Skip to main content


Ik vind de kwaliteit waar KPN voor staat, wil staan, minder&minder wordt. 

Ik vind de levering van bepaalde diensten eigenlijk dramatisch te noemen. 

De 4K ontvanger heeft (nog) geen primevideo, wel op de hdontvanger, maar deze werkt nauwelijks. 

‘Oplossing’ van KPN, Primevideo tijdelijk stopzetten. Dat hiervoor wél vooruit is betaald, lijkt jullie niets uit te maken.

Ook streaming problemen met Netflix. 

Het Pluspakket, vele reacties de afgelopen jaren over gezien etc. ik heb het graag als pakket, maar kom op, daar valt nauwelijks mee te ‘werken’, wat de films&series betreft, het blijft op een laag pitje staan, maar wel (flink) voor incasseren.  

Hier en daar een antwoord, ‘we werken er aan, het ligt bij de technische dienst’ Een antwoord waar ik als klant al een poos niets mee kan. 

Externe devices, zoals bv. Chromecast, of een smart-tv die deze diensten onboard hebben moeten hier buiten staan. 

Er worden voor diensten betaald, ik ben geen proefkonijn, KPN biedt het aan, dan moet het gewoon werken, punt. 

Hi Anneke, welkom op het forum. 

Laat ik beginnen met benadrukken dat we geboden diensten naar volle tevredenheid willen leveren. Een aantal zaken die jij hierboven noemt horen ook gewoon te werken, daarin kan ik je alleen maar gelijk geven. Bijvoorbeeld: Prime via de 4K ontvanger is bekend, daar wordt aan gewerkt. 

Heb je anders even tijd vandaag om dit persoonlijk te bespreken? Dan neem ik contact met je op. 

Laat het me even weten, ik hoor graag van je. 


Hi Anneke, welkom op het forum. 

Laat ik beginnen met benadrukken dat we geboden diensten naar volle tevredenheid willen leveren. Een aantal zaken die jij hierboven noemt horen ook gewoon te werken, daarin kan ik je alleen maar gelijk geven. Prime via de 4K ontvanger is bekend, daar wordt aan gewerkt. 

Heb je anders even tijd vandaag om dit persoonlijk te bespreken? Dan neem ik contact met je op. 

Laat het me even weten, ik hoor graag van je. 


Dank je voor je reactie. Vandaag wordt lastig als je telefonisch contact bedoeld. Uiteraard mag dit vandaag of een andere dag, ook via een pb hier of op mijn e-mail. Dat vind ik ook prima. 


Hi Anneke, welkom op het forum. 

Laat ik beginnen met benadrukken dat we geboden diensten naar volle tevredenheid willen leveren. Een aantal zaken die jij hierboven noemt horen ook gewoon te werken, daarin kan ik je alleen maar gelijk geven. Prime via de 4K ontvanger is bekend, daar wordt aan gewerkt. 

Heb je anders even tijd vandaag om dit persoonlijk te bespreken? Dan neem ik contact met je op. 

Laat het me even weten, ik hoor graag van je. 


Dank je voor je reactie. Vandaag wordt lastig als je telefonisch contact bedoeld. Uiteraard mag dit vandaag of een andere dag, ook via een pb hier of op mijn e-mail. Dat vind ik ook prima. 

Ik gok dat dit schriftelijk lastiger wordt als ik alle punten lees. Dinsdag ben ik weer, middag en avond. Is dat een idee? 


Hi Anneke, welkom op het forum. 

Laat ik beginnen met benadrukken dat we geboden diensten naar volle tevredenheid willen leveren. Een aantal zaken die jij hierboven noemt horen ook gewoon te werken, daarin kan ik je alleen maar gelijk geven. Prime via de 4K ontvanger is bekend, daar wordt aan gewerkt. 

Heb je anders even tijd vandaag om dit persoonlijk te bespreken? Dan neem ik contact met je op. 

Laat het me even weten, ik hoor graag van je. 


Dank je voor je reactie. Vandaag wordt lastig als je telefonisch contact bedoeld. Uiteraard mag dit vandaag of een andere dag, ook via een pb hier of op mijn e-mail. Dat vind ik ook prima. 

Ik gok dat dit schriftelijk lastiger wordt als ik alle punten lees. Dinsdag ben ik weer, middag en avond. Is dat een idee? 


Had je de aansluitingen etc.telefonisch willen doorlopen? Dan worden jullie nog druk met bellen gezien de toch vele klachten wat betreft derde partijen zoals de Netflix app via de decoder etc. :grinning:

Maar het is hier sowieso bekabeld aangesloten via de meegeleverde (utp) kabels, utp cat5, of je moet cat6 willen opsturen :wink: 

Alles zit netjes in een kabelgoot, muv stroomkabels natuurlijk, tevens vrij nieuwe profi gold verchroomde kabels.


Up&Down bekabeld ruim is boven gemiddeld, zelfs op de Wifi 👍 En deze kennis bezit ik gelukkig dat ik kan zeggen dat het hier goed is aangesloten. 
Maar als je dinsdagavond wil bellen mag je dat doen. 


@Anneke-Anna het zou je sieren als je op het forum aangeeft of het gesprek geholpen heeft. Niet dat ik precies wil weten wat er gezegd is maar het riekt een beetje naar een doofpot-scenario: ‘laten we (zeer grote) problemen waar KPN mee te dealen heeft vooral niet openlijk bespreken..’

Ik hoop dat ik het mis heb (maar ik denk van niet..)


@Anneke-Annahet zou je sieren als je op het forum aangeeft of het gesprek geholpen heeft. Niet dat ik precies wil weten wat er gezegd is maar het riekt een beetje naar een doofpot-scenario: ‘laten we (zeer grote) problemen waar KPN mee te dealen heeft vooral niet openlijk bespreken..’

Ik hoop dat ik het mis heb (maar ik denk van niet..)


Ik begrijp ook niet goed waarom KPN wil bellen 🤷‍♀️ Ze mogen best bellen, maar zoals ik al aangaf, dan worden ze er (nog drukker) druk mee ;-)

Het zou eerder KPN sieren om transparant te zijn en te blijven. :-)


Ik begrijp ook niet goed waarom KPN wil bellen 🤷‍♀️ Ze mogen best bellen, maar zoals ik al aangaf, dan worden ze er (nog drukker) druk mee ;-)

Het zou eerder KPN sieren om transparant te zijn en te blijven. :-)

Dat is geen enkel probleem. Ik zal hier dan je vragen/punten stapsgewijs proberen te beantwoorden. 

 


Ik vind de kwaliteit waar KPN voor staat, wil staan, minder&minder wordt. 

Ik vind de levering van bepaalde diensten eigenlijk dramatisch te noemen. 

De 4K ontvanger heeft (nog) geen primevideo, wel op de hdontvanger, maar deze werkt nauwelijks.  

Dit klopt. De 4K ontvanger, de kleine, ondersteunt dit niet. De normale HD-ontvanger wel, dit hoort te werken. Dit gebruik ik thuis zelf ook, zonder problemen. Hoewel ik eerlijk moet zeggen dat Netflix iets verder is met hun app wat functionaliteit betreft.

Hier moet een oplossing voor te vinden zijn, ik hoor dan ook graag van je wat er precies aan de hand is. 

 

Ook streaming problemen met Netflix. 

Ook dit hoort prima te werken. Wat werkt er specifiek niet goed? 

 

Het Pluspakket, vele reacties de afgelopen jaren over gezien etc. ik heb het graag als pakket, maar kom op, daar valt nauwelijks mee te ‘werken’, wat de films&series betreft, het blijft op een laag pitje staan, maar wel (flink) voor incasseren.  

Hier en daar een antwoord, ‘we werken er aan, het ligt bij de technische dienst’ Een antwoord waar ik als klant al een poos niets mee kan. 

Zou je dit willen toelichten? Ik weet wel dat via de app nog niet alles beschikbaar is, via de ontvanger wel. 

 

Externe devices, zoals bv. Chromecast, of een smart-tv die deze diensten onboard hebben moeten hier buiten staan. 

Sorry dat ik in herhaling val, maar wat lukt er niet precies met de Chromecast? En wat valt er precies buiten? 

 

Ik begrijp ook niet goed waarom KPN wil bellen 🤷‍♀️ Ze mogen best bellen, maar zoals ik al aangaf, dan worden ze er (nog drukker) druk mee ;-)et zou eerder KPN sieren om transparant te zijn en te blijven. :-)

Ik help je graag, ik ben alleen nog wel even zoekende naar wat je precies bedoelt en wat er aan de hand is.

Ik hoop dat dit transparant genoeg is. :) 


Ik hoop dat ik het mis heb, (maar ik denk van niet..)

Je kent ons @Edwin_Merks, alles in de doofpot. 


Ik hoop dat ik het mis heb (maar ik denk van niet..)

Je kent ons @Edwin_Merks, alles in de doofpot. 

@Alex_Pcynisme is je niet vreemd...dat waardeer ik wel :yum:

Ik heb in ieder geval groot respect voor jullie hoe jullie telkens de fouten van collega's moeten verdedigen en oplossen :clap_tone2: . Ik hoop écht dat het beter wordt want het gaat niet goed op dit moment.


Uitzonderingen daar gelaten valt de beleving als je van een ander systeem komt nog wel eens tegen.

Ik kom van een systeem met een handige functionele itv app. De huidige itv app haalt het daar niet bij, de vorige versie was mijns inziens nog functioneler.

Nu zal het vast lastig zijn om iets nieuws te ontwikkelen echter als overgenomen kleinere providers iets goeds kunnen bieden, is het van KPN dan teveel gevraagd met iets gelijkwaardigs te komen?

Op sommige vlakken komt het op mij over dat KPN net ergens tussen kleuter en puber nivo hangt. Zijn er goede producten worden die om welke reden dan ook weer afgebouwd. Vernieuwing is niet per definitie verbetering.


Ik hoop dat ik het mis heb (maar ik denk van niet..)

Je kent ons @Edwin_Merks, alles in de pot. 

@Alex_Pcynisme is je niet vreemd...dat waardeer ik wel :yum:

Ik heb in ieder geval groot respect voor jullie hoe jullie telkens de fouten van collega's moeten verdedigen en oplossen :clap_tone2: .

Hehe, fijn om te lezen. Ik kan jouw opmerkingen ook altijd waarderen. Af en toe lach ik er zelfs om, hardop. Nooit foute zaken verdedigen, wel oplossen. 

Ik hoop écht dat het beter wordt want het gaat niet goed op dit moment.

Wat nog wel goed is om te weten is dat we hier de extreme gevallen meemaken op het forum, een klein percentage van onze klanten waarbij het niet goed gaat. Was het maar waar dat alle klanten die goede ervaringen met ons hebben hier een berichtje plaatsen. Dan zou ik mezelf dagelijks high 5-en :blush: 


 

Ik hoop écht dat het beter wordt want het gaat niet goed op dit moment.

Wat nog wel goed is om te weten is dat we hier de extreme gevallen meemaken op het forum, een klein percentage van onze klanten waarbij het niet goed gaat.

 

Maar vergeet daarbij niet dat er ook veel mensen zijn die dezelfde ervaring hebben maar het niet delen op dit forum. Persoonlijk denk ik dat het percentage een stuk hoger ligt dan je denkt..


Dan krijg je die high-five nu van mij : 🙌 (een dubbele zelfs) 

Jullie doen prima werk, ook al werkt de apparatuur van KPN niet altijd mee en kan ik het beleid van KPN ook niet altijd volgen. 


Dat dus niet iedereen bezoekt de media. Soms moet je het maar accepteren de teruglopende cijfers van Digitenne ook een KPN product liegen er niet om.


 

Ik hoop écht dat het beter wordt want het gaat niet goed op dit moment.

Wat nog wel goed is om te weten is dat we hier de extreme gevallen meemaken op het forum, een klein percentage van onze klanten waarbij het niet goed gaat.

 

Maar vergeet daarbij niet dat er ook veel mensen zijn die dezelfde ervaring hebben maar het niet delen op dit forum. Persoonlijk denk ik dat het percentage een stuk hoger ligt dan je denkt..

Blijft een gok wat aantallen betreft, ik snap je punt zeker wel. 

 

Dan krijg je die high-five nu van mij : 🙌 (een dubbele zelfs) 

Jullie doen prima werk, ook al werkt de apparatuur van KPN niet altijd mee en kan ik het beleid van KPN ook niet altijd volgen. 

Hopelijk weet je dat wij ons hier in ieder geval ons best blijven doen. 

 


Dat dus niet iedereen bezoekt de media. Soms moet je het maar accepteren de teruglopende cijfers van Digitenne ook een KPN product liegen er niet om.

???


Dat dus niet iedereen bezoekt de media. Soms moet je het maar accepteren de teruglopende cijfers van Digitenne ook een KPN product liegen er niet om.

Dat laatste bedoel ik met name met het    beleid van KPN. Maar de moderators hier doen er alles aan om het zo goed mogelijk te maken voor de klanten. 


Nog even een dingetje van mijn kant. Dit is het topic van Anneke, laten we het alsjeblieft hierbij laten wat betreft onderwerpen die niets te maken hebben met haar vraag. :slight_smile:


Lang draadje haha, goed, voor ik ga slapen (moet er heeeul vroeg er uit) zal ik proberen jouw vragen te beantwoorden @Alex_P 

 

- Dit topic beschrijft (mijn) issues met primevideo welke andere klanten ook ervaren, het zou al algemeen bekend zijn, vandaar mijn ‘verwarring’ van jouw reacties hier eigenlijk. Ik was in de veronderstelling dat alle moderators hier, hiervan op de hoogte zijn.

 

- En tevens op de hoogte zijn dat het serie/film gedeelte in het Pluspakket gewoon niet lekker werkt, wat hier op het forum ook al regelmatig voorbij is gekomen. 

En hier bedoel ik mee, series achter elkaar kijken gaat niet, na elke aflevering springt het weer terug naar de hoofdpagina. En nog een aantal dingen die hier op het forum regelmatig beschreven zijn.

 

- De 2260 herstart regelmatig spontaan tijdens Netflix, het beeld is schokkerig met scrollen, het werkt niet vloeiend. Via de app met Chromecast werkt het wel goed. Dit geldt ook voor PrimeVideo met Chromecast  

 

- Er is dus niets mis met streamen via Chromecast, er werd elders (veel) eerder alleen nogal makkelijk naar Chromecast verwezen door KPN medewerkers op Twitter om Chromecast te gebruiken ipv via de decoder en als ik dat niet fijn vond, ik oa. primevideo maar zolang moest opzeggen. Opmerkingen van likmevestje vanuit KPN. 

 

Er zijn hier geen snelheid problemen oid, de (software) decoders lijken het gewoonweg niet aan te kunnen.

 

De 4K decoder heeft ook nog een aantal bugs heb ik gemerkt en zie her en der dezelfde ervaringen van klanten op het forum.

 

Als er iets nog niet duidelijk is, dan hoor ik het graag.  

 


Hoi @Alex_P en andere.

Tot nu toe (afgelopen 3 jaar) altijd zonder problemen gebruik kunnen maken van de diensten die ik van  KPN heb.

Internet (glasvezel), tv (maak gebruik van het 4K abonnement met 2x de KPN ZTE ZXV8001) vast bellen en mobiel.

De vragen die ik gesteld heb op het forum zijn tot nu toe altijd tot mijn tevredenheid opgelost.
Of door mensen die het forum ondersteunen (klanten) en natuurlijk de moderators.


Lang draadje haha

@Anneke-Anna Haha. Snap je nu waarom ik je even persoonlijk wilde spreken? :wink:

Dan nogmaals mijn aanbod, zullen we dit persoonlijk oppakken? Niet omdat we het geheim willen houden, maar omdat het sneller opgelost kan worden. 


Lang draadje haha

@Anneke-Anna Haha. Snap je nu waarom ik je even persoonlijk wilde spreken? :wink:

Dan nogmaals mijn aanbod, zullen we dit persoonlijk oppakken? Niet omdat we het geheim willen houden, maar omdat het sneller opgelost kan worden. 


Mijn inbox is door mijn eigen topic zo volgespamd, ben er duizelig van 😂

Ja, dinsdagavond (was al) prima. 👍 Zal de koffie klaar zetten 😂


Lang draadje haha

@Anneke-Anna Haha. Snap je nu waarom ik je even persoonlijk wilde spreken? :wink:

Dan nogmaals mijn aanbod, zullen we dit persoonlijk oppakken? Niet omdat we het geheim willen houden, maar omdat het sneller opgelost kan worden. 


Mijn inbox is door mijn eigen topic zo volgespamd, ben er duizelig van 😂

Ja, dinsdagavond (was al) prima. 👍 Zal de koffie klaar zetten 😂

Ik neem de digitale koekjes mee. We spreken elkaar dan! 


Goedemorgen, nog een opmerking, het  topic en antwoord van @Vikash komt overeen wat betreft Netflix & de Arcadyan 2260. Google geeft ook veel hits trouwens. 
Uiteraard heb ik meerdere malen de decoder gereset, dus software verwijderd en of terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Helpt niet.

Ik vind dat de Arcadyan 2260 ook behoorlijk warm wordt. :open_mouth: Zelfs in stand-by.

Nu moet ik er wel bij vertellen dat ik momenteel geen Netflix meer heb, maar PrimeVideo werkt ook slecht via de Arcadyan 2260 en ook dat is hier dus bekend. 
 


UI-versie: 3.86.01

Software-versie: 7.3.84._2

 

 

 


Was ik weer :sunglasses::coffee:

Ik typ het hier neer zodat ik het en niet vergeet en zodat het kan worden meegenomen in een (eventueel) gesprek.

Ik heb sterk het vermoeden dat de Arcadyan 2260 niet meer goed is. 

Wordt ontzettend warm, ook in stand-by, echt heet te noemen.

PrimeVideo start niet meer door sinds gisteren, logo blijft (weer) in beeld,  na een software reset werkte het weer even, maar in het midden van een film, niet synchroon beeld/geluid, steeds trager en liep weer volledig vast  

Youtube start niet

Spontane reboots tijdens het streamen.

Film1 werkt perfect, ook ‘normaal’ tv kijken werkt prima. En de diensten via andere devices werken wel prima.

Nu binnen 3 dagen 2 keer een software reset uitgevoerd op de 2260 om de betreffende diensten te kunnen kijken, dat lijkt mij niet de bedoeling.