Skip to main content

Wij hebben een internetabonnement afgesloten voor camping buiten gebied. Het is hier niet mogelijk ook een tv abonnement af te sluiten. Kan ik wel gebruik maken van KPN iTV? Het is immers geen onwil om ook TV er bij te nemen want KPN sluit hier geen nieuwe abonnees meer aan op tv.

Nee, dat kan niet. Als het internet via DSL lager is dan 14 Mb/s kan er geen interactieve tv bij.

Heb je thuis wel KPN TV? Dan kun je dat op de camping gebruiken met de app in je tablet of smartphone.

Op mijn vakantie adres sluit ik een tv aan via hdmi op de laptop. Dan kijk ik via de website http://tv.kpn.com gewoon via een televisie. Met m'n abonnement van thuis.

Je spreekt over "buiten gebied”. Heb je er de 4G ondersteuning bij? Dan kun je ook nog tv kijken via NLziet of Canaldigitaal-app via het internet van kpn.

Heb je thuis KPN interactieve TV, dan kun je er voor € 5 per maand een Digitenne ontvanger bij nemen. Die kun je na het seizoen dan weer beëindigen want ik dat geval is de afname minimaal één maand.


dank voor je reactie. Ja er is 4G ondersteuning en ben bekend dat ik dan evt. NLziet oid kan nemen.

ik hoopte dat ik de app KPN iTV kon downloaden om tv te kijken. Optie KPN thuis en dan via laptop kijken betekend dat ik dan weer geen internet heb op camping. Blijf het lastig vinden dat KPN geen TV meer levert op camping, tot vorig jaar oktober wel. Opgezegd om dat we daar de wintermaanden niet zijn en wordt daar nu de dupe van. Andere camping gasten hebben nog steeds tv via KPN.

helaas het is niet anders


@JennyC 

Gaat het om een mobiel internet abonnement?


Heb je thuis in de winter maanden dan geen internet en tv???? Of is dat op dit moment opgezegd?

Tv van kpn, Ziggo, T-mobile en andere kun je via de app in tablet en smartphone overal gebruiken. 

En via een laptop die een hdmi uitgang voor naar een tv heeft. 

Kpn tv via http://tv.kpn.com 

Ziggo tv via http://ziggogo.tv 

De apps IN een tv werken bij geen enkele provider bij gebruik op andere locatie dan het adres van het abonnement. 


Beste Peter,

thuis nu nog abonnement van t mobile en deze opgezegd. Ons plan is om het abonnement van de camping (KPN)in oktober te verhuizen naar huisadres. Wellicht dan april 2024 weer naar de camping.


@JennyC

Gaat het om een mobiel internet abonnement?

Nee een vast abonnement


Beste Peter,

thuis nu nog abonnement van t mobile en deze opgezegd. Ons plan is om het abonnement van de camping (KPN)in oktober te verhuizen naar huisadres. Wellicht dan april 2024 weer naar de camping.

Dat is dan wel onhandig. Op het thuisadres zul je voldoende bandbreedte hebben voor de tv. Die kan je er dáár dan bij nemen. Maar als je hem van het voorjaar weer verhuisd naar de camping 'ziet’ het systeem onvoldoende bandbreedte en gaat tv er weer uit...


Ja dat realiseer ik mij ook, maar omdat we een jaar abonnement hebben afgesloten op 27 maart toch maar abonnement verhuizen. Het gaat mij te ver om 2 abonnementen af te sluiten, 1 thuis, 1 camping en daar dan maar per adres een half jaar van te gebruiken.

 

dank voor het meedenken.


@JennyC

Heb je voor op de camping voldoende aan NPO 1, NPO 2, NPO 3 , NPO 2 Extra en twee regionale zenders? 

Dan kun je voor een paar tientjes een FTA-ontvanger kopen en dan kijk je gratis naar die zenders: 

 


Ja dat realiseer ik mij ook, maar omdat we een jaar abonnement hebben afgesloten op 27 maart toch maar abonnement verhuizen. Het gaat mij te ver om 2 abonnementen af te sluiten, 1 thuis, 1 camping en daar dan maar per adres een half jaar van te gebruiken.

 

dank voor het meedenken.

 

Heb je geen WIFI op de camping? (van de camping zelf).

En je kan voor tv ook Digitenne nemen. 


Inderdaad Digitenne is daar perfect voor met een KPN abonnement krijg je volgens Digitenne voor 5 euro.

Ik weet of dit nog zo is dus check even maar dit heb ik ook wel eens zo gedaan.

mocht je slecht ontvangst hebben op de camping en ook naar het buitenland gaan kan je beter een Canal+ schotel set nemen.

suc6


Dank allen voor reacties

 


Inderdaad Digitenne is daar perfect voor met een KPN abonnement krijg je volgens Digitenne voor 5 euro.

Ik weet of dit nog zo is dus check even maar dit heb ik ook wel eens zo gedaan.

mocht je slecht ontvangst hebben op de camping en ook naar het buitenland gaan kan je beter een Canal+ schotel set nemen.

suc6

@Thijs1963 

Dat is alleen maar als er ook een abonnement is op KPN TV. En dat is er niet meer. 


Inderdaad. Digitenne samen met KPN TV (interactieve tv) = 5,00 extra ( + 12,50 voor KPN TV)

Zonder KPN TV is Digitenne gewoon een los abonnement à € 18,00 (maar dan heb je niet de 12,50 voor KPN TV).

Dezelfde Digitenne ontvanger kan je overal in Nederland gebruiken. Dus niet meer op de camping? Dan gaat ie gewoon mee naar huis. Hooguit even zenders scannen indien het een andere regio is.


Hallo @JennyC, volgens mij heb je flink wat goede adviezen en opties gekregen van mede forumleden. 


  Jeroen, ik heb zeker goede reacties ontvangen. Fijn dat dit forum er is


Hoi, Jenny C

Handigst is dus (bij enkele maanden per jaar op camping)

1 x Digitenne abonnement à € 18 (1 ontvanger). Thuis en op camping te gebruiken. Kan qua abonnement gewoon hele jaar op thuis adres geregistreerd blijven!

En voor internet inderdaad een abonnement met alleen internet. Dat kun je steeds meeverhuizen.
Ikzelf zou er dan ook nog een abonnement op NLziet bijnemen. Kun je heel veel terugkijken van NPO, RTL en Talpa. Vaak tot langer dan een jaar.

Ook veel live zenders op beschikbaar.

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/zenderindeling-nlziet/ .