in de gaten te houden. Hopelijk wordt dit snel getackeld. 


Ik hoor graag of er aan dit item gewerkt gaat worden en of ik mogelijk meer info kan/moet aanleveren? 
 

Het probleem is er nog steeds.

 

TV is een Philips 55POS9002 (geluid op passthrough) met daarop (HMDI arc) een Sonos Arc 


Ik hoor graag of er aan dit item gewerkt gaat worden en of ik mogelijk meer info kan/moet aanleveren? 
 

Het probleem is er nog steeds.

 

TV is een Philips 55POS9002 (geluid op passthrough) met daarop (HMDI arc) een Sonos Arc 

Volgende week lijkt er een fix aan te komen voor passthrough op de tv+ box. Wellicht gaat dat verbetering brengen.... 


Ik bedoelde met die opmerking dat het geluid op de TV zelf (dus niet TV+ kastje) op passthrough staat.

 

 

Dus TV+ (Automatisch of passthrough) → TV 55POS9002 (passthrough) → Sonos Arc


Ik bedoelde met die opmerking dat het geluid op de TV zelf (dus niet TV+ kastje) op passthrough staat.

 

 

Dus TV+ (Automatisch of passthrough) → TV 55POS9002 (passthrough) → Sonos Arc

Dat snap ik. Ik geef alleen aan dat vanaf volgende week passthrough op de tv box een update krijgt, waardoor je zou kunnen proberen of vanaf dat moment de problemen opgelost zijn als je passthrough op de tv box instelt.