Skip to main content
Beantwoord

Kun je de Playstation 5 aansluiten op de KPN TV+ Soundbox?

• April 25, 2025
  • 5 reacties
  • 445 keer bekeken

Kun je de ps5 op de kpntv soundbox aansluiten?

Beste antwoord door Jan van KPN

Hoi ​@oppenr en bedankt voor jouw bericht :)

De KPN Soundbox is primair bedoeld voor gebruik met de KPN TV ontvanger en heeft, zoals ​@Marlon92 hierboven ook al aangeeft, beperkte aansluitmogelijkheden. Het is dan ook niet mogelijk om een PS5 rechtstreeks aan te sluiten op de Soundbox omdat de Soundbox geen HDMI ingangen of een optische audio ingang heeft, alleen HDMI ARC en Bluetooth.

Wat je wel zou kunnen proberen, is om je PS5 aan te sluiten op je televisie via HDMI, vervolgens verbind je de televisie met de Soundbox via HDMI ARC. Daarna zet je op de televisie de audio uitvoer naar HDMI ARC en dan zou het geluid van de PS5 via de Soundbox moeten gaan.

Dit werkt trouwens alleen als je televisie HDMI ARC of eARC ondersteunt en je het juiste HDMI poortje gebruikt (meestal gemarkeerd met 'ARC'). Laat je me weten of je hier iets aan hebt gehad?

5 reacties

• April 25, 2025

Het gaat je om het geluid neem ik aan? De Soundbix heeft voor zover ik weet geen geluidsingang. Hij heeft maar 1 hdmi poort en die moet gebruikt worden om de tv aan te sluiten. De playstation sluit je ook op de tv aan. Misschien kan dan het geluid vande playstation ook op de Soundbox afgespeeld worden, maar dat weet ik niet. In ditvtooic worden daar over gesproken:

Misschien werkt het met eARC.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 29, 2025

Hoi ​@oppenr en bedankt voor jouw bericht :)

De KPN Soundbox is primair bedoeld voor gebruik met de KPN TV ontvanger en heeft, zoals ​@Marlon92 hierboven ook al aangeeft, beperkte aansluitmogelijkheden. Het is dan ook niet mogelijk om een PS5 rechtstreeks aan te sluiten op de Soundbox omdat de Soundbox geen HDMI ingangen of een optische audio ingang heeft, alleen HDMI ARC en Bluetooth.

Wat je wel zou kunnen proberen, is om je PS5 aan te sluiten op je televisie via HDMI, vervolgens verbind je de televisie met de Soundbox via HDMI ARC. Daarna zet je op de televisie de audio uitvoer naar HDMI ARC en dan zou het geluid van de PS5 via de Soundbox moeten gaan.

Dit werkt trouwens alleen als je televisie HDMI ARC of eARC ondersteunt en je het juiste HDMI poortje gebruikt (meestal gemarkeerd met 'ARC'). Laat je me weten of je hier iets aan hebt gehad?

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 29, 2025

Dank je voor de uitleg

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 29, 2025

Heel erg graag gedaan ​@oppenr en mocht je in de toekomst weer eens vragen hebben, laat het ons dan vooral weten :) 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • July 26, 2025

Kun je de ps5 op de kpntv soundbox aansluiten?

En na de nieuwe update dan misschien wel heb ergens in community  gelezen hoe.dat moest.maar mij.lukt het niet