Skip to main content

Wanneer komt voor de tv ontvanger Diw 7022 teletekst beschikbaar 

Hallo @Martinus 1448 die bestaat al in de vorm van een app. Dus niet meer op de ‘ouderwetse’ manier via een TXT-knop.

 


Hallo JanD,

weet je ook welke app


@Martinus 1448 

Ga naar beneden naar de app's of naar boven en naar de app's of klik op de toets app's op de ab.

Dan zie je de teletekst app staat, hij is al voor geïnstalleerd.

 

MAAR, ondertiteling werkt op een geheel andere methode, zie ook hier.

 

Meer in voor de Sagacom DIW7022 (KPN tv+ box), zie hier. 


Beste Joop,

Jammer dat teletekst ondertiteling niet werkt de manier zoals jij laat zien gebruikmaken nu maar dit loopt vreselijk achter en is geen kijken zo. Jammer maar aan slecht horenden wordt niet gedacht

Ook zit er geen audio uitgang op als me dit allemaal verteld was was ik er nooit aan begonnen kortom waardeloos. 


Hallo @Martinus 1448, de audiouitgang zit er wel op, is een zgn optische uitgang.


Hallo @Martinus 1448 waar gaat het je nu eigenlijk om, de teletekst of de ondertiteling?

De ondertiteling werkt nu voor 99% goed, is mijn ervaring als mede-slechthorende.

Daar heb je de TXT-app ook niet voor nodig.

Je kunt de ondertiteling permanent activeren of per uitzending.

 

 


De optische uitgang geprobeerd maar werkt niet. 
Bij mij loopt de tekst hopeloos achter en heb van alles geprobeerd maar blijft een drama. 
 


Hallo @Martinus 1448 de optische uitgang moet je wel even activeren binnen de geluidsinstellingen van de box. Live kan de ondertiteling inderdaad achter lopen, maar verder doet de ondertiteling het nu redelijk goed.


Hoi JanD,

Dank voor alle moeite maar de optische uitgang is inderdaad geactiveerd maar blijft weigeren te werken hoor alleen een gesis. KPN weet er ook geen oplossing voor. 


Hallo @Martinus 1448 experimenteer eens met de verschillende geluidsinstellingen binnen de box, zelf heb ik het geluid op stereo staan 


@Martinus 1448 Is het nog gelukt. Ik kwam jouw topic tegen, is het nog gelukt? 


Nee helaas een waardeloos apparaat spijt dat de oude al retour zijn. 


de optische uitgang is inderdaad geactiveerd maar blijft weigeren te werken hoor alleen een gesis. KPN weet er ook geen oplossing voor. 

Kennelijk werkt je DAC of versterker alleen met stereo geluid. Zet het geluid van de ontvanger op “stereo pcm” en het zal wel werken.

tandwiel - apparaat - apparaat voorkeuren - weergave en geluid - geluid indelingen →  op stereo:pcm zetten.

Bij mij bevalt het best om de ondertiteling niet live te gebruiken. Maar via opnamen / terugkijken. Of via de instelling unicast. Deze laatste wordt ook geactiveerd na (kort) pauzeren van live.

Ondertiteling van live programma's en met name talkshows was altijd al een drama. Dat staat los van deze box.

Zeer veel informatie over instellingen en gebruik op de box zie

https://forum.kpn.com/kennisbank-kpn-tv-149


Dank Peter ik ga dit proberen maar is wel de laatste poging anders ik blijf me  ergeren.