Skip to main content
Vraag

Krijg heel veel herinneringen over het retour sturen van apparatuur

• December 2, 2025
  • 9 reacties
  • 39 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Hallo,

Hopelijk kan iemand van KPN die op deze community meeleest eindelijk een eind maken aan deze gekte.

2025-10-23 email: je nieuwe apparatuur is onderweg, stuur je oude apparatuur terug. 
2025-10-24 mijn verlenging van het abonnement is ingegaan
2025-11-03 twee oude TV kastjes bij PostNL punt ingeleverd, bewijs van verzending 14:53
2025-11-05 via PostNL track en trace: pakket bezorgd bij KPN Alphen aan de Rijn om 03:00 uur

en dan begint het
2025-11-13 email herinnering stuur terug
2025-11-13 gebeld met KPN, bemoedigend krijg ik te horen "ik maak een notitie, komt in orde"
2025-11-27 email laatste herinnering anders betalen
2025-11-27 gebeld met KPN met een hele behulpzame medewerkster, bemoedigend krijg ik te horen "ik maak een notitie, komt in orde en hiervoor niet meer bellen s.v.p."
2025-12-02 nu zelfs een brief met aanhef Laatste herinnering stuur je apparatuur terug

wat staat er op apparatuur terugsturen
Gratis terugsturen
Heb je een bericht van ons gekregen om apparatuur terug te sturen? Volg deze stappen:
Verpak de apparatuur goed in de originele doos of in een stevige verpakking.
Breng het pakket naar een PostNL-punt bij je in de buurt.
Laat de streepjescode zien. Deze vind je in de e-mail of via de bestelstatus in MijnKPN.
Bewaar het verzendbewijs goed tot het pakket bij ons is aangekomen. Dankjewel!

Precies dit gevolgd.
Is er iemand van KPN in Alphen aan de Rijn die eindelijk eens registreert dat ik de twee TV kastjes teruggestuurd heb en dat deze onzin een keer stopt.

Alvast hartelijk dank.

9 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 2, 2025

Het beste kan je gratis 0800-0402 bellen.

Of wacht op een moderater.

Vul in dat geval je privé gegevens zo compleet mogelijk in, alleen de moderater kan die zien.

P.S.

Ik ga ervan uit dat je 2 KPN tv ontvangers met de retour van KPN hebt teruggestuurd.

Forum|alt.badge.img+1

Hi Joop,

dank je wel voor je reactie maar ik heb er niet veel aan.

Ik ga ervan uit dat je 2 KPN tv ontvangers met de retour van KPN hebt teruggestuurd.

bewerkt naar iets vriendelijker: Dat klopt

Het beste kan je gratis 0800-0402 bellen.

bewerkt naar iets vriendelijker:  Klopt, tweemaal gebeld met KPN en ja, op 0800-0402.

Tweemaal heel aardige dames die beide malen een notitie maakte dat ik de apparaten had teruggestuurd. 
Heeft niets uitgemaakt.

Of wacht op een moderater.

Dat is waar ik op hoop en dat deze een goede oplossing heeft.

Het is van de gekke dat (1) ze in Alphen niet registreren dat er iets retour is gestuurd en (2) dat er binnen KPN blijkbaar geen communicatie tussen de diverse afdelingen is zodat de aanmaningen blijven komen.

Misschien klink ik een beetje geagiteerd en dat klopt ook want ik heb er nu wel genoeg van.

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • December 2, 2025

Dag ​@familievandenheuvel , maak je niet ongerust, die aanhef “Laatste herinnering” klopt, je zal er verder niets meer over horen.

Eerder dit jaar had ik dezelfde onzin, klacht ingediend, werd daarover teruggebeld met de mededeling “we kunnen die meldingen niet stoppen, gooi de mail/brief gewoon weg”, kennelijk is het voor de afdeling retouren allemaal te ingewikkeld of is men daar chronisch met vakantie.

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 2, 2025

@familievandenheuvel 

Blijf wel vriendelijk graag.

Ik probeer je te helpen.

En ja, ik had je post goed gelezen.

Dat je ze had teruggestuurd, dat begreep ik.

Maar ik vraag: Heb je ze wel retour gestuurd met de KPN retourbon?

Dat je al gebeld had, had ik gelezen.

Ik vraag alleen of je het juiste nummer had gedraaid.

Want dat gebeurd nog wel eens niet. 

Als er een KPN retour bon bijzit, lijkt het mij dat ze het registreren.

Maar er kan altijd iets fout gaan, het zijn tenslotte net als wij mensen.

TIP.

Probeer altijd rustig en kalm te blijven.

Dan bereik je het meeste (uit ervaring)😉

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • December 2, 2025

Twee ontvangers teruggestuurd in één doos is waarschijnlijk te ingewikkeld voor het retoursysteem…

Forum|alt.badge.img+1

ik begon ook met het bedanken voor je reactie 😉

@joop2011 Maar je hebt gelijk, ik heb mijn reactie bewerkt “naar iets vriendelijker”

alleen, ik heb het een beetje gehad met de emails en nu een brief waarin gesuggereerd wordt dat ik wel eens voor de tv kastjes moet gaan betalen. En daar zakt mijn broek van af en heb ik het wel gehad.

Ik heb net mijn abonnement verlengd en de belangrijkste, verreweg de belangrijkste reden was deze community waar ik in het verleden heel vaak hulp gevonden heb. De tweede reden de tot nu toe vriendelijke hulp op 0800-0402 en de derde reden de heel behulpzame monteurs. 

Dus niet de warboel en miscommunicatie bij een groot bedrijf als de KPN en ook niet om hun software, want zowel de Box12 als de TV+ ontvanger zijn het net niet.

Dus nogmaals dank voor je reactie en hopelijk vind een moderator een oplossing.

Forum|alt.badge.img+1

kennelijk is het voor de afdeling retouren allemaal te ingewikkeld of is men daar chronisch met vakantie.

Dank, 

Dat bedoelde ik ook met “Dus niet de warboel en miscommunicatie bij een groot bedrijf als de KPN”.

De aardige medewerksters bij KPN hebben allebei “ergens” een notitie gemaakt, maar waarschijnlijk kijkt de afdeling “KlantAanmaningen” daar niet naar. 

Maar bij jullie is het dus gestopt zonder betalen, dus ik houd hoop.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@familievandenheuvel, welkom op onze community! Wat een hoop vervelende brieven en mails zo. Al helemaal als je het al teruggestuurd hebt.
Ik zie het hierboven al wel een paar keer genoemd staan. Als je twee dingen in dezelfde doos stuurt raakt er wel ergens iets in de war en begint dit hele proces.
Het is helaas ook niet te stoppen maar zoals hierboven ook al genoemd wordt moet het vanzelf stoppen.

Al met al, sorry voor het ongemak! Ik kan me goed voorstellen dat je hier niet op zat te wachten!

Forum|alt.badge.img+1

@Thomas van KPN 
Hi Thomas,
Kunnen jullie als moderator niet ergens een vinkje bij de retourafdeling in Alphen aan de Rijn zetten zodat ze stoppen met deze onzin ?