Skip to main content

Wij hebben twee Aris VIP2952 TV-Ontvangers. We kijken via de TV-ontvangers graag Netflix, YouTube, Videoland of Prime. Alleen zijn de apps op de TV-ontvangers zo langzaam dat het vaak frustrerend is. ‘s Ochtends hebben we ons ontbijt vaak al op voordat we onze eerste serie eindelijk aan hebben. 

Resetten zorg soms wel voor een verbetering, maar om elke keer weer te gaan resetten zien we ook niet zitten. 

De frustratie is ondertussen zo hoog dat we zelf overwegen extra apparatuur aan te schaffen of om een overstap te maken. 

Voordat we daar aan beginnen zouden we eerst een andere TV-ontvanger willen proberen. Wat zijn de mogelijkheden?

Hallo @Johan2812 als de ontvangers niet defect zijn is er geen reden voor omruil bij KPN en de VIP2952-ontvangers zijn prima ontvangers en worden regelmatig softwarematig bijgewerkt.

Wat is je abo verbindingssnelheid? Glas of Koper?

Ondervind je problemen op beide decoders tegelijk of slechts op één van beide?

Als je een smart-tv hebt en je kijkt rechtstreeks via de app op de Smart tv heb je dan dezelfde problemen?

 

 


Ik heb ook de 2952 en ben allang (meer dan 2½ jaar geleden) geswitchd naar de apps in de smart-tv. En heb er inmiddels ook nog wat bij 😉. Waar je ook nog TV mee kan kijken als je daar de KPN ITV app op zet v.u. de Play store.


KPN is bezig met het aanleggen van glasvezel hier in de wijk. Het oranje snoertje steekt bij de voordeur al een tijdje tussen de stoeptegels omhoog. 

We hebben een basis pakket met 100 om 10 MB's. Op allebei de TV-ontvangers, liggen allebei met een direct snoertje aan het modem, zijn de apps langzaam. In de woonkamer staat een oude smart TV waar niet alle apps op staan. Op de slaapkamer hebben we een simpel TV’tje hangen. 

Ik vind het bijzonder, en ondertussen frustrerend, dat we in deze moderne tijd niet eens een fatsoenlijk doosje bij de TV kunnen hebben die een app kan runnen, het hoeft geen zware game aan te kunnen. 

Daarom ben ik benieuwd wat de mogelijkheden zijn voor een klant die al zijn abonnementen bij KPN heeft. 


Hallo @Johan2812 ,

Als je jouw abonnement uitbreidt met het 4K-pakket, dan krijg je van KPN de nieuwste 4K-ontvanger in bruikleen.  

Regel deze uitbreiding via MijnKPN. Eventueel moet je daarvoor overstappen op KPN Hussel. 

https://www.kpn.com/beleef/blog/nieuwste-tv-ontvanger-kpn.htmhttps://www.kpn.com/televisie/4k-ultra-hd.htm


Op koper zul je nu met het 100 Mb/s abonnement ook een upload van 30 Mb/s hebben.

En het maakt niks uit, de snelheid of DSL of FttH. De Arris 2952 en Arcadyan 2260 kunnen de apps naar mijn mening nauwelijks aan. Ik gebruik al jaren de ontvanger alleen voor tv kijken.

De apps doe ik via de Nokia box op een 10 jaar oude smart-tv waar diens apps helemaal niet meer werken en de nieuwere Smart-tv in de woonkamer.

Euh, MB eeees?

1 MB is 8 Mb. Snelheid wordt met die laatste aangeduid icm de tijdseenheid seconde. Dus met 10 Mb/s gaat er 1,25 MB per seconde aan data door.


Wij hebben twee Aris VIP2952 TV-Ontvangers. We kijken via de TV-ontvangers graag Netflix, YouTube, Videoland of Prime. Alleen zijn de apps op de TV-ontvangers zo langzaam dat het vaak frustrerend is. ‘s Ochtends hebben we ons ontbijt vaak al op voordat we onze eerste serie eindelijk aan hebben. 

Resetten zorg soms wel voor een verbetering, maar om elke keer weer te gaan resetten zien we ook niet zitten. 

De frustratie is ondertussen zo hoog dat we zelf overwegen extra apparatuur aan te schaffen of om een overstap te maken. 

Voordat we daar aan beginnen zouden we eerst een andere TV-ontvanger willen proberen. Wat zijn de mogelijkheden?

 

Hoe is de KPN tv ontvanger Arris VIP 2952 met de Experiabox verbonden?

 

App's op de KPN tv decoder is een extra service van KPN.

 

Zelf kijk ik altijd via de app's op de Smart tv.😉

Heb je wel de AB van de tv nodig uiteraard. 

Een Chromecast is ook een optie.