Skip to main content

Ik heb een Philips tv maar het geluid(hard/zacht en mute) via de afstandsbediening krijg ik niet goed.

Alle andere functies werken wel. Heb de AB d.m.v. de 3 cijferige  code, alle codes geprobeerd maar geen geluid. Wat doe ik verkeerd of is de AB stuk?

Ik heb de codes even niet bij de hand. Op de afstandsbediening de source (onder de 7) en de OK knop tegelijkertijd tot dat het lampje op de afstandsbediening continu brandt , dan de code ingeven , daarna moet het lampje 2 keer knipperen. Dan is de code geactiveerd,  maar welke code je moet hebben kan ik je nu niet zeggen  ik heb de lijst niet bij de hand.


Beste @Bianchi,

Op deze pagina kun je je afstandsbediening instellen voor jou Philips tv, laat het maar weten of het gelukt is. 


Die link is ook een oplossing , alleen werkt deze alleen voor de meest gangbare tv toestellen.


Het bestaat uit 7 codes…..005/208/270/326/440/566 en 772.

Van alles geprobeerd ook via de instelling van de setop box zelf.


Het bestaat uit 7 codes…..005/208/270/326/440/566 en 772.

Van alles geprobeerd ook via de instelling van de setop box zelf.

Deze codes werken niet met een Bluetooth afstandsbediening van de 5202.


De afstandsbediening van de 5202 is op deze manier in te stellen:

Mocht dit niet werken, dan zou je dit nog eens kunnen proberen:

En de hele lijst is hier te vinden. (PDF)


Het bestaat uit 7 codes…..005/208/270/326/440/566 en 772.

Van alles geprobeerd ook via de instelling van de setop box zelf.

Dan is het raar dat het niet werkt @Bianchi, die Philips TV zou hierop moeten reageren.


Moet werken  ik heb dezelfde combi Philips met 4k ontvanger, inmiddels al de derde afstandsbediening.  Werkt prima.


Ik heb echt ALLE OPTIES geprobeerd, werkt niet.


Werkt de originele afstandsbediening van Philips wel met de tv? Misschien even bellen, een beetje hulp werkt vaak ook goed. 08000402


Hallo @Bianchi, de instructie om de afstandsbediening te koppelen is al gepost door een medegebruiker zie ik. Wellicht is het dan toch verstandig om even telefonische ondersteuning te krigjen via 0800-0402 voor het koppelen van de afstandsbediening. 


Bedankt voor de reacties,

Na vele zoeken heb ik het gevonden……...hij doet het.

Na het uitvoeren van deze stap was alles in orde, ik heb geluid

4)Factory reset afstandsbediening 
<rood-knop> + <blauw-knop> 3sec indrukken, (LED wordt rood) <OK-knop> indrukken (LEDS ROOD/GROEN knipperen twee keer).