Skip to main content
Vraag

Soundbox geluid wisselt per dag, twijfel wat te doen

• May 18, 2025
  • 8 reacties
  • 185 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Goedemorgen, ook ik heb de sounbox nu 10 dagen in huis. Wat opvalt is dat geluid wisselt per dag. Soms denk ik valt mee en de volgende avond is het weer bagger. Hol en geluid vwb stemmen niet duidelijk. Ik gebruik de box boven op slaapkamer, beneden heb ik een Bose ultra sound soundbar. Dus komende week beslissen, houden of terugsturen.  Ik heb al diverse keren de sounbox opnieuw opgestart met niet altijd het gewenste resultaat. Vwb het beeld, daarover geen klagen, dat ziet er strak uit.

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt [origineel topic]

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • May 18, 2025

De box moet wel vrij staan en niets anders er tegen aan of te dicht in de buurt, anders kunnen de speakers het geluid niet goed kwijt.

Bij mij is geluid ook verschillend,het is geen soundbar, maar is op dit moment wel redelijk 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • May 18, 2025

Alles al geprobeerd, vorige week SBS aan het kijken, ik kreeg weer hoop, schakelde naar NPO 1 en meteen geluid slechter, terug naar SBS en ook daar veel minder, gewoon niet mooi. Geluid niet helder maar dof. Zo wordt je heen en weer gegooid. Gisteren de soundbox even beneden aangesloten en daar ook niet blij van geworden. Dus morgen maar beslissen om box terug te sturen. Zal wel even met KPN bellen om mijn oude tv+ box te houden, anders blijf je boxen terug sturen. 

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Brel . Ik heb nog even een vraagje. Je zegt het geluid wisselt. Bedoel je daarmee dat het geluid van hetzelfde programma van moment tot moment wisselt? Of gaat het telkens om andere programma's? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • May 20, 2025

Nee, het zijn verschillende zenders. Maar bij terugkeer naar de oorspronkelijke zender wil het gebeuren dat de kwaliteit opeens slechter is en je je moet inspannen om te luisteren naar wat er wordt gezegd. Dus helaas niet overtuigd.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ha ​@Brel, ik ben even benieuwd of je de Soundbox nog steeds gebruikt en wat je ervaringen nu zijn. Het tv team zou graag met je mee willen kijken om (hopelijk) te achterhalen wat hier aan de hand is. Ik hoor het graag van je :-).

• May 29, 2025

Ik volg de berichten over dit kastje nu al een poosje op afstand.
Dit sterkt mijn vermoeden :

[..]  bij terugkeer naar de oorspronkelijke zender wil het gebeuren dat de kwaliteit opeens slechter is en je je moet inspannen om te luisteren naar wat er wordt gezegd. [..]

Wat ik al een paar keer heb gezien bij digitale audio, een miniem tijdverschil tussen links en rechts.
Na omschakelen is het een toeval of dat wel of niet gebeurd.
Dit kastje is stereo (of wat er voor door gaat, de LS’s zitten vlak bij elkaar) ?

Voor de test, bij na wisselen station slecht geluid, dan nog een keer schakelen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • May 30, 2025

Dank voor de tip, alleen na 10 dagen testen heb ik het besluit genomen de soundbox terug te sturen. Ik had de box aangeschaft voor boven in de slaapkamer, beneden heb ik een Bose ultrasound soundbar. Ik weet dat je de soundbox daar niet mee moet vergelijken, maar ik was niet tevreden met het geluid en als je soms ook nog je hand in een kommetje om je oor moet houden om alles goed te kunnen verstaan, houdt het op. Het zal uiteindelijk waarschijnlijk goed komen, KPN zal zijn best blijven doen de box te verbeteren. Ik heb mijn KPN+ box weer aangesloten en begin volgende maand trek ik alles weer recht mbt het abonnement via mijn kpn.