Skip to main content
Antwoord

Kwaliteit geluid wisselt regelmatig op de tv-ontvanger

• November 18, 2025
  • 5 reacties
  • 60 keer bekeken

Ik ervaar sinds kort (maand of 2) ook het geluidsprobleem, wisselend per uur ongeacht de zender. Mijn KPN ontvanger is gekoppeld met een Bose Lifestyle systeem, jaren geen last met het geluid. Maar nu is het met grote regelmaat mis. Heb alles uitgeprobeerd en her-bekabeld, zelfs met een optische kabel voor het geluid is er geen verandering. Wat vreemd is dat de radio (niet via de KNP ontvanger) deze geluidsproblemen niet geeft. Dus waar zit de bug?

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je gemaakt

Beste antwoord door Frajoko

Probleem is gevonden, de interne wifi van het Bose systeem is de boosdoener, het is dusdanig zwak dat het niet kan concurreren met de overige wifi signalen. Bekabelen of een nieuw systeem is de enige oplossing.

5 reacties

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • November 21, 2025

Welkom op de community ​@Frajoko, hoewel de aanleiding minder leuk is 🙁 Balen dat het steeds mis gaat met het geluid!

Radio via het Bose systeem gaat dus wel goed begrijp ik, hoe luister je daar precies naar? 

Heb je ook een TV+ Soundbox, zoals in het topic waar je op gereageerd hebt? Of heb je een ander soort ontvanger? Heb je de ontvanger al eens een reset gegeven? Zo nee, dan zou dat nu de meest logische eerste stap zijn: Je tv-ontvanger resetten: een frisse start

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • November 26, 2025

Hoe staat het er nu voor ​@Frajoko? Heb je de ontvanger herstart of gereset, en maakt dat een verschil? Hoor het graag!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 5, 2025

Ben nog steeds bezig met het achterhalen van het euvel. Heb de audio installatie nu helemaal los gekoppeld en luister nu naar het standaard tv geluid via de Aris VIP 2952 V2. Zonder byzonderheden. Dus nog even verder zoeken.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • December 6, 2025

Probleem is gevonden, de interne wifi van het Bose systeem is de boosdoener, het is dusdanig zwak dat het niet kan concurreren met de overige wifi signalen. Bekabelen of een nieuw systeem is de enige oplossing.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • December 7, 2025

Ah kijk aan, wat goed dat je dit ontdekt hebt ​@Frajoko! Wel erg jammer dat het met dit systeem niet meer lijkt te lukken via de wifi. Ik hoop voor je dat bekabelen makkelijk gaat lukken, zodat je het huidige systeem kunt blijven gebruiken 😊