Skip to main content

Hallo, 

Wij zijn van telfort overgegaan naar kpn.

Nu zijn er boven bij de tvs op de slaapkamers een aantal zenders die een foutmelding geven.

Box beneden getest probleem niet aanwezig, hebben van kpn al nieuwe switch gehad maar ook dat heeft het probleem niet opgelost, ook al gekeken of het aan de kabels lag wat we dus op een gegeven moment dachten.

Wij hebben het als volgt aangesloten zitten (door monteur van telfort) experiabox v10 in meterkast,kabel onder de grond door naar tv ontvanger>>kabel van tv naar  onze router tplink archer6 ..dat werkt allemaal prima en natuurlijk een hdmi kabel ertussen. Onze pc ook bekabeld op de router aangesloten werkt ook prima. Dan een kabel vanaf de router naar boven en in de netgear switch..en van uit de switch weer kabels naar de 2 tv's boven waar we dus de problemen hebben. Dus vanaf de router zit het volgens ons ergens niet goed maar wat zou er niet goed kunnen zijn? Als ik de kabel vanaf de router beneden in de box of tv doe hebben we ook het probleem wat wat we boven hebben(hebben we uitgeprobeerd met een hele andere kabel) img snooping en img proxy staan ingeschakeld op de router.

Hoop dat iemand een idee heeft wat het kan zijn.

Groeten Anita

 

Admin: titel aangepast i.v.m volledigheid

Je hebt dus de tv's boven achter de TP-Link Archer zitten? Dat kan niet. De tv ontvangers moeten rechtstreeks aan de Experiabox zitten. Daar mag alleen een switch tussen zitten die igmp snooping ondersteund. Geen router.


@Nick83 Dat is dan heel raar heeft altijd zo aangesloten gezeten zelfs door de monteur toen gedaan. Rara is gewoon de meeste zenders doen het boven gewoon maar een aantal geven die foutmelding zender verbroken. 


@Nick83 volgens mij ben ik erachter ik heb op de router ingelogd en de IPTV/VLAN (bridge) ingeschakeld en nu doen alle zenders het boven wel nu afwachten of het blijft werken.


@Nick83 Dat is dan heel raar heeft altijd zo aangesloten gezeten zelfs door de monteur toen gedaan. 

De monteur van Telfort waarschijnlijk? Bij Telfort kon het toen misschien nog wel. Bij KPN kan het nu in principe niet (meer).