Skip to main content

Kan ik de aris zo aan mijn tv  koppelen , zodat deze aan/uit gaat tegelijk met de tv?

Kan ik de aris zo aan mijn tv  koppelen

Ja.

zodat deze aan/uit gaat tegelijk met de tv?

Nee, de bijgeleverde afstandsbediening heeft bovenaan 2 knoppen, 1 om de Arris aan/uit te zetten en de andere om de tv aan/uit te zetten. 


En via Google home wel misschien?


De 2 knopjes zitten pal naast elkaar. Ik zie het probleem niet.


Ik bedien de tv met voice


Ik bedien de tv met voice

Op de tv bedien je alleen aan/uit en het volume. Verder niets. Het kiezen van zenders gebeurt op het kastje, niet op de tv of niet via de tv. De tv staat hier volledig buiten. Het kastje aansturen via voice of Google home, dat kan bij KPN volgens mij allemaal niet.


En via Google home wel misschien?

Dat kan inderdaad maar dan zal je je wel in wat bochten moeten wringen door een Harmony Hub aan te schaffen. "Hey Google, turn on my television".

Ik heb mijn Harmony Hub met moeite kunnen koppelen door de Hub en mijn account op Engels in stellen en in Google Home de Hub te koppelen.

Maar eerlijk gezegd, ik gebruik het alleen voor het luisteren naar de radio. Voor televisie kijken vind ik het gebruik van de afstandsbediening veel prettiger.

 

In het onderstaande screenshot zie je de activiteit "My radio" op de Harmony Hub.

Als ik nu tegen de Google assistant zeg "Hey Google turn on my radio" dan gaan mijn Sony home cinema set en de Arris VIP 5202 aan en wordt de actieve laatst geluisterde radiozender gekozen.

Ik heb de activiteit "My television" weer weggegooid want, wat ik al zei, bedienen van de televisie met de afstandsbediening heeft toch echt mijn voorkeur.