Skip to main content

Wij hebben twee tv’s op onze experia box zitten. Als je op één tv kijkt werkt het prima. Als de de tweede tv aandoet kan je alleen naar de zender kijken waarnaar op de eerste tv wordt gekeken. Als je naar een andere zender zapt krijg je bij alle zenders de foutmelding: zender niet beschikbaar te zien. Zap naaen een andere zender en weer terug. kijk voor meer uitleg op www.foutcode.tv/geen zender, maar die link bestaat niet. Ik kom dan via het algemene menu van kpn bij de melding zender niet beschikbaar. Ik heb inmiddels alles al gereset, maar de fout blijft !! 

Dan heb je er een switch tussen zitten die NIET geschikt is voor IPTV-streams. Ze worden dan niet per poort gescheiden.

Heel artikel op dit forum:
De juiste switch?! Toverwoord: IGMP snooping

Bij een Netgear moet bijvoorbeeld een E achter het typenummer staan. (btw Ev3 is gewoon E versie 3)

p.s. die link bestaat wel. Klik er maar eens op in je eigen bericht. :wink:


Hoi @Frits D en welkom op het forum! Super dat je ons gevonden hebt. :smile: Dat lijkt me bijzonder storend TV kijken, dus hopelijk hebben we dit snel opgelost. Hebben de tips van @PeterG geholpen? Zo nee, wil je dan vertellen hoe je de ontvangers precies aangesloten hebt op de Experia Box? Ook wil ik je vragen om je forumprofiel aan te vullen met je adresgegevens en de naam en geboortedatum van de contractant. Dan kan ik alles doormeten! 


Hallo Sanne M dank voor je antwoord. Nee de tips van PeterG hebben mij niet geholpen om het probleem op te lossen. Ik heb mijn forumprofiel voor je aangepast. Beide tv's zitten met elk een eigen  DVS 1200 kastje aangesloten op de experia box. Als één van de tv's aan staat werkt het prima (op die tv). Op het moment dat de tweede tv aangezet wordt komt op die tv de foutmelding geen zender en kan op de als eerst aangezette tv niet meer gezapt worden. Hierbij maakt het niet uit of de tv beneden of boven als eerste wordt aangezet. Hopelijk kun je het systeem doormeten en het probleem oplossen. Bij voorbaat dank.


de tips van PeterG hebben mij niet geholpen

Dan gaan we uiteraard verder (zoeken).

Hoi Frits. Wat is de bandbreedte op je adres? Met DVS kastjes neemt die ook nog exponentieel af. Dus als het al beperkt is….

Met 2 DVS kastjes (het minimum) heb je daarop nog maar de helft v.d. bandbreedte. Met 3 nog maar 1/3.

Heb je dit probleem trouwens al zo lang je 2 tv’s hebt mét DVS kastjes?


Dankjewel! Ik zie dat er maximaal 7,8 Mbit/s mogelijk is op je adres, dus dat verklaart waarom deze foutmelding in beeld komt. Een HD iTV stream kost 8 Mbit/s, een niet-HD stream 4 Mbit/s. Ik zie dat op beide ontvangers HD al uitstaat, maar dan heb je twee keer 4 Mbit/s nodig = 8 Mbit/s en dat haal je thuis net niet. 

Heb je de mogelijkheid om beide ontvangers met een rechtstreekse internetkabel aan te sluiten? Dit kan net dat stukje verbetering geven waarmee je toch op allebei de TV's kunt kijken, of in elk geval kunt testen of het dan goed gaat. :slight_smile:


Hoi Peter en Sanne,

Inmiddels geprobeerd met een vaste internetkabel: dan werkt het wel goed. ik krijg dan alleen een discussie met mijn vrouw over de kabels langs de plinten (maar dat is mijn probleem).

Dank voor de tips en adviezen. Het ligt dus aan het vermogen van de bekabeling bij ons in de straat. Kan worden aangegeven of en wanneer daar iets aan gaat gebeuren ?

Mvrgr. Frits


Reageer