Skip to main content

Kun je de TV+ Box afstandsbediening tegelijkertijd koppelen met een televisie én met een home cinema-set? En maakt de volgorde van koppelen dan nog uit?

Achtergrond:

Als je alleen een televisie koppelt aan de afstandsbediening van de TV+ Box, dan worden de knoppen voor TV aan/uit (linksboven), bron (linksonder, en zodra je die ingedrukt hebt ook tijdelijk de pijltjestoetsen en OK), volume en mute via infrarood naar je televisie gestuurd. (En het lampje brandt dan rood bij indrukken van die knoppen.)

Maar ik las het volgende in de laatste update voor de TV+ Box:

Meer informatie in de instellingen van de afstandsbediening:

  • ...
  • tv-code (IR-code voor de tv)
  • hc-code (IR-code voor audio apparatuur)

 

Ik lees in de kennisbank bovendien “ook” in:

Afstandsbediening afstemmen op de geluidsinstallatie
Wil je met deze afstandsbediening ook het volume van je home cinema-set kunnen bedienen? Volg de instructies op kpn.com/hc.

 

En de instructies voor het koppelen voor een televisie beginnen met indrukken van “bron” en “1”, maar voor de home cinema-set met “geluid uit” en “1”.

Al met al denk ik dat je de KPN TV+ Box afstandsbediening dus tegelijkertijd in kunt stellen voor zowel de televisie (ik denk een paar knoppen, TV aan/uit en bronkeuze?) én een home cinema-set (andere knoppen, ik vermoed dan volume en mute?).

Hoi Arjan, je leest dit goed.

Als je de volgorde op de Kennisbank volgt, dezelfde link die jij ook deelt, moet dit kunnen. Je bedient dan het geluid via je homecinema maar je televisie met de aan/uit.


Slim bedacht! @Alex van KPN, heeft de bron-knop dan ook nog een functie?


Die is gekoppeld aan je televisie om de ingang te selecteren. Gek genoeg werkt deze knop bij een van mijn 2 televisies niet, maar die is ook iets ouder dus ik verwacht dat het daar aan ligt. 


Gek genoeg werkt deze knop bij een van mijn 2 televisies niet

@Alex van KPN, doet de “bron”-knop helemaal niks, maar heb je wel zo’n knop op de afstandsbediening van je televisie? Dan zou ik een andere code proberen.

Opent de “bron”-knop van de KPN afstandsbediening wel een menu op je televisie om een andere bron te kiezen, maar gebeurt er niks bij nogmaals drukken? De pijltjes en OK werken ook voor je televisie na drukken van “bron” (dat stopt na korte tijd, en totdat je zelf OK gedrukt hebt; je ziet bij indrukken dan ook een rood lampje in plaats van groen), dus misschien kun je daarmee een keuze maken.

En als je denkt dat je televisie goed met HDMI CEC om kan gaan, of als je televisie bij uitzetten nog even snel naar een andere bron gaat en daardoor bij aanzetten dus verkeerd staat, dan heb je misschien iets aan de tips in:

(Dat van bron en die pijltje en OK zou trouwens niet misstaan in De afstandsbediening van de KPN TV+ Box in de Kennisbank.)


Reageer