Skip to main content

Sinds meerdere dagen hebben we er dagelijks last van dat het beeld en geluid vast komt te staan op tv en dan de foutmelding stb-nmc-400  komt.
we hebben het “stappenplan” om de oorzaak te verhelpen meermaals gevolgd maar helpt niets.

Lijkt er op dat er weer eens iets niet in orde is bij de kpn? (als ik zoek op storingen inm de buurt krijg ik geen hits, wel een bericht gevonden dat dit probleem eind januari zich voor heeft gedaan in ander gebied in Nederland?)
wie heeft een oplossing ?
@KPN wat gaat u hier aan doen?

 

Ha @GKnook, welkom terug! Leuk dat je het forum weer gevonden hebt. Voor wat betreft jou probleem: er was inderdaad een algemene storing een paar weken geleden. Die is uiteindelijk opgelost en we hebben begrepen dat alle huidige problemen individueel opgelost zouden moeten kunnen worden. Ik ga dan ook graag met jou aan de slag om tot een oplossing te komen. Zou je aan willen geven hoe jouw netwerk precies is opgebouwd? Welke ontvanger heb jij? En is deze direct aangesloten op de Experia Box of zit er bijvoorbeeld een draadloze verbindingsset tussen? Wil je ook je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer? Dan kijk ik met je mee. 


Ik heb mijn profiel aangevuld.
Bij de TV beneden heb ik een draadloze verbindingsset(DSV) ertussen. Bij de TV boven een kabel (omdat we daar met draadloze verbinding nooit stabiele tv hadden...).

Alles heeft met deze setting al maanden prima gewerkt maar de afgelopen 2 a 3 weken regelmatig deze storing en melding , waarvan de dagen vooraf aan mijn post heel frequent. (zowel beneden als boven!).
Ik heb alles losgekoppeld, reset gedaan en weer opnieuw geïnstalleerd. Er was ook een software update welke is uitgevoerd.

Benieuwd of alles nu weer stabiel is en correct werkt. Welk advies heeft de KPN/jij mocht het nog niet stabiel zijn?

 

 


Daar ben ik ook benieuwd naar 🙂. Mocht je weer ergens tegenaan lopen, laat het hier gewoon even weten. Dan kunnen we aan de hand van de gegevens die je in je profiel gezet hebt, met je meekijken naar eventuele vervolgstappen!


pfff, helaas, de melding blijft komen en het is dus nog niet opgelost.

Wat nu, want dit is waardeloos…

 

 


Hè wat balen:disappointed_relieved: Ik heb wat testjes gedaan en het systeem geeft twee adviezen, mits de DVS stekkers gewoon constant wit branden. Ik heb die aanname even gedaan. Mocht dat niet het geval zijn, laat het vooral weten:

 

  1. wissel de DVS stekkers eens om
  2. zet de Experia Box terug naar de fabrieksinstellingen

Mijn advies is ook om dit eens te proberen. Mocht dit dan geen soelaas bieden, ben ik benieuwd wat er gebeurt als je de DVS er voor een paar dagen helemaal tussenuit haalt. Dus alle drie de stekkers. Ervaar je dan nog steeds problemen?