Skip to main content

Omdat we tegenwoordig beschikken over een snelle en goede Internet verbinding in het buitenland willen wij eigenlijk het abo van Kanaal Digitaal opzeggen.

Maar wat blijkt;

De kwaliteit van de KPN app is vele malen slechter dan de kwaliteit van Netflix en NPO+. De (on)scherpte en de haperingen zijn niet van de lucht terwijl dat met de andere twee niet van toepassing is.

Waarom mag ik in het buitenland (Europa) bepaalde zenders niet kijken? Bij Kanaal Digitaal wel wat is er dan zo speciaal bij KPN dat het niet mag?

De app van KPN maakt geen gebruik van VBR. Mogelijk helpt het om de kwaliteit lager te zetten. Dan is ook de snelheid Mb/s die nodig is lager.

Dit kan

1080p

720p

432p

Buitenshuis zijn de Duitse, Belgische en Engelse zenders (BBC One en Two) niet beschikbaar.

De app van Canaldigitaal gebruikt / heeft wel VBR.


Het wijzigen van de snelheid heb ik ook al geprobeerd.

Ook, dat had ik nog niet gezegd, gaat de ontvangst soms plotseling in “slow motion” en dan moet ik de hele handel weer opnieuw opstarten.

Waarom kan e.e.a. niet gewoon werken en moet het weer op een "speciale manier”. We zijn toch 1 Europa? Waarom heeft u geen VBR en Canal Digitaal wel? Wat is VBR eigenlijk?

Ik wil gewoon gebruik maken van diensten waar ik voor betaal, meer niet. 


Het wijzigen van de snelheid heb ik ook al geprobeerd.

Ook, dat had ik nog niet gezegd, gaat de ontvangst soms plotseling in “slow motion” en dan moet ik de hele handel weer opnieuw opstarten.

Waarom kan e.e.a. niet gewoon werken en moet het weer op een "speciale manier”. We zijn toch 1 Europa? Waarom heeft u geen VBR en Canal Digitaal wel? Wat is VBR eigenlijk?

Ik wil gewoon gebruik maken van diensten waar ik voor betaal, meer niet. 

 

@SLiCRoberto 

De KPN app is nog steeds in ontwikkeling (al heel erg lang inderdaad).

Via de KPN tv decoder kan je perfect tv kijken in een hoge of goede kwaliteit.

Maar dat kan alleen in Nederland op je eigen adres in Nederland (ik weet niet of je die hebt).

 

Stream Full HD is momenteel:

KPN tv app:    5,5 Mb/s

KPN HD via decoder:  7,5 Mb/s

KPN HD+ (was glas):  14,5 Mb/s   (Op de KPN tv decoder van 661 - 670 en op de KPN HD+ (DIW7022) op kanaal 1 - 10).