Skip to main content

Hoi ,

Ik heb een V10 box en 6 stuks oude(12 jaar of ouder)  draadloze verbindingssets . Toendertijd bij mijn abonnement gratis erbij gekregen .

Ik krijg steeds vaker storingen en haperingen op tv en internetnetwerk bekabeld .

Ik denk dat ik aan nieuws DVS toe ben .…

Zou u die mij willen toezenden aub ?

 

Bedankt vast. 

 

Mvg 

van Overveld. 

Dat zal niet gebeuren. De draadloze verbindingssets zijn uw eigendom.  Die zal u dus zelf moeten vervangen. Hoe er wel rekening mee dat het ook zo kan zijn dat yw electriciteitsnetwerk niet meer geschikt is. Overigens wordt meer dan 3 afgeraden. Welk type heeft u?


Hallo @Ovo69 ,

Vroeger was dat gratis nu niet meer.Dus kpn kan dat niet naar U verzenden.Heeft u geen optie om kabels te trekken?Anders kan je ze hier kopen:

2stuks 

of per stuk:per stuk

per 3 stuks kan ook(klik)


Ik heb de MT 2360 ...6 stuks...áltijd perfect gedaan..nu versleten zeker…

En nee geen kabels trekken .


dan zal je toch nieuwe moeten kopen.Maar ik kan proberen u te helpen om de oude weer goed te krijgen.

1:welk modem heeft u?

2:heeft u dimmers?

3:heeft u zonnepanelen?

4:Welk tv kastje heeft u?


Heb de V10

Dimmers,  lichtdimmers 1

Zonnepanelen apart op 1 groep 

Vip2959 van Arris 

Mvg

van Overveld. 


Heb de V10

Dimmers,  lichtdimmers 1

Zonnepanelen apart op 1 groep 

Vip2959 van Arris 

Mvg

van Overveld. 

oei,Dit huis lijkt me niet erg geschikt voor DVS adapters.Je kan de nieuwe wel kopen maar ik denk niet dat dat echt helpt.


Ik kan niet in uw portemonnee kijken maar als ik u was zou ik of zelf kabels trekken(goedkoop)Of het laten doen(duur).


Ok dan.…

Ik ga nog een poging wagen door te resetten en synchroniseren..…

 

Thx voor de hulp...ahum...haha


De MT2360 is zo'n 11 jaar oud en dus technisch verouderd.

Dat het met 6 werkte….. Dan heb je op de hele set ook nog maar 1/6-de van de snelheid.

2 adapters halveert (2 is wel het minimum). Bij 3 is het 33 % bij 4 25% enzovoort.

Je zou in eerste instantie kunnen proberen de hele set opnieuw te pairen.

Deze oude set is heel gevoelig voor extra apparatuur. Heb je de problemen sinds de zonnepanelen?

Waarom heb je er 6 ? Heb je 5 tv-ontvangers? Ben nog nooit iemand tegengekomen met meer dan 3. Overigens had je in al die jaren wel de tijd om de noodoplossing (want dat vinden we hier van die sets, ook de nieuwe) te vervangen door bekabeld netwerk.

Voor 6 stuks DVS 1200 ben je wel een best bedrag kwijt….

Dan heb je 2 x de set van 3 nodig à € 115 per stuk. Dus 230 euro.

Die van 3 wordt niet voor niks zo aangeboden; wordt gezien als het maximum. Tot dat aantal wordt het ook '’gegarandeerd’’, maar geen ondersteuning op geleverd.

De snelheid die de 1200 toelaat is wel 2 x die van de MT2360 adapters.


Ok dan.…

Ik ga nog een poging wagen door te resetten en synchroniseren..…

 

Thx voor de hulp...ahum...haha

Sorry,Maar in uw huis zijn te veel stoorzenders voor het goed functioneren van de DVS….U heeft dit ook sinds deze apparaten?


Storingen door de draadloze verbindingssets heeft niet alleen met de leeftijd van de apparaten te maken, ook invloeden op het stroomnet (zowel in eigen huis als die van buren) kunnen sterk de werking van de apparaten beïnvloeden.

Zes adapters in één huishouden is ook wel erg veel waardoor de kans op storing alleen maar groter wordt. Het kan jaren goed gaan tot er iemand in de straat besluit een lampje te vervangen voor een goedkoop model maar ook de duurdere modellen kunnen ruis afgeven op het stroomnet en de werking hiervan ten nadele beïnvloeden. Ditzelfde geldt voor zonnepanelen, dimmers en ook schakelende voedingen.

 

Als kabels trekken echt geen optie is dan is het beter om naar een ander draadloos alternatief te kijken, bijvoorbeeld wifi. Hoewel hier ook weinig invloed is uit te oefenen op de stabiliteit is deze wel een passender methode ter vervanging van de verbindingssets. Grote nadeel van de sets zijn ook dat als deze niet goed meer werken zij ook slechte invloed kunnen hebben op de rest van het netwerk, zowel wifi als bekabeld.

 

Is er echt geen enkele optie om bekabeling aan te leggen? Alles is inderdaad misschien lastig maar vaak is het wel mogelijk om een deel van de adapters te vervangen door bekabeld. Wat ik vaker doe als het lastig is is via de kruipruimte naar beneden naar een hoek van bijvoorbeeld de woonkamer om hier achter de gordijnen (als die er hangen) een kabel omhoog te laten lopen, eventueel met een kabelgootje. Dan is het uit het zicht en wordt het probleem grotendeels opgelost.


Storingen door de draadloze verbindingssets heeft niet alleen met de leeftijd van de apparaten te maken, ook invloeden op het stroomnet (zowel in eigen huis als die van buren) kunnen sterk de werking van de apparaten beïnvloeden.

Zes adapters in één huishouden is ook wel erg veel waardoor de kans op storing alleen maar groter wordt. Het kan jaren goed gaan tot er iemand in de straat besluit een lampje te vervangen voor een goedkoop model maar ook de duurdere modellen kunnen ruis afgeven op het stroomnet en de werking hiervan ten nadele beïnvloeden. Ditzelfde geldt voor zonnepanelen, dimmers en ook schakelende voedingen.

 

Als kabels trekken echt geen optie is dan is het beter om naar een ander draadloos alternatief te kijken, bijvoorbeeld wifi. Hoewel hier ook weinig invloed is uit te oefenen op de stabiliteit is deze wel een passender methode ter vervanging van de verbindingssets. Grote nadeel van de sets zijn ook dat als deze niet goed meer werken zij ook slechte invloed kunnen hebben op de rest van het netwerk, zowel wifi als bekabeld.

 

Is er echt geen enkele optie om bekabeling aan te leggen? Alles is inderdaad misschien lastig maar vaak is het wel mogelijk om een deel van de adapters te vervangen door bekabeld. Wat ik vaker doe als het lastig is is via de kruipruimte naar beneden naar een hoek van bijvoorbeeld de woonkamer om hier achter de gordijnen (als die er hangen) een kabel omhoog te laten lopen, eventueel met een kabelgootje. Dan is het uit het zicht en wordt het probleem grotendeels opgelost.

Zelf gebruik ik voor mijn pc boven de ethernet poort van een tplink RE200 wifi versterker.Dat werkt prima.Maar voor 6 apparaten kan je misschien beter 6 superwifi punten kopen.Maar dat kost meer dan kabels trekken….


Zelf gebruik ik voor mijn pc boven de ethernet poort van een tplink RE200 wifi versterker.Dat werkt prima.

Precies. Volgens mij had @Nick83 ook een heel netwerk achter Superwifipunten gebouwd bij de buurvrouw. Het kan allemaal prima zonder kabels trekken mits je de goede apparatuur gebruikt maar bekabeld blijft natuurlijk het beste. Ik heb hier in huis ook aardig wat moeite gedaan om de bekabeling aan te leggen en verschillende manieren geprobeerd maar met wat gaten boren en kabelgoten kom je al een heel eind.

Nou moet ik het zooitje nog eens vervangen, er ligt nu op sommige plekken CAT7 en dat wil ik eigenlijk vervangen door CAT6 aangezien die bekabeling uit de tijd komt dat ik niet wist dat CAT7 geen officiële standaard is en stabiliteitsissues kan geven. Gelukkig zelf vrijwel geen last van maar voorkomen is beter dan genezen laten we maar zeggen.


Precies. Volgens mij had @Nick83 ook een heel netwerk achter Superwifipunten gebouwd bij de buurvrouw. Het kan allemaal prima zonder kabels trekken mits je de goede apparatuur gebruikt maar bekabeld blijft natuurlijk het beste. Ik heb hier in huis ook aardig wat moeite gedaan om de bekabeling aan te leggen en verschillende manieren geprobeerd maar met wat gaten boren en kabelgoten kom je al een heel eind.

Nou moet ik het zooitje nog eens vervangen, er ligt nu op sommige plekken CAT7 en dat wil ik eigenlijk vervangen door CAT6 aangezien die bekabeling uit de tijd komt dat ik niet wist dat CAT7 geen officiële standaard is en stabiliteitsissues kan geven. Gelukkig zelf vrijwel geen last van maar voorkomen is beter dan genezen laten we maar zeggen.

Kunnen 6 superwifi punten ook problemen geven?


Precies. Volgens mij had @Nick83 ook een heel netwerk achter Superwifipunten gebouwd bij de buurvrouw. Het kan allemaal prima zonder kabels trekken mits je de goede apparatuur gebruikt maar bekabeld blijft natuurlijk het beste. Ik heb hier in huis ook aardig wat moeite gedaan om de bekabeling aan te leggen en verschillende manieren geprobeerd maar met wat gaten boren en kabelgoten kom je al een heel eind.

Nou moet ik het zooitje nog eens vervangen, er ligt nu op sommige plekken CAT7 en dat wil ik eigenlijk vervangen door CAT6 aangezien die bekabeling uit de tijd komt dat ik niet wist dat CAT7 geen officiële standaard is en stabiliteitsissues kan geven. Gelukkig zelf vrijwel geen last van maar voorkomen is beter dan genezen laten we maar zeggen.

Kunnen 6 superwifi punten ook problemen geven?

Kan, ook twee punten kunnen problemen geven. Alles hangt af van de plaatsing van het spul. Vaak zat meegemaakt dat iemand meerdere punten gekocht heeft en nog steeds slechte wifi ervaart. Wat tactischer plaatsen van die punten kan dan al een wereld van verschil maken. 

Neem mijn woning als voorbeeld, hier heb ik in principe voldoende wifi met enkel de V10 maar ik heb er toch twee Superwifi's achter staan, mede om te testen toen ik net bij KPN kwam. Met die twee punten heb ik in mijn hele woning, inclusief het ‘terras’ op het dak een hele goede dekking. Als ik er nou een derde aan toe ga voegen dan kan dat al voor problemen zorgen omdat het systeem uiteindelijk niet goed meer kan bepalen welke nou het beste is.

Ik zie ook wel eens dat er in de woonkamer twee punten staan, eentje voorin het huis bij het modem en eentje achterin voor de tuin. Leuk bedacht maar ook dan kan het elkaar in de weg gaan zitten. Heeft allemaal met de RSSI threshold te maken. Hier heb ik een tijdje terug een verbetervoorstel voor ingediend en voor de huidige wifipunten gaat zo'n instelling helaas niet komen, voor eventueel toekomstige access points wordt er gekeken naar de mogelijkheden.